DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 sierpnia 2015, 18:48

Z jednej strony słusznie, a z drugiej klapa.
Jeśli wóz całodzienny ma nadal pełne kółko ok. 120 minut, to nie zmienia to nic dla kierowców.
Takt zmieni coś dla pasażerów i Gnaszyn zyska - słusznie, bo w dni robocze tłok tu był.
Ale moim zdaniem lepsze jest wyjście takie jak na 31 - obrót za 2h15min i powiedzmy jeden szczyt. Ale pewnie za późno, bo "władni" z pewnej firmy już zdecydowali. Szkoda, bo te "całki" nadal będą zaliczać wpadki z opóźnieniem...

A tak przy okazji: kiedy Kuźnica, czyli ul. Malownicza, Zdrowa uzyskają normalną miejską komunikację ?? 38 to porażka, a 69 w dni wolne, to już śmiech na sali...

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5392
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Patryk Hartman » 19 sierpnia 2015, 19:48

To że opóźnienie to nic nowego, a przecież wkrótce zacznie się przebudowa ul. Głównej i Przejazdowej, więc Bedzie jeszcze gorzej. Jednakże sama zmiana poprawi wymagania i komfort pasażerów linii 21. Zmiana na +. :)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7090
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 19 sierpnia 2015, 20:08

Dokładnie zmiana będzie na plus, tak jak była potrzebna zmiana na 31 i teraz jest już ok.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 sierpnia 2015, 20:40

Ale Wy chyba głupia rżniecie?? Przecież tak 120min nic nie zmieni. 4 wozy będą po prostu na opóźnieniu.
Tu czas przejazdu ma być taki, żeby JEDEN autobus obracał co 210 minut - to jest optymalne.
Ale jak widać ułomność jest zjawiskiem powszechnym, a tu na forum - o zgrozo - się szerzy

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 19 sierpnia 2015, 20:54

Patryk Hartman pisze:To że opóźnienie to nic nowego, a przecież wkrótce zacznie się przebudowa ul. Głównej i Przejazdowej, więc Bedzie jeszcze gorzej. :)
....kiedy ma być remont ? :P

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5392
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Patryk Hartman » 19 sierpnia 2015, 21:24

Daruj sobie Piotrze - To ty powinieneś być bardziej w tym temacie, to ty masz "wtyki" a nie ja w MZDiT. Ja sugeruje się tym, co wyczytałem w Internecie, pomysł/projekt rady dzielnicy Gnaszyn-Kawodrza oraz MZDiT.

42200.blox.pl - Projekt przebudowy ul. Głównej i Przejazdowej oraz obejścia kościoła św. Barbary

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 01 września 2015, 16:46

"Po cichu" został zmieniony rozkład 3. Prawdopodobnie dodano obsługę trasy przez dodatkowy tramwaj niskopodłogowy (nie mam niestety poprzedniego rozkładu), godziny są te same, ale szkoda, że o tym nigdzie nie poinformowano. Przy obecnych upałach informacja "więcej klimatyzowanych Twistów" byłaby dla mnie niezłą reklamą ;).

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 01 września 2015, 18:19

Mnie zastanawia jedno: i w przypadku linii 3 oraz linii 12 pojazdy niskopodłogowe uszeregowano po kolei. Czy tak trudno dać je naprzemiennie z wysokokimi?

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Re: DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 11 września 2015, 22:39

Od dzisiaj linia 20 w kierunku Wyczerp zatrzymuje się również na przystanku II Aleja przy al. Kościuszki (vis a vis Cinema City). To bardzo dobra decyzja i duże ułatwienie dla mieszkańców Wyczerp.
Mam nadzieję, że MZDiT wyda w związku z tym stosowny komunikat na swojej stronie i doda przystanek do systemu informacji pasażerskiej. :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 12 września 2015, 08:29

...czyżby udało mi się przekonać MZDiT do tej zmiany ? :) Rozmawiałem na ten temat w sierpniu.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 września 2015, 09:06

Przystanek widnieje już w rozkładach jazdy na stronie MZDiT. Ciekawe czy jest w systemie zapowiedzi?

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 12 września 2015, 10:47

A rozkład datowany "po staremu". Nie mam sił by to komentować. Tj. brak informacji.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7090
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 12 września 2015, 14:24

Janusz Karlikowski pisze:Przystanek widnieje już w rozkładach jazdy na stronie MZDiT. Ciekawe czy jest w systemie zapowiedzi?

Tak miał być wgrany w system.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5392
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Patryk Hartman » 12 września 2015, 15:09

Tomasz Rorat pisze:
Janusz Karlikowski pisze:Przystanek widnieje już w rozkładach jazdy na stronie MZDiT. Ciekawe czy jest w systemie zapowiedzi?

Tak miał być wgrany w system.

Wgrany jest, odjeżdżając spod Biblioteki (II aleja NMP) - następny przystanek II aleja NMP, ale "tydy - II aleja" przy Cinema City już nie wyłapuje i kierowcy w okolicy Energetyku na linii 20 muszą przestawić ręcznie przystanek, bo lokalizacja w systemie jest na wys. peronu tramwajowego w kierunku Fieldofa.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Re: DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 12 września 2015, 19:11

Tak, to prawda. Jadąc 14 i 17 pod Megasamem odtwarza się "tydy - II Aleja NMP", a "Następny przystanek: Aleja Jana Pawła II" odtwarza w trakcie przecięcia Alej. Ciekawostką jest też to, że na wyświetlaczu wewnętrznym ten przystanek zapisany jest jako "II Al. NMP", a wszystkie pozostałe przystanki w tym węźle wyświetla jako "II Aleja NMP". Ktoś musi się tym zająć i poprawić to. :D

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 13 września 2015, 13:09

Przystanek "Młynarska" na ul. Warszawskiej również nie jest wprowadzony.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7090
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 13 września 2015, 19:15

... jest wprowadzony ale nie ma zapowiedzi głosowej , bo na razie nikt jej nie nagrał. Tak jak przystanek Skrzetuskiego na Sabinowie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 września 2015, 11:44

Informujemy, że od czwartku 17 września 2015 roku przystanek "Domy Studenckie" przy ul. Dąbrowskiego dla linii nr 13, 15, 22 i 25 w kierunku centrum wraca do stałej lokalizacji w zatokę bezpośrednio za skrzyżowaniem z ul. Dekabrystów.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 23 listopada 2015, 23:29

Skoro autobusy linii 24 i 28 mają już jeździć przez Warszawską, Spadek i Nadrzeczną, a na ich rzecz ulica Spadek ma być drogą z pierwszeństwem, wpadł mi do głowy prosty pomysł, dzięki któremu autobusy nie musiałyby czekać, aż samochód stojący na przeciwnym pasie wycofa się spod sygnalizatora, a manewry nie musiałyby się odbywać na styki. Tym bardziej, że z ulicy Spadek nie ma już prawoskrętu w ulicę Warszawską, więc odpada nam problem warunkowej strzałki. Otóż wystarczyłoby sygnalizator dla samochodów jadących ulicą Spadek od Nadrzecznej ustawić na tyle wcześniej przed skrzyżowaniem z ul. Warszawską, by autobusy mogły swobodniej i bez przeszkód na sąsiednim pasie wykonywać manewr skrętu w prawo z ulicy Warszawskiej. Na wysokości sygnalizatora oczywiście wymalowana linia ciągła wskazująca miejsce zatrzymania przed światłami. Myślę, że byłoby to spore udogodnienie dla kierowców.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 24 listopada 2015, 06:38

Łukasz Szkurłat pisze:Skoro autobusy linii 24 i 28 mają już jeździć przez Warszawską, Spadek i Nadrzeczną, a na ich rzecz ulica Spadek ma być drogą z pierwszeństwem, wpadł mi do głowy prosty pomysł, dzięki któremu autobusy nie musiałyby czekać, aż samochód stojący na przeciwnym pasie wycofa się spod sygnalizatora, a manewry nie musiałyby się odbywać na styki. Tym bardziej, że z ulicy Spadek nie ma już prawoskrętu w ulicę Warszawską, więc odpada nam problem warunkowej strzałki. Otóż wystarczyłoby sygnalizator dla samochodów jadących ulicą Spadek od Nadrzecznej ustawić na tyle wcześniej przed skrzyżowaniem z ul. Warszawską, by autobusy mogły swobodniej i bez przeszkód na sąsiednim pasie wykonywać manewr skrętu w prawo z ulicy Warszawskiej. Na wysokości sygnalizatora oczywiście wymalowana linia ciągła wskazująca miejsce zatrzymania przed światłami. Myślę, że byłoby to spore udogodnienie dla kierowców.
...nie chciałbym Cię "gasić" Łukaszu, przerabiałem ten temat z MZDiT. Przeniesienie sygnalizazacji generuje pewien koszt, w tej chwili jest końcówka roku i po prostu nie ma kasy na taką przeróbkę.Dodam tylko, że linia warunkowego zatrzymania może być max. 4 metry przed sygnalizatorem. :)


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości