Opis trasy - tak pojedzie tramwaj

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Opis trasy - tak pojedzie tramwaj

Postautor: Dominik Wójcik » 22 kwietnia 2010, 18:09

Obrazek

Tak pojedzie tramwaj.
Schemat linii, szkice geodezyjne różnych jakości, analizy.

Przeczytaj i komentuj.

Źródło: tramwajbleszno.prv.pl

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 22 kwietnia 2010, 21:47

Tylko czemu nie chcą zrobić przystanku Rakowska dla linii 19 i 35. No i jeszcze 205.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 22 kwietnia 2010, 22:56

Póki co to na 19 jest to jeden z najlepszych odcinków w mieście gdzie pocina ile fabryka dała ;)

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 23 kwietnia 2010, 00:07

Janusz Karlikowski pisze:Póki co to na 19 jest to jeden z najlepszych odcinków w mieście gdzie pocina ile fabryka dała ;)

O jakim odcinku Janusz mówisz?
Bohaterów Katynia - Stadion Raków?

A jeśli chodzi o mapkę to skąd zmiana nazw przystanków? to propozycja Klubu czy MPK bądź miasta?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 kwietnia 2010, 00:12

Krystian Kukuła pisze:Bohaterów Katynia - Stadion Raków?

Dokładnie ten i w tą stronę. Stanie na przegubie w pchaczu (nie powiem o przemieszczaniu się) grozi urazem... czegoś tam. Wyjazd z dołka pod wiaduktem DK1 jest niesamowite. Gdyby tu nie było pierwszeństwa, to cienko to widzę. A kiedyś był tu przystanek nieopodal...

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 23 kwietnia 2010, 00:32

No przystanek nawet jest długi, z tym że szaleją tylko kierowcy Ikarusów 280, ci w nowszych wozach na wysokości wiaduktu hamują w obawie o zawieszenie czy podwozie, bo na łuku za wiaduktem jest ładny uskok...

Kiedyś przystanek był właśnie przy tym łuku, według projektu budowy tramwaju po wielu latach znów w tym miejscu będzie przystanek (w stronę centrum).

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 kwietnia 2010, 00:40

Krystian Kukuła pisze:ci w nowszych wozach na wysokości wiaduktu hamują w obawie o zawieszenie czy podwozie

Oj !!
To Ty chyba wielu rzeczy nie widziałeś ;)
19 na Kucelin i powrót 13 to moja ulubiona trasa. :)

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 23 kwietnia 2010, 15:04

Janusz Karlikowski pisze:Póki co to na 19 jest to jeden z najlepszych odcinków w mieście gdzie pocina ile fabryka dała ;)


To jest jeden z powodów dlaczego powinien powstać tu przystanek. Oczywiście patrząc od strony mieszkańca.

Jeszcze mam pytanie co do przystanków w obrębie przystanku Bohaterów Katynia (http://tramwajbleszno.prv.pl/plany/tnb_odc_09-rak.png ). Po co wybudowana będzie zatoczka dla autobusów gdzie kiedyś stał przystanek Bohaterów Katynia linii 21?

I jeszcze jedno. Czemu nie możliwy będzie wjazd na pętle Jesienna od strony Błeszna/Rakowa. Na tym projekcie widać, że n ie było by większego problemu.
(http://tramwajbleszno.prv.pl/plany/tnb_odc_07-jeszach.png)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 23 kwietnia 2010, 23:22

Nie linkujcie obrazów z PRV, bo jest top zablokowane. Po prostu podawaj numer mapy.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 25 kwietnia 2010, 20:49

Na tej mapce zrobionej przez Klub jest błąd, pominęliście przystanek Żarecka.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 26 kwietnia 2010, 00:00

To jest kopia publikacyjna. Podmienię ją na swoim serwerze. W serwisie jest już poprawiona.
Podziękowania dla Piotra Pyrkosza.

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 01 maja 2010, 00:10

Projekt nowej trasy zawiera kilka drobnych mankamentów. Po pierwsze, zaplanowane przystanki są zbyt blisko siebie. Jeżeli tramwaj ma być alternatywą dla samochodu, to powinien przemieszczać się szybko i sprawnie. Nie ma najmniejszego sensu zatrzymywanie go 2 razy w obrębie jednego skrzyżowania (Niepodległości/Jagiellońska). Podobne zastrzeżenia mam do przystanku Rakowska, który moim zdaniem powinien być skojarzony z przystankami autobusowymi na Wojska Polskiego. Zastrzeżenia budzi także przystanek Żarecka, zlokalizowany kilkadziesiąt metrów przed przystankiem na pętli.
Wedle mojej oceny powinno wyglądać to następująco:

Obrazek

Jeśli już zrezygnowano z pętli (awaryjnej) przy Bohaterów Katynia, to można byłoby rozważyć budowę takowej u zbiegu Al. 11 Listopada i Jesiennej. Miejsca jest tu dość.

Szkoda także, że ostatecznie nie zdecydowano się na budowę łącznika w kierunku Kucelina. Umożliwiłoby to stworzenie wewnątrzdzielnicowej linii, obsługiwanej choćby kilkoma pojedynczymi wagonami 105Na...

Tak, czy inaczej, rozbudowa częstochowskiej sieci tramwajowej jest inicjatywą zasługującą na najwyższe uznanie. Dla naszego miasta jest to duży krok do przodu. Dobrze wykorzystaliśmy szansę, jaką dały unijne dotacje. Zazdrości nam tego wiele miast, także wojewódzkich (np. Kielce, Olsztyn). Niewykluczone, że w przyszłości doczekamy się kolejnych tras, na Parkitkę i do ul. Sosabowskiego. Budowa linii tramwajowych do dzielnic peryferyjnych mijałaby się obecnie z celem i prawdopodobnie nie uzyskałaby odpowiedniego wsparcia finansowego.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przejazd pod DK1

Postautor: Janusz Karlikowski » 31 lipca 2010, 17:52

Ciągle mam obawy by nie wyglądało to mniej więcej tak:
http://ifotos.pl/img/rondelp_whwass.jpg
:)

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 01 sierpnia 2010, 01:03

Janusz Karlikowski pisze:Ciągle mam obawy by nie wyglądało to mniej więcej tak:
http://ifotos.pl/img/rondelp_whwass.jpg
:)

Byłoby nieciekawie mokro ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 sierpnia 2010, 14:14

Rafał Lamch pisze:Polecam najnowszy plan Częstochowy "Demartu". Jest już zaznaczona linia na Błeszno.

Dzięki RAFALE za informację - od 50 lat zbieram mapy, teraz w mniejszym stopniu (tylko niektóre) - ale dzięki, zaraz rozpoczne poszukiwania. :D
A gdzie go widziałeś ? W W-wie ? ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 sierpnia 2010, 15:13

Rafał Lamch pisze:Ja widziałem w Warszawie, ale znam zawodnika, który kupił ją w Częstochowie.

Mam nadzieję, że niedługo będziesz znał drugiego "zawodnika" w tej dyscyplinie ! :D
Pozdro i dzięki ! :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 16 sierpnia 2010, 16:23

Rafał Lamch pisze:Polecam najnowszy plan Częstochowy "Demartu". Jest już zaznaczona linia na Błeszno.
O proszę, a linie autobusowe po reformie też? Bo zdziwiłbym się bardzo... Ale to już syn Barei musiałby tam pracować.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 sierpnia 2010, 16:29

Dominik Wójcik pisze:O proszę, a linie autobusowe po reformie też? Bo zdziwiłbym się bardzo... Ale to już syn Barei musiałby tam pracować.

...żeby mógł "antycypować" w temacie linii autobusowych.. :D

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Postautor: Andrzej Sowa » 16 sierpnia 2010, 17:04

Oborniak

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 sierpnia 2010, 18:10

Rafał Lamch pisze:Ja widziałem w Warszawie, ale znam zawodnika, który kupił ją w Częstochowie.

... w temacie Częstochowa - plan miasta (wyd. 2010 DEMART) jestem juz gotowy !
http://naforum.zapodaj.net/c2039e6ae8be.jpg.html - skan z mapy DEMART-u , duża rozdzielczość !!

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 16 sierpnia 2010, 18:49

Może i linie zaznaczyli, ale sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Al. 11 Listopada ul. Brzozowa nie ma :)

jober
Status: Offline

Postautor: jober » 16 sierpnia 2010, 18:54

a gdzie kupiłeś bo bardzo chętnie też się w nią zaopatrze. :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 sierpnia 2010, 19:02

jober pisze:a gdzie kupiłeś bo bardzo chętnie też się w nią zaopatrze. :D

"Empik" (Galeria JURAJSKA) - tylko zwróć uwagę na rok wyd. 2010 (cena 8,99 zł) bo mają tez stary 2009 !! ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 sierpnia 2010, 20:03

Piotr Radoliński pisze:"Empik" (Galeria JURAJSKA)

Na zwykłej stacji benzynowej, czy w pierwszej lepszej księgarni też można kupić tę mapę :-D.
Też ją chyba kupię, bo mam wersję z 2003r. Kiedy jeszcze 15 kończyła trasę na Gombrowicza, a linie 61 i 70 jeszcze istniały.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 sierpnia 2010, 20:13

Sbrother pisze:Na zwykłej stacji benzynowej, czy w pierwszej lepszej księgarni też można kupić tę mapę .

Być może Sebastianie !! Ważne, żeby była z 2010 r !! W "Empiku" była bo jest on przedstawicielem wydawnictwa "DEMART" !
Ze stacji to radzę szukać na ORLENIE, STATOILU i LOTOSIE (w Cz-wie brak tej stacji) to są partnerzy "DEMART-u" !
:D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 sierpnia 2010, 20:29

Piotr Radoliński pisze:Ważne, żeby była z 2010 r

Dokładnie. ;)
Piotr Radoliński pisze:Ze stacji to radzę szukać na ORLENIE, STATOILU i LOTOSIE (w Cz-wie brak tej stacji) to są partnerzy "DEMART-u" !

Najbliżej mam do BP :P. Kiedyś widziałem tam mapy DEMART-u, ALE przede wszystkim "królują" w niej raczej mapy wydawnictwa Copernicus.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 sierpnia 2010, 09:10


Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 17 sierpnia 2010, 11:45

Ja kupiłem plan miasta w Empiku w III Alei. U Chłopaków w II Alei (Matras) są tylko starsze - 2009 i 2008.
Plan Demartu - jak i innych wydawców - ma kupę (setki) błędów. No, ale zaznaczona linia tramwajowa na Błeszno skusiła mnie do zakupu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 sierpnia 2010, 13:17

Tomasz Haładyj pisze:Plan Demartu - jak i innych wydawców - ma kupę (setki) błędów.

Zawsze najbliższe prawdy były plany PPWK !! Obecnie wydawane w serii COPERNICUS !! Inne Demarty, Pietki czy Danpole odbiegały zawsze poziomem od PPWK ! :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 sierpnia 2010, 14:50

Rafał Lamch pisze:No ale mimo wszystko Daunpol do Demartu to jak maluch do mercedesa.

Dokładnie ! :-D

P.S. Przy okazji sory za literówkę - chodziło mi o DAUNPOL a nie DANPOL


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości