DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Chyba żartujesz Piotrze. Przez kilku pieniaczy zamienione zostaną eko tramwaje na głośne, smrodliwe autobusy? A co z obsługą WSZYSTKICH przystanków linii N0?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 września 2014, 17:52
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Piotr Radoliński pisze:W związku z remontem mostu w ul. Mirowskiej na rzece Kucelince od dn. 24 stycznia 2015 roku do 31 sierpnia 2015 roku zostanie wprowadzony objazd dla linii autobusowej nr 26.
Autobusy będą jeździły następującym objazdem:
- kier. MIRÓW/BURSZTYNOWA/SIEDLEC: od przyst. STARY RYNEK (k/Puchatka) przez ul. Warszawską, al. Jana Pawła, al. Wojska Polskiego (kier. Warszawa), ul. Drogowców, nowy most na rzece Warcie (k/TESCO) do ul. Srebrnej i dalej w kier.
Mirowa/Bursztynowej/Siedlca (b/z).
- kier. GRABÓWKA: od przyst. SREBRNA-rondo, przez nowy most na Warcie (k/TESCO), ul. Drogowców, wiadukt nad al. Wojska Polskiego, al. Jana Pawła, ul. Warszawską, ul. Garibaldiego i dalej w kier. Grabówki (b/z)
Planowane jest wprowadzenie dodatkowych przystanków na trasie objazdu.
Proszę mnie nie 'zjeść' za to pytanie ;-) ale czy nie lepszym objazdem byłby ten przez Faradaya do Legionów w Złotą + przeniesiony przystanek w rejonie skrzyżowania Mirowska/Srebrna/Złota ? Wydaje mi sie, że autobusy by przejechały mniejszy dystans, a i więcej swoich przystanków by zachaczyły. Taki moje luźne przemyślenie.
- Łukasz Szkurłat
- Posty: 2966
- Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Bo i nawet tak pierwotnie ten objazd planowano. Aczkolwiek nie mam nic przeciwko tej trasie wycieczkowej przez Drogowców. Ciekawie będzie...
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Szkoda, zdawało mi się to istotnePiotr Radoliński pisze:...widać, tego pomysłu nie doceniono w MZDiT !

Łukasz Najman pisze:Chyba żartujesz Piotrze. Przez kilku pieniaczy zamienione zostaną eko tramwaje na głośne, smrodliwe autobusy?
Głośne tramwaje na autobusy. Głośne stare albo ciche nowe.
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Przepraszam, mogę się ciebie spytać gdzie mieszkasz? Bo ja mieszkam przy tych "głośnych okropnych" tramwajach i nowoczesnych, cichych autobusach. I szczerze mogę powiedzieć, że autobusy (Merce też) są głośniejsze nawet od Pendolino. A gdy w nocy rusza N4 to można nerwicy dostać. Poza tym, "ciche nowe" nie jeżdżą w nocy więc twój argument rozpadł się w zderzeniu z rzeczywistością.
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
...licząc od pl. Daszyńskiego do ronda Srebrna przez TESCO jest 2,5 km a przez ul. Faraday'a i Złotą jest 4,5 km. Jest różnica ? Poza tym, czy widziałeś jak wygląda ul. Złota ? Chodzi mi o nawierzchnię !Paweł Iwaniuk pisze:Proszę mnie nie 'zjeść' za to pytanie ;-) ale czy nie lepszym objazdem byłby ten przez Faradaya do Legionów w Złotą + przeniesiony przystanek w rejonie skrzyżowania Mirowska/Srebrna/Złota ? Wydaje mi się, że autobusy by przejechały mniejszy dystans, a i więcej swoich przystanków by zahaczyły. Taki moje luźne przemyślenie.
P.S. Koszt objazdu przez ul. Faraday'a i Złotą kształtuje się w granicach 200 tys. zł.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 września 2014, 17:52
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Doskonale wiem jaka jest, ekhm... nawierzchnia. Chodziło mi bardziej o to, że ww objazd byłby korzystniejszy dla pasażera, ale koszta + wybite amortyzatory (Chociaż św. Brata Alberta jest w podobnym stanie co Złota) sprawia, że już wszystko rozumiem.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Łukasz Najman pisze:Przepraszam, mogę się ciebie spytać gdzie mieszkasz? Bo ja mieszkam przy tych "głośnych okropnych" tramwajach i nowoczesnych, cichych autobusach. I szczerze mogę powiedzieć, że autobusy (Merce też) są głośniejsze nawet od Pendolino. A gdy w nocy rusza N4 to można nerwicy dostać. Poza tym, "ciche nowe" nie jeżdżą w nocy więc twój argument rozpadł się w zderzeniu z rzeczywistością.
Mieszkam przy trasie N3 i jakoś żyję. Nawet latem, kiedy śpię z otwartym oknem.
- Wojciech Liberda
- Członek CKMKM
- Posty: 3817
- Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
A czy będzie wjazd kieszeniowy do Castoramy?
:P:P w drodze powrotnej oczywiście 


- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
...jak potrafisz tak zjechać od TESCO, żeby wjechać do CASTORAMY (bez robienia nawrotki w al. Jana Pawła II) to jesteś dobry !Wojciech Liberda pisze:A czy będzie wjazd kieszeniowy do Castoramy?:P:P w drodze powrotnej oczywiście

-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Michał Grzegorczyk pisze:Mieszkam przy trasie N3 i jakoś żyję.
Może lubisz żyć "jakoś" . Ja wolę żyć dobrze. I jeśli ktoś mi to uprzykrza (bez racjonalnego powodu) to mnie krew zalewa.
Piotrze Radoliński, pytam po raz kolejny - co z przystankami N0 i obsługą linii autobusami ?
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Ja zasygnalizowałem temat. Nie jestem pracownikiem MZDiT, żebym Ci mógł odpowiedzieć na to pytanie. Jeżeli będę coś wiedział to przekażę to na Forum.Łukasz Najman pisze:Piotrze Radoliński, pytam po raz kolejny - co z przystankami N0 i obsługą linii autobusami ?
Wiem o jeszcze jednej zmianie, ale boję się, że to będzie przysłowiowy "kij w mrowisko". Niech więc lepiej ukaże się komunikat MZDiT.

- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Widzę, że muszę mówić bardzo dosłownie następnym razem, bo irytujesz się tak, że nie łapiesz: Mieszkam przy trasie N3 i nie mam powodów do narzekań.Łukasz Najman pisze:Michał Grzegorczyk pisze:Mieszkam przy trasie N3 i jakoś żyję.
Może lubisz żyć "jakoś" . Ja wolę żyć dobrze.
Jedyne, co w zmianach nocnej KM mi się nie podoba do końca to fakt, że nie zwiększono kursowania N1-N4 na jeszcze jedną noc. Pieniędzy by starczyło.
Powiedz chociaż, kiedy można się spodziewać takiego komunikatu. Albo zbieraj deklaracje od chętnych do informacji na PWPiotr Radoliński pisze:Wiem o jeszcze jednej zmianie, ale boję się, że to będzie przysłowiowy "kij w mrowisko". Niech więc lepiej ukaże się komunikat MZDiT.

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
...no widzę, że wiesz lepiej od ludzi z MZDiT. Przypomina, że budżet dla miasta nie jest jeszcze uchwalony.Michał Grzegorczyk pisze:Jedyne, co w zmianach nocnej KM mi się nie podoba do końca to fakt, że nie zwiększono kursowania N1-N4 na jeszcze jedną noc. Pieniędzy by starczyło.

- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Po prostu cena wzkm za autobus jest mniejsza, oszczędności można przesunąć wprost z tramwaju na autobusy. Oczywiście można je posłać także w inne miejsce.
A ta druga bomba, Piotrze, to kiedy będzie znana?
A ta druga bomba, Piotrze, to kiedy będzie znana?

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
...myślę, że komunikat ukaże się 29 stycznia 2015 roku - jak znam życie.Michał Grzegorczyk pisze:A ta druga bomba, Piotrze, to kiedy będzie znana?

- Jakub Szymanowski
- Posty: 477
- Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
- Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
No i ludzie będą mieli autobus do Tesco. Czy chcą, czy nie! 

- Tomasz Rorat
- Członek CKMKM
- Posty: 7086
- Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Komunikacja nocna autobusowa linie N1,2,3,4 mniej chętnych niż koszt paliwa, kierowcy, ochroniarza i oczywiście sprzątaczki ( wylane piwo, "paw" itd.)
cztery kursy - 8 pasażerów, w tym tylko 6 osób kupiło, 2 przypadkiem wsiadły bo nie wiedziały że autobus jedzie.
-----
A co do przystanków dla N0 autobusowej
Wyrzucanie pieniędzy, bo zatoczki tylko potrzebne w nocy (w dzień zastawią inni użytkownicy), układanie kostki na peron ( zarośnie szybciej niż zbudują )
cztery kursy - 8 pasażerów, w tym tylko 6 osób kupiło, 2 przypadkiem wsiadły bo nie wiedziały że autobus jedzie.
-----
A co do przystanków dla N0 autobusowej
Wyrzucanie pieniędzy, bo zatoczki tylko potrzebne w nocy (w dzień zastawią inni użytkownicy), układanie kostki na peron ( zarośnie szybciej niż zbudują )
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Długo, długo, nie wiem, czy damy radę wytrzymaćPiotr Radoliński pisze:...myślę, że komunikat ukaże się 29 stycznia 2015 roku - jak znam życie.

- Łukasz Szkurłat
- Posty: 2966
- Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Tomasz Rorat pisze:A co do przystanków dla N0 autobusowej
Wyrzucanie pieniędzy, bo zatoczki tylko potrzebne w nocy (w dzień zastawią inni użytkownicy), układanie kostki na peron ( zarośnie szybciej niż zbudują )
Zatoki? I to tylko dla komunikacji nocnej, podczas gdy ruch w nocy jest znikomy? Zatoki? To się leczy
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
...u laryngologa !Łukasz Szkurłat pisze:Zatoki? To się leczy

- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
xxx
Dokładnie, żadne zatoki nie są potrzebne. Na niektórych bocznych ulicach robi się zatoki, które i w dzień nie są niezbędne.Łukasz Szkurłat pisze:Zatoki? I to tylko dla komunikacji nocnej, podczas gdy ruch w nocy jest znikomy? Zatoki? To się leczy
- Tomasz Stefaniak
- Posty: 300
- Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Piotrze a czy ten temat był już dyskutowany na forum czy to jest zupełna nowość?
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
...gdzieś coś było, ale znów się zaczyna dyskusja w temacie TYLKO o KOMUNIKATACH.
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Przynajmniej w kwestii zatok się zgadzamy.
Ale nadal nie wiemy czy MZDiT stanie na wysokości zadania czy odwali fuszerke. Piotrze jeśli jesteś w stanie przekaż im uwagi dotyczące obsługi przystanków oraz taboru.
Ale nadal nie wiemy czy MZDiT stanie na wysokości zadania czy odwali fuszerke. Piotrze jeśli jesteś w stanie przekaż im uwagi dotyczące obsługi przystanków oraz taboru.
- Kamil Ociepa
- Członek CKMKM
- Posty: 507
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Piotr Radoliński pisze:...gdzieś coś było, ale znów się zaczyna dyskusja w temacie TYLKO o KOMUNIKATACH.
Moim zdaniem temat o komunikatach powinien być zablokowany i należy umieszczać w nim tylko konkretne informacje, aby zachować przejrzystość. Dyskusję na temat zmian prowadzić w temacie DYSKUSJA

- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
W Częstochowie nie będzie już nocnych tramwajów? Mają je zastąpić autobusy
Czy to to Piotrze?
W sumie dla mnie może być tak, że tramwaj jeździ z pętli przy stacji Raków na Północ, a z Wrzosowiaka jeździ jakiś autobus i obsługuje powiedzmy Daszyńskiego, zachodnie Śródmieście, zachodnie Tysiąclecie i Parkitkę z Lisińcem.
MZDiT zastanawia się, co z tym zrobić i czy czasem nie zmienić trasy linii nocnej.
Czy to to Piotrze?

- Tomasz Stefaniak
- Posty: 300
- Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Zamiana tramwajów na autobusy może się okazać otwarciem puszki pandory. Mianowice wszyscy będą chcieli mieć codziennie nocny autobus. Linia tramwajowa to eliminowała. No bo jak wytłumaczyć mieszkańcom jednej częśći miasta, że do nich niedojeżdża autobus a do innej tak?
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Co do artykułu - tłumaczenie się MPK, że szyby w Twistach są pięciokrotnie droższe niż w Konstalach jest, łagodnie powiedziawszy, śmieszne. "Tramwaj nie może jeździć 24/7 przez 365 dni w roku" Racja. Nikt nie mówi, że tak miałoby to wyglądać. Trzy Twisty jeździłyby 42-43 godziny, a następnie miałyby kilka godzin przerwy (czas na serwis itd.) kolejnego dnia jeździłyby "tylko" w dzień (5-23). W nocy jeździłyby kolejne trzy i tak dalej.
Skargi pieniaczy z 52 można skwitować tym cytatem : "Z drugiej strony mieszkańcy zainteresowali się inwestycją bardzo późno, choć co najmniej na dwa lata przed rozpoczęciem budowy można było znaleźć w Internecie plany przebiegu torów. Pokazywano je także na spotkaniach rady dzielnicy, na które zaproszenia wieszał w bloku jeden z radnych. Wówczas lokatorzy uwag nie zgłaszali." - i wszystko w tym temacie.
Poza tym wina leży po stronie MPK ("Dlaczego więc nie zastosowano najprostszej metody, czyli zdyscyplinowania motorniczych, by nie szarżowali na zakrętach na ul. Jesiennej?"), a ucierpią mieszkańcy. "Moja Przyjazna Komunikacja" - śmiech na sali
Tomaszu, masz pełną rację. Aż dziw, że nikt na ten trop wcześniej nie wpadł. Ale MZDiT wie lepiej. Skoro według nich większą racje ma zdecydowana mniejszość (kilkanaście osób do kilkudziesięciu tysięcy) to może jeden głos ma jeszcze większą wagę?
Skargi pieniaczy z 52 można skwitować tym cytatem : "Z drugiej strony mieszkańcy zainteresowali się inwestycją bardzo późno, choć co najmniej na dwa lata przed rozpoczęciem budowy można było znaleźć w Internecie plany przebiegu torów. Pokazywano je także na spotkaniach rady dzielnicy, na które zaproszenia wieszał w bloku jeden z radnych. Wówczas lokatorzy uwag nie zgłaszali." - i wszystko w tym temacie.
Poza tym wina leży po stronie MPK ("Dlaczego więc nie zastosowano najprostszej metody, czyli zdyscyplinowania motorniczych, by nie szarżowali na zakrętach na ul. Jesiennej?"), a ucierpią mieszkańcy. "Moja Przyjazna Komunikacja" - śmiech na sali
Tomaszu, masz pełną rację. Aż dziw, że nikt na ten trop wcześniej nie wpadł. Ale MZDiT wie lepiej. Skoro według nich większą racje ma zdecydowana mniejszość (kilkanaście osób do kilkudziesięciu tysięcy) to może jeden głos ma jeszcze większą wagę?
-
- Posty: 524
- Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Trudno zrozmieć jak garstka mieszkańców bloku Bohaterów Katynia 52 może rządić komunikacją miejską.
Może jeszcze trochę będą im przeskadzać autobusy na linach mocnych.
Zastanawiam się kto ma się komu podporządkować, mniejszość większości, czy większości mniejszości? ??
Może jeszcze trochę będą im przeskadzać autobusy na linach mocnych.
Zastanawiam się kto ma się komu podporządkować, mniejszość większości, czy większości mniejszości? ??
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
A ja jestem jak najbardziej za takimi pytaniami. Niby dlaczego w równie ludnych rejonach ma nie być nocnej komunikacji? Może nie wszędzie powinny dojeżdżać linie N1-N4, ale jest to jakaś baza do dyskusji.Tomasz Stefaniak pisze:Zamiana tramwajów na autobusy może się okazać otwarciem puszki pandory. Mianowice wszyscy będą chcieli mieć codziennie nocny autobus. Linia tramwajowa to eliminowała. No bo jak wytłumaczyć mieszkańcom jednej częśći miasta, że do nich niedojeżdża autobus a do innej tak?
- Krzysztof Basiukiewicz
- Członek CKMKM
- Posty: 1044
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
To ja byłem tym Radnym Dzielnicy który wieszał ogłoszenia na temat tramwaju. Jednym z powodów dla których to robiłem był fakt iż tam mieszkałem przez 27 lat
Kiedy trwały konsultacje oraz rozmowy mało który z moich sąsiadów był w ogóle zainteresowany tematem. Uważano wówczas iż to propaganda przed wyborami i temat "umrze śmiercią naturalną". Jak wszyscy wiemy sprawy potoczyły się inaczej.
Z perspektywy czasu uważam że już w fazie projektu popełniono wiele błędów. Przystanki tramwajowe powinny znajdować po drugiej stronie ulicy, a skrzyżowanie Jesienna, Rakowska i Bohaterów Katynia mogło by być przebudowane na rondo.
Jednak obecną dyskusje na temat pozbawienia tak dużej dzielnicy nocnej komunikacji tramwajowej uważam za niepoważną! Można zmienić częstotliwość i podzielić NO na dwie linie : co któryś kurs na Raków PKP ale zastąpienie jej autobusami nie jest dobrym rozwiązaniem.

Z perspektywy czasu uważam że już w fazie projektu popełniono wiele błędów. Przystanki tramwajowe powinny znajdować po drugiej stronie ulicy, a skrzyżowanie Jesienna, Rakowska i Bohaterów Katynia mogło by być przebudowane na rondo.
Jednak obecną dyskusje na temat pozbawienia tak dużej dzielnicy nocnej komunikacji tramwajowej uważam za niepoważną! Można zmienić częstotliwość i podzielić NO na dwie linie : co któryś kurs na Raków PKP ale zastąpienie jej autobusami nie jest dobrym rozwiązaniem.
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Krzysztofie, nie sądzisz że dobro zdecydowanej większości jest ważniejsze od głosu kilku ludzi?
- Krzysztof Basiukiewicz
- Członek CKMKM
- Posty: 1044
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Dobro ogółu zawsze jest większa wartością niż dobro jednostki. Ma to odrobinę wydźwięk totalitarny jednak garstka malkontentów nie może narzucać swojej woli tysiącom. Stanowisko klubu w tej sprawie jest wyjątkowo krytyczne.
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Totalitarnie by to zabrzmiało, gdybyśmy chcieli ich posłać na śmierć czy coś w tym stylu. A my tu mówimy o tramwaju
Dobrze, że przynajmniej Klub zachował rozsądek, bo wyczyny MZDiT są nie do pomyślenia.

- Krzysztof Basiukiewicz
- Członek CKMKM
- Posty: 1044
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Totalitarny nie znaczy od razu zbrodniczy
, Tam liczyło się " dobro " ogółu , nie oglądano się na jednostkę 


-
- Posty: 572
- Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Mam nadzieję, że to nie dojdzie do skutku. Tyle lat funkcjonowania, również przy starych składach i było dobrze. Podejrzewam, że autorami pomysłu na zastąpienie tramwaju autobusem są osoby wiekowe wszak miasto niestety się "starzeje". Panowie nie pozwólcie żeby do tego doszło jeżeli macie jakikolwiek wpływ na to. Bardzo prowincjonalny i małomiasteczkowy problem się zrobił.
- Filip Kłyszejko
- Członek CKMKM
- Posty: 776
- Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Panowie, ewentualnie jest inna możliwość tramwaj N0 z całkowitą zmianą trasy w kierunku Raków Dworzec PKP. Jeśli ktoś z was jeździł nocnym tramwajem to wie, że w tygodniu na N0 od Raków Stadion często do przystanku Estakada czasem nawet do przystanku Ostatni Grosz nie jedzie nawet jeden pasażer.
Nie ma wtedy problemu z przystankami autobusowymi, i z felernym łukiem przy Bohaterów Katynia.
Nie ma wtedy problemu z przystankami autobusowymi, i z felernym łukiem przy Bohaterów Katynia.
-
- Posty: 524
- Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Panowie. czy można podpowiedzieć MZDiT ustawienie dwóch przęseł na łuku między chodnikiem a tokami tramwajowymi i to w znacznym stopniu ograniczy hałas jaki przeszkadza co niektórym malkontentom bloku Bohaterów Katynia 52, a tym samym zachowana będzie ciągłość kursowania tramwajów nocnych.
- Tomasz Rorat
- Członek CKMKM
- Posty: 7086
- Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Linie nocną tramwajową przenieść na linie 2 czyli do Raków dw. PKP 
Krótsza trasa = oszczędność pieniędzy

Krótsza trasa = oszczędność pieniędzy
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Linie nocne do likwidacji
Brak 5 linii = oszczędność pieniędzy

Brak 5 linii = oszczędność pieniędzy
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
W artykule napisane jest o ostatnim głosowaniu podczas budżetu partycypacyjnego nad smarownicami i niskimi ekranami dźwiękochłonnymi. Pismo i opis można znaleźć pod adresem: http://www.szymonkryczka.pl/budzet-part ... atynia-52/
Wniosek zdobył 175 głosów - czyli 18 osób na niego głosowało. Jak na 70 mieszkaniowy blok, niska frekwencja, zważywszy na to, że w mieszkaniu są często 2 lub więcej osób. Chyba nie wszystkim mieszkańcom przeszkadza linia tramwajowa. Na klatkach schodowych bloku nr 52 były powieszone plakaty informujące o głosowaniu i sposobie oddawania głosów jak i o samym wniosku.
Ile osób mieszka w całej dzielnicy? Korzystam z nocnej linii tramwajowej, blok przy ul. Bohaterów Katynia 52 widzę z okna i również - jeżeli motorniczy przesadzi z prędkością - słyszę piski. Ale piski słyszę również gdy tramwaj jedzie na łuku przy słynnym "domku już bez namiociku". Jeżeli motorniczy za szybko wejdzie w zakręt to i na skrzyżowaniach Jesienna/11 Listopada, 11 Listopada/Orkana czy Orkana/Jagiellońska też zaskrzypi.
Popieram akcję: https://www.facebook.com/TramwajowaLiniaNocna
Wniosek zdobył 175 głosów - czyli 18 osób na niego głosowało. Jak na 70 mieszkaniowy blok, niska frekwencja, zważywszy na to, że w mieszkaniu są często 2 lub więcej osób. Chyba nie wszystkim mieszkańcom przeszkadza linia tramwajowa. Na klatkach schodowych bloku nr 52 były powieszone plakaty informujące o głosowaniu i sposobie oddawania głosów jak i o samym wniosku.
Ile osób mieszka w całej dzielnicy? Korzystam z nocnej linii tramwajowej, blok przy ul. Bohaterów Katynia 52 widzę z okna i również - jeżeli motorniczy przesadzi z prędkością - słyszę piski. Ale piski słyszę również gdy tramwaj jedzie na łuku przy słynnym "domku już bez namiociku". Jeżeli motorniczy za szybko wejdzie w zakręt to i na skrzyżowaniach Jesienna/11 Listopada, 11 Listopada/Orkana czy Orkana/Jagiellońska też zaskrzypi.
Popieram akcję: https://www.facebook.com/TramwajowaLiniaNocna
-
- Członek CKMKM
- Posty: 2001
- Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Łukasz Najman pisze:Linie nocne do likwidacji![]()
Brak 5 linii = oszczędność pieniędzy
Może dzienne też zlikwidujmy, brak ok. 30 linii = jeszcze większa oszczędność pieniędzy.
Moim zdaniem tramwaj nocny powinien zostać bez zmian. Ja też przy otwartym oknie słyszę tramwaj w okolicach pętli Stadion Raków, a na Północy przy pętli tramwaj słychać nawet pół kilometra od torowiska, i nikt nie narzeka.
Uważam że jedynym układem zastąpienia nocnego tramwaju autobusem (conocnym) byłoby rozszerzenie dni kursowania pozostałych linii nocnych z weekendów na cały tydzień. Można na tą okoliczność zmodyfikować układ linii nocnych, aby połączyć południową część N0 z N4, a północną część N0 z N2.
A najprostszym rozwiązaniem jest to zaproponowane przez Tomka Haładyja, napisał o tym też wyżej Szymon - wystarczy zmusić motorowych do przepisowej jazdy na tym krótkim odcinku. Tramwaj jadący powoli jest naprawdę cichy, a na tym zakręcie do prędkości stosuje się 1 na 10 motorniczych. Jako ciekawostka - w Krakowie ustawiane są "fotoradary tramwajowe" mierzące prędkość w miejscach objętych ograniczeniem. Motorowy który przekroczy prędkość dostaje "mandat" w postaci utraty premii.
- Tomasz Rorat
- Członek CKMKM
- Posty: 7086
- Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
U nas też jest sposób zdyscyplinowania motorniczych.
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
I bym zapomniał, mieszkańcy dzielnicy Wrzosowiak sąsiadują z linią kolejową, którą jeżdżą najnowsze Pendolino itd. - zapraszam na spacer, otwórzcie okno itd. dopiero jest hałas. Którego od 20 lat nie było... Likwidujemy nowe połączenia dla Częstochowy?
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Bronicie niektórzy tak tej nocnej tramwajowej linii, a przecież nikt nie chce wam zabrać tych nocnych kursów tylko wysłać w ich miejsce autobusy. Co noc. Co pół godziny. Czyli zero strat.
I tu jestem jak najbardziej za! Linie autobusowe trzeba może miejscami pozmieniać, może skrócić, może coś skierować inaczej, może coś połączyć, może coś podzielić. Kwestia dyskusji. Natomiast nocne autobusy powinny jeździć co noc, choćby co godzinę (z wyjątkiem autobusu N0 co pół godziny), żeby obsłużyć wszystkie większe dzielnice. I nie mówcie, że mała frekwencja, bo jeśli autobus będzie jeździł tylko w weekendy to nie utkwi ludziom w świadomości i nie będą go brali pod uwagę. A czym się różnią blok na Parkitce choćby od bloków na Rakowie? Tym, że KW PZPR wytyczyło jedną ulicę 65 lat temu tutaj, a nie tam?
TAK dla całotygodniowych nocnych autobusów w całej Częstochowie
Krystian Kukuła pisze:Uważam że jedynym układem zastąpienia nocnego tramwaju autobusem (conocnym) byłoby rozszerzenie dni kursowania pozostałych linii nocnych z weekendów na cały tydzień. Można na tą okoliczność zmodyfikować układ linii nocnych, aby połączyć południową część N0 z N4, a północną część N0 z N2.
I tu jestem jak najbardziej za! Linie autobusowe trzeba może miejscami pozmieniać, może skrócić, może coś skierować inaczej, może coś połączyć, może coś podzielić. Kwestia dyskusji. Natomiast nocne autobusy powinny jeździć co noc, choćby co godzinę (z wyjątkiem autobusu N0 co pół godziny), żeby obsłużyć wszystkie większe dzielnice. I nie mówcie, że mała frekwencja, bo jeśli autobus będzie jeździł tylko w weekendy to nie utkwi ludziom w świadomości i nie będą go brali pod uwagę. A czym się różnią blok na Parkitce choćby od bloków na Rakowie? Tym, że KW PZPR wytyczyło jedną ulicę 65 lat temu tutaj, a nie tam?
TAK dla całotygodniowych nocnych autobusów w całej Częstochowie
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Panowie, nie ekscytujcie się tak bardzo. Porozmawiam na ten temat w MZDiT - skoro tak się bulwersujecie zamianą tramwaju na autobus. Może uda się COFNĄĆ tą decyzję. Dajcie mi czas do 15-16 stycznia 2015 roku. Dajcie mi szanse... Okey ? 

- Jakub Szymanowski
- Posty: 477
- Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
- Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Ale ja uważam, że propozycja Michała jest bardzo dobra. Zamienić tramwaj na autobus, a za zaoszczędzone pieniądze linie N1-N4 rozszerzyć na wszystkie dni tygodnia, tylko przemyśleć trasy.
- Łukasz Szkurłat
- Posty: 2966
- Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Szymon Kryczka pisze:I bym zapomniał, mieszkańcy dzielnicy Wrzosowiak sąsiadują z linią kolejową, którą jeżdżą najnowsze Pendolino itd. - zapraszam na spacer, otwórzcie okno itd. dopiero jest hałas. Którego od 20 lat nie było... Likwidujemy nowe połączenia dla Częstochowy?
Może się po prostu czepiam, ale nie najlepsze porównanie biorąc pod uwagę, że przez te 20 lat cały czas przez Błeszno jeździły towary, w dodatku po starym torowisku, które generowało na pewno większy hałas.
Michał Grzegorczyk pisze:I tu jestem jak najbardziej za! Linie autobusowe trzeba może miejscami pozmieniać, może skrócić, może coś skierować inaczej, może coś połączyć, może coś podzielić. Kwestia dyskusji. Natomiast nocne autobusy powinny jeździć co noc, choćby co godzinę (z wyjątkiem autobusu N0 co pół godziny), żeby obsłużyć wszystkie większe dzielnice. I nie mówcie, że mała frekwencja, bo jeśli autobus będzie jeździł tylko w weekendy to nie utkwi ludziom w świadomości i nie będą go brali pod uwagę.
Nawet przy założeniu, że w tygodniu nocne jeździłyby co dwie godziny, to i tak postęp.
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru
Michał Grzegorczyk pisze:Bronicie niektórzy tak tej nocnej tramwajowej linii, a przecież nikt nie chce wam zabrać tych nocnych kursów tylko wysłać w ich miejsce autobusy. Co noc. Co pół godziny. Czyli zero strat.
Czy ty masz problemy z oczami, że nie widzisz moich postów? AUTOBUS NIE ZATRZYMA się na WSZYSTKICH przystankach linii N0. Autobusy jeżdżące w nocy są stare, rozklekotane i głośniejsze od tramwaju. Jeżeli według ciebie to nie są straty to jesteś ignorantem.
Michał Grzegorczyk pisze:I tu jestem jak najbardziej za! Linie autobusowe trzeba może miejscami pozmieniać, może skrócić, może coś skierować inaczej, może coś połączyć, może coś podzielić. Kwestia dyskusji. Natomiast nocne autobusy powinny jeździć co noc, choćby co godzinę (z wyjątkiem autobusu N0 co pół godziny), żeby obsłużyć wszystkie większe dzielnice. I nie mówcie, że mała frekwencja, bo jeśli autobus będzie jeździł tylko w weekendy to nie utkwi ludziom w świadomości i nie będą go brali pod uwagę. A czym się różnią blok na Parkitce choćby od bloków na Rakowie? Tym, że KW PZPR wytyczyło jedną ulicę 65 lat temu tutaj, a nie tam?
Skąd pieniądze na to?
Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości