DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Andrzej Czerwik
Członek CKMKM
Posty: 861
Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Andrzej Czerwik » 28 grudnia 2014, 18:27

Piotr Radoliński pisze:
Tomasz Rorat pisze:A jak się wykoleisz, to uważaj abyś nie wylądował na torach poniżej !! Bo bardzo szybko znajdziesz się ...wiesz gdzie
..koło swojego domu ! :P
A to też, tylko zwrotnicy do domu jeszcze nie zdążyłem zamontować więc będzie problem ze zjazdem na bocznice domową :-D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 grudnia 2014, 20:09

Sebastian Wróbel pisze:Dla mieszkańców bloku przy ul. Bohaterów Katynia 52 bolesny będzie fakt, że TWIST-y są głośniejsze od poczciwych stopiątek, które poruszają się niemal bezszelestnie.
A może chodzi o demonstrację? Po niej ludzie będą prosić o stopiątki i Zarząd im je da, a oni będą wdzięczni :P Chociaż ja bym widział N0 obsługiwane autobusami, z oszczędności starczyłoby jeszcze na kursy N1-N4 nocami z niedzieli na poniedziałek.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 grudnia 2014, 20:15

Łukasz Najman pisze:Taryfa - racja
Częstotliwość kursowania - pośrednio racja, ale co konkretnie chciałbyś zmienić? Autobusy co 10 min., a tramwaje co 5?
Rozbudowa sieci tramwajowej - skoro zostawiana jest rezerwa terenowa przy węźle przesiadkowym na Rakowie to coś jest na rzeczy
Bez przesady z 10 min, ale 30 to bardzo mało. Utrudnia przesiadki, a spóźnienie na autobus kończy się dłuugim oczekiwaniem. Gdyby było chociaż 20 min... A tramwaj... mogliśmy zrobić 4,5 km, a to i tak by było mało, a tymczasem nie wiadomo, co w ogóle powstanie. Może tylko odcinek rakowski, może ten na Parkitce, ale nie wiadomo w jakim wariancie.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Filip Kłyszejko » 28 grudnia 2014, 21:22

Jak zaczną budować to się dowiemy, a na poważnie, to nasze władze pewnie będą czekać do ostatniej chwili, i wyjdzie tyle niedoskonałości co w projekcie na błeszno

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 grudnia 2014, 22:29

A ja się boję, że projektu na czas nie będzie, bo przecież już powinien być robiony, a my wciąż nic nie wiemy. I trochę mi szkoda, bo jakbyśmy mieli projekty gotowe, to prace by można rozłożyć na 2016-2021 i zrobić nie 4,5 km, ale może 18 km. W końcu to by było jakieś 48 mln zł, a więc ok. 10 mln rocznie, co przy 180 mln budżetu drogowego co roku nie jest dużą kwotą.

Wiem, zaraz zaczniecie na mnie krzyczeć :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 29 grudnia 2014, 07:38

18 km = 48 mln zł ??

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Kamiński » 29 grudnia 2014, 09:53

Sebastian Wróbel pisze:. Jeszcze trochę i "nie będzie niczego". Identyczna sytuacja była Koreą Północną. Jak skończyła i jak wygląda teraz to wszyscy wiemy.

Rozwiń myśl bo nie bardzo wiadomo o co ci chodzi.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 grudnia 2014, 10:55

Michał Kamiński pisze:Linie gdzie niezbędne są przegubowce to 10 i to wszystkie brygady ,11 ale tylko ta brygada co dowozi ludzi doTRW ,12 poza szczytami i niedzielami 16tylko w tygodniu i to tak naprawdę w szczycie 17 na przemian z solówką 22 na przemian z solówką 24,25,30 na przemian z solówką .
Ale to tylko opinia kierowcy ,który nie zna potoków pasażerskich tak jak to stwierdził Krzysztof B.:)

Mi wyszło łącznie z liniami podmiejskimi 40 pojazdów przegubowych plus 2 na rezerwę. Z 11 nie zabierałem tych dwóch solówek, bo jak jest rynek, to 11 przeżywa oblężenie. Teraz analizując - mamy 8 sztuk w średnim wieku Conecto, 11 Citaro G i przyjdzie 15 nowych Solbusów - mamy niedobór 8 pojazdów przegubowych.
Nie jest źle, a jeszcze można mieć nadzieję, że coś się wyrwie z finansowania UE.
Mateusz Stacherczak pisze:Albo na linie puszcza się WSZYSTKIE brygady przegubowe albo solówkowe...
Inaczej (potencjalny) pasażer robiony jest w bambuko.

W Częstochowie znajdziesz góra trzy linie, na których powinny jeździć wyłącznie przeguby. Na pozostałych trzeba trafić z taborem w potoki pasażerskie.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 29 grudnia 2014, 11:27

Czy ktoś osobiście słyszał to nocne "stopiątkowe" piszczenie przy ul. BK52? Bo na pętli na Północy też "nocki" piszczą i nawet je słyszę jak okno otworzę - a mieszkam kilometr od tego miejsca. Nie, żebym bagatelizował problem z Błeszna, ale chodzi mi o realne porównanie

Rozsypała się koordynacja 22/24 od Michałowskiego do Hali Polonia. Dotąd było na przemian co 7,5' (nie liczę luk w rozkładzie 22), a po 1 stycznia 22 podjedzie 3 min po 24 (w kierunku centrum).

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Jakub Szymanowski » 29 grudnia 2014, 11:33

Michał Grzegorczyk pisze:
Sebastian Wróbel pisze:Dla mieszkańców bloku przy ul. Bohaterów Katynia 52 bolesny będzie fakt, że TWIST-y są głośniejsze od poczciwych stopiątek, które poruszają się niemal bezszelestnie.
A może chodzi o demonstrację? Po niej ludzie będą prosić o stopiątki i Zarząd im je da, a oni będą wdzięczni :P Chociaż ja bym widział N0 obsługiwane autobusami, z oszczędności starczyłoby jeszcze na kursy N1-N4 nocami z niedzieli na poniedziałek.

Ja byłbym za, w Szczecinie na przykład w nocy jeżdżą tylko autobusy...
***
Przeglądałem właśnie nowe rozkłady, które mają wejść w życie od 1 stycznia i zauważyłem, że na linii 24 wieczorem (oprócz niedziel) będą kursować tylko autobusy wysokopodłogowe i nie wydaje mi się, aby był to dobry pomysł....
Odjazd ostatniego niskopodłogowego autobusu:
Z Kukuczki: 19.40 (robocze)/ 18:10 (soboty+wakacyjne)
Z Błeszna: 19.01 (robocze)/ 17.46 (soboty+wakacyjne)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 29 grudnia 2014, 13:08

Tomasz Haładyj pisze:Czy ktoś osobiście słyszał to nocne "stopiątkowe" piszczenie przy ul. BK52? Bo na pętli na Północy też "nocki" piszczą i nawet je słyszę jak okno otworzę - a mieszkam kilometr od tego miejsca. Nie, żebym bagatelizował problem z Błeszna, ale chodzi mi o realne porównanie

Wczoraj byłem tam specjalnie by to sprawdzić. Otóż pisku żadnego nie usłyszałem. Dodam, że większy "hałas" generuje na łuku Rakowskiej między przystankiem, a wiaduktem. "Hałas", bo to raczej lekki świst niż niedający spać pisk

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 29 grudnia 2014, 13:14

Może by tak filmik udźwiękowiony zrobić pt. przejazd komunikacji publicznej. Czyli twist, 105Na, autobus wraz z "rozruchem" na przystanku pod wymienionym blokiem. Z tego samego miejsca rzecz jasna

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 grudnia 2014, 15:18

Tomasz Haładyj pisze:Czy ktoś osobiście słyszał to nocne "stopiątkowe" piszczenie przy ul. BK52? Bo na pętli na Północy też "nocki" piszczą i nawet je słyszę jak okno otworzę - a mieszkam kilometr od tego miejsca. Nie, żebym bagatelizował problem z Błeszna, ale chodzi mi o realne porównanie
Też nie bagatelizuje i dlatego jestem przy całotygodniowym obsługiwaniu linii N0 przez autubusy

Tomasz Haładyj pisze:Rozsypała się koordynacja 22/24 od Michałowskiego do Hali Polonia. Dotąd było na przemian co 7,5' (nie liczę luk w rozkładzie 22), a po 1 stycznia 22 podjedzie 3 min po 24 (w kierunku centrum).
Jedno naprawią, drugie zepsują...

Jakub Szymanowski pisze:Ja byłbym za, w Szczecinie na przykład w nocy jeżdżą tylko autobusy...

No właśnie, ciszej, taniej i z oszczędności można sfinansować rozszerzenie komunikacji nocnej na innych liniach.

Łukasz Najman pisze:Wczoraj byłem tam specjalnie by to sprawdzić. Otóż pisku żadnego nie usłyszałem. Dodam, że większy "hałas" generuje na łuku Rakowskiej między przystankiem, a wiaduktem. "Hałas", bo to raczej lekki świst niż niedający spać pisk
Niektórym to wszystko przeszkadza, nawet para ludzi rozmawiająca na chodnik, osiem pięter niżej, a inni mogą spać przy budowie i są zadowoleni. Wszystkich za to zadowoli nocny autobus N0.

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Jakub Szymanowski » 29 grudnia 2014, 15:21

Trzebaby tylko zrobić przystanki autobusowe z prawdziwego zdarzenia w kilku miejscach, ale to nie byłby chyba jakiś wielki problem.. :)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 29 grudnia 2014, 15:36

Michał Grzegorczyk pisze: Wszystkich za to zadowoli nocny autobus N0.


Nie mów za wszystkich, bo nie masz pojęcia co wszyscy myślą ;)
Nocny autobus nie zatrzyma się przy Rakowskiej, Niepodległości i Kościuszki. Poza tym "strucle" które jeżdżą nocą są głośniejsze od pociągu towarowego . Pomysł odpada w przedbiegach.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 grudnia 2014, 15:38

Piotr Radoliński pisze:18 km = 48 mln zł ??

TnB: 79,3 mln zł = 4,5 km. 4,5 km * 4 = 18 km. 18 km = 320 mln zł. Dotacja 85%. 15% * 320 mln zł = 48 mln zł. Dostrzegasz jakiś błąd? ;)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 29 grudnia 2014, 15:43

Primo, nie wiadomo jakiej wysokości byłaby dotacja.
Secundo, gdzie byś chciał puścić tramwaje, że potrzeba aż 18 km nowych torów ?
Tertio, koszta budowy nie są stałe. Jeśli TnB kosztowało X to 18 km wcale nie musi kosztować 4X.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7073
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 29 grudnia 2014, 15:53

Puszczając autobus zamiast tramwaju cofamy się !!
Tramwaj jest bardziej ekologiczny !!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 29 grudnia 2014, 15:59

Po pierwsze TAKA dotacja (85%) zapewne się już nie powtórzy.
Po drugie - pamiętaj o tym, że utrzymanie infrastruktury tramwajowej kosztuje ogromne pieniądze - a jak będzie niewykorzystane to też trzeba utrzymywać. "TnB" naprawdę nie jest tak bardzo obłożone pod kątem pasażerów jak jest to wymagane.
Po trzecie, gdzie te 18 km nowych torowisk ? Częstochowa - nie Warszawa, Wrocław czy Kraków.
Po czwarte - trzeba też mieć/kupić tabor na tak OGROMNĄ sieć tramwajową.
Po piąte - trzeba "mierzyć siły na zamiary, nie zamiary podług sił" - (cyt. Pieśń Filaretów A. Mickiewicz).

P.S. Bydgoszcz budował 1,5 km nowej trasy i koszt jej przewyższył koszt budowy naszej "TnB". Przyczyna - na trasie duży obiekt inżynieryjny - wiadukt.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 29 grudnia 2014, 16:03

W wielu miastach zastępowano tramwaje nocne autobusami ale ostatnio mamy trend odwrotny - weźmy Kraków

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 grudnia 2014, 16:12

Łukasz Najman pisze:Nie mów za wszystkich, bo nie masz pojęcia co wszyscy myślą ;)
Większość może być? ;)

Łukasz Najman pisze:Nocny autobus nie zatrzyma się przy Rakowskiej, Niepodległości i Kościuszki.

Odpowiem cytatem:
Jakub Szymanowski pisze:Trzebaby tylko zrobić przystanki autobusowe z prawdziwego zdarzenia w kilku miejscach, ale to nie byłby chyba jakiś wielki problem.. :)
Brakujące przystanki Żarecka i Estakada można wyznaczyć przy chodniku po prostu. Do wybudowania zostaje tylko po jednym peronie na przystnakach Rakowska, Powstańców Śląskich, Równoległa, Ostatni Grosz, Jasnogróska i dwa perony przy Fieldorfa. A przystanek dworzec główny PKP można obsługiwać tak, jak mówliśmy o przystanku dziennym dla 16 i innych linii: w zatoczce przy pasach na pl. Rady Europy. Zamiast II Alei w jedną stronę będzie DH Centrum (który powinien nazywać się II Aleja). Dodatkowy plus to przystanek Iwaszkiewicza, którego tramwaj nie ma.

Łukasz Najman pisze:Poza tym "strucle" które jeżdżą nocą są głośniejsze od pociągu towarowego . Pomysł odpada w przedbiegach.
Nie trzeba od razu straszyć ludzi złomem, można puścić coś nowszego. Po pierwsze wciąż wymieniamy powoli tabor, po drugie niby dlaczego nocna komunikacja ma być wysokopodłogowa?

Tomasz Rorat pisze:Puszczając autobus zamiast tramwaju cofamy się !!
Tramwaj jest bardziej ekologiczny !!
Więc puśćmy w nocy gazele... :-/ Komunikacja nocna jest niewielka w każdym mieście. Ma obsłużyć jak najwięcej ludzi jak najmniejszą ilością linii. I dlatego jest autobusowa, żeby docierać do innych dzielnic niż te z torowiskami. Powinniśmy też iść w tę stronę. Po za tym nowe autobusy są ekologiczne, a na pewno o wiele ekologiczniejsze niż kiedyś.

Tomasz Haładyj pisze:W wielu miastach zastępowano tramwaje nocne autobusami ale ostatnio mamy trend odwrotny - weźmy Kraków
Ale tramwaj nie dojedzie wszędzie, a nocna komunikacja powinna obsłużyć wszystkie duże zbiorowiska ludzkie. Po za tym w tych miastach, choćby we Wrocławiu powodem dyskusji o powrocie tramwajów były przepełnione nocne autobusy. A nam to chyba nie grozi póki co.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7073
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 29 grudnia 2014, 19:09

To może krakowskim targiem Trolejbus :idea: :P

Od x lat komunikacja nocna w Częstochowie była tramwajowa !! Ci co rzadko korzystają z komunikacji to wiedzą, jak wracają nocnym pociągiem idą na tramwaj.

A wasze pomysły likwidacji nocnego tramwaju widzę tak: miasto Gliwice dało nam przykład tramwaje praktycznie nie istnieją poza 200metrowym odcinkiem, jednym przystanku i zajezdni !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 grudnia 2014, 19:28

Łukasz Najman pisze:Primo, nie wiadomo jakiej wysokości byłaby dotacja.
Zrobienie wieloletniej koncepcji rozwoju całej sieci i wstępnego studium wykonalności dla danej linii nie jest zbyt kosztowne, a nic więcej nie trzeba robić przed otrzymaniem dotacji.
Łukasz Najman pisze:Secundo, gdzie byś chciał puścić tramwaje, że potrzeba aż 18 km nowych torów ?
To tylko przykład, żeby pokazać, że nawet duży projekt jest możliwy. Konkretne trasy są do ustalenia, ale wiadomo, że pewne odcinki, jak na Sosabowskiego są znane i potrzebne. Po za tym są ludne dzielnice, jak Śródmieście.
Łukasz Najman pisze:Tertio, koszta budowy nie są stałe. Jeśli TnB kosztowało X to 18 km wcale nie musi kosztować 4X.
TnB było dużą i kosztowną przebudową. Kładziono nowe kanalizacje burzowe, nowe sieci telekomunikacyjne, przekładano inne sieci podziemne, zmieniano przebieg jezdni, chodników itd. Przy budowie niektórych odcinków części prac by nie trzeba było prowadzić. Na przykład (podkreślam, że to przykład!) w Alejach właściwie trzebaby było tylko zmienić podbudowę pod jezdnią i postawić słupy trakcyjne, a więc koszty by były raczej mniejsze niż większe.

Piotr Radoliński pisze:Po pierwsze TAKA dotacja (85%) zapewne się już nie powtórzy.
W przyszłym budżecie nie, ale w bieżącym jeszcze tak. Po za tym przy dotacji np. 70% można po prostu zmniejszyć plany. W ogóle plany zawsze można zmniejszyć.
Piotr Radoliński pisze:Po drugie - pamiętaj o tym, że utrzymanie infrastruktury tramwajowej kosztuje ogromne pieniądze - a jak będzie niewykorzystane to też trzeba utrzymywać. "TnB" naprawdę nie jest tak bardzo obłożone pod kątem pasażerów jak jest to wymagane.
Po trzecie, gdzie te 18 km nowych torowisk ? Częstochowa - nie Warszawa, Wrocław czy Kraków.
Już pisałem wyżej, że to przykładowa liczba. Konkretne odcinki trzeba dobrze wybrać.
Piotr Radoliński pisze:Po czwarte - trzeba też mieć/kupić tabor na tak OGROMNĄ sieć tramwajową.
To jest oczywiste, ale po pierwsze na tabor też były/są dotacje, po drugie ten tabor jest bardziej długowieczny niż autobusowy, więc daje oszczędności w przyszłości, po trzecie na razie mamy nadmiar taboru, a wiadomo, że nikt by 18 km nie zbudował w rok.

Piotr Radoliński pisze:P.S. Bydgoszcz budował 1,5 km nowej trasy i koszt jej przewyższył koszt budowy naszej "TnB". Przyczyna - na trasie duży obiekt inżynieryjny - wiadukt.
O takich obiektach jak wiadukt w ogóle nie myślałem. Do takich dzielnic (znowu tylko wymieniam, to nie propozycje linii!) jak Parkitka, Północ, Lisiniec, Kiedrzyn, Śródmieście, Trzech Wieszczów, Gnaszyn, Grabówka, Raków, Herbska można dotrzeć bez budowy wiaduktów czy mostów. Swoją drogą ciekawi mnie, czy wiadukt w Alejach udźwignąłby tramwaj? Autobusy są dopuszczone do ruchu...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 grudnia 2014, 19:44

Tomasz Rorat pisze:Od x lat komunikacja nocna w Częstochowie była tramwajowa !! Ci co rzadko korzystają z komunikacji to wiedzą, jak wracają nocnym pociągiem idą na tramwaj.
Ale czy to jest argument? Trzeba się zastanowić, co jest lepsze i to wybrać. A pasażerom należy się dobre oznakowanie wszystkiego, takie, żeby nikt nie poszedł niepotrzebnie tam, gdzie niczego się nie doczeka.

Tomasz Rorat pisze:A wasze pomysły likwidacji nocnego tramwaju widzę tak: miasto Gliwice dało nam przykład tramwaje praktycznie nie istnieją poza 200metrowym odcinkiem, jednym przystanku i zajezdni !!
Akurat... Jeśli popatrzysz po innych wątkach to jestem za rozbudową tramwaju do różnych dzielnic, oczywiście po analizie, czy to się opłaci w eksploatacji. I za takimi analizami będę i będę wszystkich namawiać. Natomiast przy nocnej komunikacji autobus wydaje mi się sensowniejszy, bo pojazdy nie są u nas tak zatłoczone, żeby trzeba było puszczać dwuwagonowe składy, więc ci ludzie zmieszczą się w autobusie. Dodatkowy plus jest taki, że można przybliżyć przystanek do dworca, można skierować autobus choćby z Wolności przez Aleje, Kilińskiego i JP do Armii Krajowej. Autobus daje wiele możliwości i jest po prostu lepszym rozwiązaniem. A luźne pieniądze można przeznaczyć na niedzielno-poniedziałkowe kursy linii N1, N2, N3, N4.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7073
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 29 grudnia 2014, 20:01

Zapraszam ci na te linie N1, N2, N3, N4 i zobacz ile ludzi jedzie !! a ile kupuje bilety albo posiada ważny bilet

Wiem że chcesz rozbudowy, to nie niszcz tej która jest.

Tramwaj mniej się psuje niż autobus (szczególnie zimą). Bezpieczeństwo kierującego tramwajem jest większe niż w autobusie bez kabin ( a jak jest nawet kabina, to ona ledwo chroni przed zimnem !! )

A to co będzie od nowego roku czyli dwuskład w nocy to jest chwilowe ( tak uważam i mam nawet pewność ).

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Jakub Szymanowski » 29 grudnia 2014, 20:18

Z tym bezpieczeństwem to może nie przesadzajmy, jeździły jakoś nocne "zatramwaje" i nic się nikomu nie stało, chyba, że mnie coś ominęło to mnie poprawcie...

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 29 grudnia 2014, 20:27

Michał Grzegorczyk pisze:
Łukasz Najman pisze:Nie mów za wszystkich, bo nie masz pojęcia co wszyscy myślą ;)
Większość może być? ;)

Nie bardzo. Masz na to jakieś potwierdzenie? Chodziłeś i pytałeś? Może posiadasz jakieś dane na ten temat?
Ja wiem, że moja rodzina, znajomi i sąsiedzi wolą nocny tramwaj niż autobus.

Michał Grzegorczyk pisze:
Łukasz Najman pisze:Nocny autobus nie zatrzyma się przy Rakowskiej, Niepodległości i Kościuszki.

Odpowiem cytatem:
Jakub Szymanowski pisze:Trzebaby tylko zrobić przystanki autobusowe z prawdziwego zdarzenia w kilku miejscach, ale to nie byłby chyba jakiś wielki problem.. :)
Brakujące przystanki Żarecka i Estakada można wyznaczyć przy chodniku po prostu. Do wybudowania zostaje tylko po jednym peronie na przystnakach Rakowska, Powstańców Śląskich, Równoległa, Ostatni Grosz, Jasnogróska i dwa perony przy Fieldorfa. A przystanek dworzec główny PKP można obsługiwać tak, jak mówliśmy o przystanku dziennym dla 16 i innych linii: w zatoczce przy pasach na pl. Rady Europy. Zamiast II Alei w jedną stronę będzie DH Centrum (który powinien nazywać się II Aleja). Dodatkowy plus to przystanek Iwaszkiewicza, którego tramwaj nie ma.

Policz ile wyniosą koszta budowy tych peronów. Poza tym perony dla przystanków: Żarecka, Rakowska, Estakada (właściwie po co on?) są nie do zbudowania przez jeszcze trzy lata. Dlaczego tylko po jednym peronie na Powstańców Śląskich, Równoległa, Ostatni Grosz? Autobus nie zatrzyma się przy peronie tramwajowym - barierki i nowe ławki. Chcesz wpuszczać autobus nocny pod dworzec gdzie straci 2-3 minuty, by zaoszczędzić ludziom 50m morderczej wyprawy pieszej z/do przejścia podziemnego?

Łukasz Najman pisze:Poza tym "strucle" które jeżdżą nocą są głośniejsze od pociągu towarowego . Pomysł odpada w przedbiegach.
Nie trzeba od razu straszyć ludzi złomem, można puścić coś nowszego. Po pierwsze wciąż wymieniamy powoli tabor, po drugie niby dlaczego nocna komunikacja ma być wysokopodłogowa?[/quote]
No nie wiem, może dlatego, że obecnie taka jest i nie słychać by miało się to zmienić w najbliższym czasie? (Tak wiem, za trzy dni w nocy zaczną jeździć Twisty. Czyli kolejny plus dla tramwajów)

Michał Grzegorczyk pisze:Komunikacja nocna jest niewielka w każdym mieście. Ma obsłużyć jak najwięcej ludzi jak najmniejszą ilością linii. I dlatego jest autobusowa, żeby docierać do innych dzielnic niż te z torowiskami.

Michał Grzegorczyk pisze:]Ale tramwaj nie dojedzie wszędzie, a nocna komunikacja powinna obsłużyć wszystkie duże zbiorowiska ludzkie. Po za tym w tych miastach, choćby we Wrocławiu powodem dyskusji o powrocie tramwajów były przepełnione nocne autobusy. A nam to chyba nie grozi póki co.

Przecież chcesz puścić autobusy wzdłuż torów ! Co to za elastyczność?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 29 grudnia 2014, 20:34

Michał Grzegorczyk pisze:Zrobienie wieloletniej koncepcji rozwoju całej sieci i wstępnego studium wykonalności dla danej linii nie jest zbyt kosztowne, a nic więcej nie trzeba robić przed otrzymaniem dotacji. [...]
To tylko przykład, żeby pokazać, że nawet duży projekt jest możliwy. Konkretne trasy są do ustalenia, ale wiadomo, że pewne odcinki, jak na Sosabowskiego są znane i potrzebne. Po za tym są ludne dzielnice, jak Śródmieście. [...]
W przyszłym budżecie nie, ale w bieżącym jeszcze tak. Po za tym przy dotacji np. 70% można po prostu zmniejszyć plany. W ogóle plany zawsze można zmniejszyć. [...]
Już pisałem wyżej, że to przykładowa liczba. Konkretne odcinki trzeba dobrze wybrać. [...]
O takich obiektach jak wiadukt w ogóle nie myślałem. Do takich dzielnic (znowu tylko wymieniam, to nie propozycje linii!) jak Parkitka, Północ, Lisiniec, Kiedrzyn, Śródmieście, Trzech Wieszczów, Gnaszyn, Grabówka, Raków, Herbska można dotrzeć bez budowy wiaduktów czy mostów.

Liczby bez żadnych wyliczeń, kierunki z powietrza i pomysły z d... również powietrza. Podaj chodź jeden konkret, bo póki co piszesz o NICZYM.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 grudnia 2014, 21:08

Łukasz Najman pisze:Nie bardzo. Masz na to jakieś potwierdzenie? Chodziłeś i pytałeś? Może posiadasz jakieś dane na ten temat?
Ja wiem, że moja rodzina, znajomi i sąsiedzi wolą nocny tramwaj niż autobus.
Więc niech to będzie hipoteza, a ktoś zrobi sobie z tego prace magisterską ;) Pytanie, czy ktoś robił jakiekolwiek badania? Bo może masz niereprezentatywną rodzinę. Nic nie wiadomo.

Łukasz Najman pisze:Policz ile wyniosą koszta budowy tych peronów. Poza tym perony dla przystanków: Żarecka, Rakowska, Estakada (właściwie po co on?) są nie do zbudowania przez jeszcze trzy lata. Dlaczego tylko po jednym peronie na Powstańców Śląskich, Równoległa, Ostatni Grosz? Autobus nie zatrzyma się przy peronie tramwajowym - barierki i nowe ławki. Chcesz wpuszczać autobus nocny pod dworzec gdzie straci 2-3 minuty, by zaoszczędzić ludziom 50m morderczej wyprawy pieszej z/do przejścia podziemnego?
Pewnie to można ponegocjować w UMWŚ. Dawno nie byłem, nie pamiętam tych przystanków, więc załóżmy, że trzeba zrobić po dwa perony. Niby dlaczego ma stracić 2-3 minuty? Ruch w nocy jest niewielki, wyjazd z Orzechowskiego nie będzie problemem.

Łukasz Najman pisze:No nie wiem, może dlatego, że obecnie taka jest i nie słychać by miało się to zmienić w najbliższym czasie? (Tak wiem, za trzy dni w nocy zaczną jeździć Twisty. Czyli kolejny plus dla tramwajów)
To po co myśmy ten tramwaj budowali. Kiedyś go nie było i nikt nie narzekał. Po co niskopodłogowe autobusy i tramwaje kupowaliśmy?

Łukasz Najman pisze:Przecież chcesz puścić autobusy wzdłuż torów ! Co to za elastyczność?
Elastyczność oznacza, że można zawsze zmienić w razie potrzeby. N0 po trasie wzdłuż torów na początek. A po za tym trasa ma obłożenie, jedynie myślałem o kursowaniu przez Kilińskiego zamiast przez Kościuszki. Można też wydłużyć na Północy do Kukuczki choćby.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 grudnia 2014, 21:31

Piszę o tym, że nie zrobiono żadnych planów i tylko ograniczono się do pomysłów CKMKM, a i one są niepewne realizacji, bo miasto robi tajemnice. Piszę, że trzeba zrobić analizę ruchu, ale porządną z prognozą na przyszłość i do tego dopasować trasy. Natomiast te km to po prostu szacunek, ile możemy na to wydać. Czy 10 mln rocznie przez 5 lat jest w naszym zakresie możliwości? Wydaje mi się, że tak. Po drugie ustalenie tras. Według mnie oprócz 3+2+1+ odnoga na Północy (2,6 km), odnoga przez zachodnie Śródmieście (3,2 km), odnoga na Stare Miasto (2,1 km), odnoga od TnP na Lisiniec (2 km). Razem 9,9 km, a więc potencjalnie ok. 180 mln zł przy wkładzie 27 mln zł. Plus projekt klubowy, a więc razem ok. 15 km. Dość konkret?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 29 grudnia 2014, 23:05

Michał Grzegorczyk pisze:Pewnie to można ponegocjować w UMWŚ. Dawno nie byłem, nie pamiętam tych przystanków, więc załóżmy, że trzeba zrobić po dwa perony. Niby dlaczego ma stracić 2-3 minuty? Ruch w nocy jest niewielki, wyjazd z Orzechowskiego nie będzie problemem.

Skoro nie da się zamontować smarownic to tym bardziej rozkopywać kilkudziesięciu metrów infrastruktury.
Ruch wielki czy nie, ale trzeba tam wjechać i stamtąd wyjechać. Sprawa do analizy.

Michał Grzegorczyk pisze:To po co myśmy ten tramwaj budowali. Kiedyś go nie było i nikt nie narzekał. Po co niskopodłogowe autobusy i tramwaje kupowaliśmy?

Po co? By jeździł całą dobę ;)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 29 grudnia 2014, 23:11

Wreszcie jakieś konkrety. Teraz można przejść do merytoryczniejszej (jest takie słowo?) rozmowy.
Odnoga na Północ, czyli gdzie konkretnie?
Zachodnie śródmieście - brzmi rozsądnie, ale tak jak wyżej nie wiem którędy i gdzie.
Na Stare Miasto? Kto będzie jeździł tramwajem z Wolności/Kościuszki na Stare Miasto? Był pomysł autobusu jeżdżącego równie bez sensu, który umarł śmiercią logiczną - brak obłożenia.
Potrzebny jest na Lisińcu tramwaj? Wydaje mi się, że dworzec przesiadkowy na Parkitce/przy szpitalu i (auto)busy zaspokoiłyby potrzeby zabudowy jednorodzinnej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2014, 00:24

Łukasz Najman pisze:Odnoga na Północ, czyli gdzie konkretnie?
Przez Michałowskiego i dalej do pętli przy Sosabowskiego. Gdzieś miałem mapę, bo nie dokładnie po głównych ulicach...
Łukasz Najman pisze:Zachodnie śródmieście - brzmi rozsądnie, ale tak jak wyżej nie wiem którędy i gdzie.
Według mnie II Aleja-Nowowiejskiego-Kopernika-Pułaskiego-Zana-śladem dawnej kolei herbskiej-Monte Cassino i pętla przy wiadukcie. Obsłuży wszystkie przystanki między Pułaskiego i Wolności oprócz tego przy Urz. Wojewódzkim.
Łukasz Najman pisze:Na Stare Miasto? Kto będzie jeździł tramwajem z Wolności/Kościuszki na Stare Miasto? Był pomysł autobusu jeżdżącego równie bez sensu, który umarł śmiercią logiczną - brak obłożenia.
A kto powiedział, że z Wolności? 3 pojedzie na Parkitkę, więc na Północy będzie mniej kursów. Można z Północy dać linię na Stare Miasto.
Łukasz Najman pisze:Potrzebny jest na Lisińcu tramwaj? Wydaje mi się, że dworzec przesiadkowy na Parkitce/przy szpitalu i (auto)busy zaspokoiłyby potrzeby zabudowy jednorodzinnej.
A mi się zdaje, że nie. Autobusy do szpitala są puste od Okulickiego, a 32 jedzie dalej obłożone do Lisińca.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 30 grudnia 2014, 00:38

Michał Grzegorczyk pisze:Przez Michałowskiego i dalej do pętli przy Sosabowskiego. Gdzieś miałem mapę, bo nie dokładnie po głównych ulicach...

Nie wiem czy to dobry pomysł. Skoro istniałaby pętla przy Kukuczki, tylko co drugi kurs kierowany będzie na Sosabowskiego. Tramwaj co 20 min. w dzień roboczy? Nie widzę tego.
Michał Grzegorczyk pisze:Według mnie II Aleja-Nowowiejskiego-Kopernika-Pułaskiego-Zana-śladem dawnej kolei herbskiej-Monte Cassino i pętla przy wiadukcie. Obsłuży wszystkie przystanki między Pułaskiego i Wolności oprócz tego przy Urz. Wojewódzkim.

Trochę pogmatwane. Kto z południa (Ostatni Grosz, Raków, Błeszno, Wrzosowiak) będzie jechał na Trzech Wieszczów przez NMP?
Michał Grzegorczyk pisze:A kto powiedział, że z Wolności? 3 pojedzie na Parkitkę, więc na Północy będzie mniej kursów. Można z Północy dać linię na Stare Miasto.

Póki co z Północy jeżdżą 24 i 28, a tłumy tam jednak nie wysiadają.
Michał Grzegorczyk pisze:A mi się zdaje, że nie. Autobusy do szpitala są puste od Okulickiego, a 32 jedzie dalej obłożone do Lisińca.

No to tak jak mówię. TnP, a na Lisiniec, Grabówkę i osiedle przy szpitalu busy i autobusy.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2014, 18:41

Łukasz Najman pisze:Nie wiem czy to dobry pomysł. Skoro istniałaby pętla przy Kukuczki, tylko co drugi kurs kierowany będzie na Sosabowskiego. Tramwaj co 20 min. w dzień roboczy? Nie widzę tego.
Na Kukuczki 1 z Kucelina i X ze Starego Miasta, a na Sosabowskiego 2 ze Starego Rakowa. Więc na jednej odnodze tramwaj co 5 minut, a na drugiej co 10.

Łukasz Najman pisze:Trochę pogmatwane. Kto z południa (Ostatni Grosz, Raków, Błeszno, Wrzosowiak) będzie jechał na Trzech Wieszczów przez NMP?
Myślałem raczej o linii z Trzech Wieszczów przez Aleje na Stare Miasto. Ale jeśli uważasz, że to mał to można jeszcze połączyć tę dzielnicę z Sosabowskiego i tam też mieć wtedy tramwaj co 5 minut, tak jak na Kukuczki.

Łukasz Najman pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:A mi się zdaje, że nie. Autobusy do szpitala są puste od Okulickiego, a 32 jedzie dalej obłożone do Lisińca.
No to tak jak mówię. TnP, a na Lisiniec, Grabówkę i osiedle przy szpitalu busy i autobusy.
Nie zrozumieliśmy się chyba. Do szpitala jeździ mało ludzi, znacznie więcej wybiera się na Lisiniec. Ostatnio coraz bardziej skłaniam się ku temu, żeby na Nowobialskiej nic nie budować, a skierować linię w stronę Lisińca albo wykorzystać ten oszczędzony kawałek gdzieś indziej.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 30 grudnia 2014, 21:44

Michał Grzegorczyk pisze:Na Kukuczki 1 z Kucelina i X ze Starego Miasta, a na Sosabowskiego 2 ze Starego Rakowa. Więc na jednej odnodze tramwaj co 5 minut, a na drugiej co 10.
Między HP, a NMP tramwaj co 2,5 minuty?

Michał Grzegorczyk pisze:Myślałem raczej o linii z Trzech Wieszczów przez Aleje na Stare Miasto. Ale jeśli uważasz, że to mał to można jeszcze połączyć tę dzielnicę z Sosabowskiego i tam też mieć wtedy tramwaj co 5 minut, tak jak na Kukuczki.
Już 6(7 jeśli przewidujesz relacje Północ-Parkitka, a może 8 by obsłużyć Sosabowskiego i Kukuczki) linii proponujesz. Nie za dużo troszkę?

Michał Grzegorczyk pisze:Nie zrozumieliśmy się chyba. Do szpitala jeździ mało ludzi, znacznie więcej wybiera się na Lisiniec. Ostatnio coraz bardziej skłaniam się ku temu, żeby na Nowobialskiej nic nie budować, a skierować linię w stronę Lisińca albo wykorzystać ten oszczędzony kawałek gdzieś indziej.
W stronę Lisińca, czyli dokąd ? Skrzyżowanie Rocha z Wręczycką?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2014, 23:20

Do tego trójkątnego placu w centrum Lisińca, tam by był punkt przesiadkowy na minibusy.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 31 grudnia 2014, 00:03

To mi wytłumaczyłeś ;) Do szkoły i kościoła pw. św. Piotra i Pawła ?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Szkurłat » 31 grudnia 2014, 00:06

Chyba mowa o skrzyżowaniu ulic Wręczyckiej i Wielkoborskiej, przystanek Łęczycka.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 31 grudnia 2014, 00:29

Czyli to samo miejsce co opisałem powyżej :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 grudnia 2014, 17:31

Zawsze mi brakowało dla tego jakby nie było placu jakiejś nazwy. Więc skoro ostatnio stworzono "plac Tysiąclecia" to może niech to będzie "plac Lisiniecki" :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2014, 17:57

"Plac Tysiąclecia" funkcjonuje tylko w wyobraźni. :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 stycznia 2015, 13:07

Wiem, ale jak widać nikomu to nie przeszkadza :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 01 stycznia 2015, 13:09

...bo nie wielu o tym "zjawisku" wie ! :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 stycznia 2015, 13:43

Kto wie to wie, a kto nie wie to pomyśli, że tak ma być :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 02 stycznia 2015, 14:54

...popytam w MZDiT co to za powody "nieoczekiwanej zamiany miejsc" ! :P Dziś niestety nie było odpowiedniej osoby w MZDiT. :(

Jakub Siadlak
Posty: 298
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Jakub Siadlak » 03 stycznia 2015, 08:16

Skoro była w tym wątku mowa o tramwajach,to wypowiem się na temat budowania nowych linii tramwajowych,za co zapewne polecą na mnie GROMY! :P Otóż do mnie nie przemawia nic,żeby rozbudowywać sieć tramwajową. OGROMNE koszty budowy/przebudowywania istniejącej infrastruktury-to po pierwsze.Pod autobusy nie trzeba robić nic,no może poza budową przystanków.Po drugie koszt wozokilometra jest większy niż autobusu!! Wystarczy jakaś kolizja tramwaju i jadące następne tramwaje stoją,lub zjeżdżają do zajezdni,a autobusy takiego problemu nie mają,wystarczy że ominą kolizję lub ostatecznie pojadą objazdem i po kłopocie. Nikt mnie nie przekona,że tramwaj jest bardziej ekologiczny-patrząc na najnowsze autobusy jest wręcz przeciwnie.Tramwaj jeździ na prąd i trzeba spalić daną porcję węgla,żeby go napędzić-a wiadomo,że elektrownia kopci i zanieczyszcza środowisko.Natomiast silniki euro 6,montowane choćby w naszych Solarach są zero emisyjne!!! Kolejny argument przeciw tramwajom-koszt taboru.Tramwaj jest jednak droższy od autobusu. Spróbujcie mnie przekonać do tramwaju,bo ja jakoś argumentów na TAK nie widzę.No chyba,żeby brać pod uwagę to,że na nową linię tramwajową dostaniemy kasę z UE i ewentualnie to,że tramwaje praktycznie nie stoją w korkach. Podsumowując-jestem przeciw tramwajom,bo przede wszystkim są na każdym polu droższą komunikacją od autobusowej.A teraz możecie po mnie jechać :P

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Wojciech Liberda » 03 stycznia 2015, 11:47

Jakub Siadlak pisze:Skoro była w tym wątku mowa o tramwajach,to wypowiem się na temat budowania nowych linii tramwajowych,za co zapewne polecą na mnie GROMY! :P Otóż do mnie nie przemawia nic,żeby rozbudowywać sieć tramwajową. OGROMNE koszty budowy/przebudowywania istniejącej infrastruktury-to po pierwsze.Pod autobusy nie trzeba robić nic,no może poza budową przystanków.Po drugie koszt wozokilometra jest większy niż autobusu!! Wystarczy jakaś kolizja tramwaju i jadące następne tramwaje stoją,lub zjeżdżają do zajezdni,a autobusy takiego problemu nie mają,wystarczy że ominą kolizję lub ostatecznie pojadą objazdem i po kłopocie. Nikt mnie nie przekona,że tramwaj jest bardziej ekologiczny-patrząc na najnowsze autobusy jest wręcz przeciwnie.Tramwaj jeździ na prąd i trzeba spalić daną porcję węgla,żeby go napędzić-a wiadomo,że elektrownia kopci i zanieczyszcza środowisko.Natomiast silniki euro 6,montowane choćby w naszych Solarach są zero emisyjne!!! Kolejny argument przeciw tramwajom-koszt taboru.Tramwaj jest jednak droższy od autobusu. Spróbujcie mnie przekonać do tramwaju,bo ja jakoś argumentów na TAK nie widzę.No chyba,żeby brać pod uwagę to,że na nową linię tramwajową dostaniemy kasę z UE i ewentualnie to,że tramwaje praktycznie nie stoją w korkach. Podsumowując-jestem przeciw tramwajom,bo przede wszystkim są na każdym polu droższą komunikacją od autobusowej.A teraz możecie po mnie jechać :P



To ja będę pierwszy. Na pierwszy rzut oka masz rację, ale patrząc dalekosiężnie nie masz racji. I tyle w temacie.
A czemu tak pisze. Po pierwsze linie tramwajowe planuje i buduje się jako kręgosłup komunikacyjny a do tego dopiero dorzuca się linie autobusowe, busowe i kolej.
A jak tego nie kumasz to nic na to nie poradzę... najwidoczniej to ja jestem wizjonerem tego miasta i wiem, że kiedyś będziemy miastem wojewódzkim :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2015, 11:59

Wojciech Liberda pisze:To ja będę pierwszy. Na pierwszy rzut oka masz rację, ale patrząc dalekosiężnie nie masz racji. I tyle w temacie.:)
Wojtku ! Jakub przedstawił konkretne argumenty PRZECIW, Ty nie przedstawiłeś ani jednego ZA ! :P

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Bartosz Kowalski » 03 stycznia 2015, 12:02

To może ja spróbuje. Jeden tramwaj zabiera więcej pasażerów niż autobus. Jeśli torowisko jest mądrze zaprojektowane czyli na ulicach o największym natężeniu ruchu jest wydzielone tramwaj jedzie szybciej. Jeden wagon tramwajowy przewidywany okres eksploatacji ma większy niż autobus. Tak jak pisał Wojtek tramwaj ma za zadanie obsłużyć jak największa liczbę pasażerów a autobus ma dowozić do centrów przesiadkowych.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość