Akcja "Naciśnij ciepły guzik"
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Akcja "Naciśnij ciepły guzik"
Z racji tego, że na polu działania CKMKM, a więc komunikacji, włączyłem CKMKM (odpowiem za to ewentualnie za rok przy wewnętrznych wyborach) w akcję[center]Naciśnij "Ciepły guzik"[/center]Polegać ona będzie na:
- zamieszczeniu czytelnych piktogramów na drzwiach
- zamieszczeniu ulotek na pojazdach
- rozdawaniu ulotek na węzłach komunikacyjnych
Potrzebuję chętnych do kolportażu. Niedużej ilości, bo wydanej nakładem gospodarczym MPK.
Celem akcji jest nauczenie pasażerów korzystania z przycisku otwierania drzwi zimą. Będąc dzisiaj w MPK ustaliliśmy trójstronnie, że w ciepłe dni kierowcy będą otwierać sami wszystkie drzwi celem przewietrzenia wozu. Zimą będą to robić pasażerowie celem rozsądnego gospodarowania ciepłem.
Podobną akcję postulował niegdyś Wiktor S.
Akcja współorganizowana wspólnie przez
MPK w Częstochowie sp. z o.o.
Stowarzyszenie LOKALNI
Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej
Szkoła nie przeszkadza, mogę wystawić stosowne zaświadczenie, jeśli ktoś z młodszych tutaj forumowiczów potrzebuje do szkoły do oceny, dyplomu, czy wyróżnienia "Primus Inter Pares"
- zamieszczeniu czytelnych piktogramów na drzwiach
- zamieszczeniu ulotek na pojazdach
- rozdawaniu ulotek na węzłach komunikacyjnych
Potrzebuję chętnych do kolportażu. Niedużej ilości, bo wydanej nakładem gospodarczym MPK.
Celem akcji jest nauczenie pasażerów korzystania z przycisku otwierania drzwi zimą. Będąc dzisiaj w MPK ustaliliśmy trójstronnie, że w ciepłe dni kierowcy będą otwierać sami wszystkie drzwi celem przewietrzenia wozu. Zimą będą to robić pasażerowie celem rozsądnego gospodarowania ciepłem.
Podobną akcję postulował niegdyś Wiktor S.
Akcja współorganizowana wspólnie przez
MPK w Częstochowie sp. z o.o.
Stowarzyszenie LOKALNI
Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej
Szkoła nie przeszkadza, mogę wystawić stosowne zaświadczenie, jeśli ktoś z młodszych tutaj forumowiczów potrzebuje do szkoły do oceny, dyplomu, czy wyróżnienia "Primus Inter Pares"
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Konrad Machura
- Posty: 1491
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Krzysiek Ociepa
- Posty: 3250
- Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Dominik Wójcik pisze:Celem akcji jest nauczenie pasażerów korzystania z przycisku otwierania drzwi zimą. Będąc dzisiaj w MPK ustaliliśmy trójstronnie, że w ciepłe dni kierowcy będą otwierać sami wszystkie drzwi celem przewietrzenia wozu. Zimą będą to robić pasażerowie celem rozsądnego gospodarowania ciepłem.
A czy tak będzie we wszystkich autobusach (i tramwajach), czy tylko w najnowszych Mercedesach?
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Status: Offline
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jest sygnał od kierowców, że pasażerowie atakują ich.Myszon pisze:Mercedesy nie od dziś jeżdżą po Częstochowie, nie od dziś trzeba sobie guziczek wcisnąć - a ludzie i tak się nie mogą nauczyć.
W lato wietrzenie, a w zimę - pasażer wg potrzeby. Naklejki na drzwiach w obecnej formie, to nieporozumienie. Powinny być hasłowo, 3 słowa maksimum - i tak będzie.Myszon pisze:Czy to w lato, czy to w zimę, drzwi powinni otwierać sobie sami pasażerowie. Naklejki na każdych drzwiach nie dają rady, a śladowe ulotki mają pomóc? Ciężko to widzę
Są otępiane - wyjaśnili mi to w MPK wczoraj. Pole widzenia zostało zwężone do ok. 30cm, czyli schematycznie - jednego schodka.Tomasz Sałata pisze:Fotokomórki są powoli zaklejane ponieważ kierowcy nie mogą sobie dać rady z zamkaniem drzwi...
-
- Status: Offline
Dominik Wójcik pisze:Są otępiane - wyjaśnili mi to w MPK wczoraj. Pole widzenia zostało zwężone do ok. 30cm, czyli schematycznie - jednego schodka.
Dokładnie tak. Choć ostatnio w wozie #138 były zaklejone całe czarną taśmą izolacyjną i nie ''widziały'' nikogo. Sami z kierowcą sprawdzaliśmy.
Dominik Wójcik pisze:Jest sygnał od kierowców, że pasażerowie atakują ich.
Dokładnie...
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Dominik Wójcik pisze:Myszon napisał/a:
Mercedesy nie od dziś jeżdżą po Częstochowie, nie od dziś trzeba sobie guziczek wcisnąć - a ludzie i tak się nie mogą nauczyć.
Jest sygnał od kierowców, że pasażerowie atakują ich.
Ja to rozumiem, sam ostatnio uczestniczyłem w podobnym wydarzeniu, tylko nie chodziło o drzwi, a o wypadek (pijana pasażerka zasnęła i spadła podczas zakrętu - głowa rozbita a kierowca zdenerwowany bo to nie pierwszy raz, kiedy ma z tą pasażerką problem) porozmawiałem z kierowcom i sam mówił, że gdy wyrzuca osoby nietrzeźwe, bezdomne, które sprawiają/mogą sprawiać problem, to pasażerowie się burzą, że tak się ludzi nie traktuje.
Otóż to jest chore! I jacy pasażerowie? Emeryci z darmowymi przejazdami? Młodzież dostosowuje się w mgnieniu oka, dojrzali ludzie do lat 40/50 też uczą się raz dwa. To cała akcja dla Emerytów z darmowymi przejazdami?
Gdyby polityka MPK w informowaniu pasażerów o takich nowinkach była bardziej trafna i konkretna (o czym piszesz Dominiku niżej) to kierowcy mieli by spokojniejsze życie, a my żylibyśmy w cywilizowanym mieście, gdzie komunikacja działa sprawie. Brakuje chyba w MPK osób z odpowiednim podejściem.
Dominik Wójcik pisze:Myszon napisał/a:
Czy to w lato, czy to w zimę, drzwi powinni otwierać sobie sami pasażerowie. Naklejki na każdych drzwiach nie dają rady, a śladowe ulotki mają pomóc? Ciężko to widzę
W lato wietrzenie, a w zimę - pasażer wg potrzeby. Naklejki na drzwiach w obecnej formie, to nieporozumienie. Powinny być hasłowo, 3 słowa maksimum - i tak będzie.
Krótki konkret i o to chodzi. Dalej nie rozumiem wietrzenia autobusu. Wg. Pana Marandy to autobusy XXII wieku, a klimy nie mamy, dalej się wietrzy autobusy dla ochłody...
Autobus z klimą otwierany na kliknięcie guziczka, i mamy akcję w lecie "naciśnij zimny guzik", a zimą "naciśnij ciepły guzik".
Jedyny plus akcji to krótkie i rzeczowe napisy, po za tym jest to guzik warte. Jeżeli MPK nie będzie konsekwentne i będzie zmieniało podejście do klienta w jednej sprawie parę razy, to takie akcji będą guzik warte.
P.S. Współczuje kierowcą, że mają odczynienia z trudnymi ludźmi nie nadążającymi za techniką. Współczuję też pasażerom, którzy bronią bezdomnych i pijanych w autobusach przed kierowcą który chce ich usunąć.
Trochę wyszedłem ponad to co chciałem powiedzieć, ale nie żałuję

- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niekoniecznie. Widziałem wielu młodych i "średnich" ludzi, którzy czaili się na ten przycisk, niczym na bułkę, którą mieliby ukraść, a i tak na końcu polecieli do II drzwi. Trzeba ich ośmielić.Myszon pisze:To cała akcja dla Emerytów z darmowymi przejazdami?
Nie szkodzi.Myszon pisze:Trochę wyszedłem ponad to co chciałem powiedzieć, ale nie żałuję![]()
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Status: Offline
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Sebastian Wróbel
- Posty: 4959
- Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Nie, a napisałem dlaczego w artykule: http://ckmkm.inds.pl Jedynie ich widzialność jest ograniczona.Sbrother pisze:ps. I czy kiedykolwiek zdejmą fotokomórki? to jest dopiero utrapienie.
Nie Garro. Sęk w uwarunkowaniu. To zostało przez pół wieku tak głęboko zakorzenione, że teraz trzeba będzie około 5-6 lat, żeby ludzie się przestawili.Garro pisze:Bardziej problem w tym, że ludzie nie umieją czytać i zrozumieć informacji dość szybko by sobie te drzwi otworzyć.
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Dominik Wójcik pisze:To zostało przez pół wieku tak głęboko zakorzenione
Ale zostało. Bardziej ufam kierującego pojazdem niż tym automatom. Gdyby nie zwykła ludzka reakcja, to kiedyś w Lublińcu pewnie by mi pociąg odjechał. Nie marginalizujmy roli kierowyc/motorniczego/maszynisty do tego, że ma prowadzić. Te nowoczesne wynalazki mogą być pułapką. Fotokomórki nie są doskonałe.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Dominik Wójcik pisze:Nie Garro. Sęk w uwarunkowaniu. To zostało przez pół wieku tak głęboko zakorzenione, że teraz trzeba będzie około 5-6 lat, żeby ludzie się przestawili.
Może i racja, ludzie w autobusie naciskają przyciski żądania otwarcie drzwi nie patrząc na diodę pokazującą czy ktoś już to wcześniej zrobił. Podobnie na zewnątrz wrocławskich tramwajów też są przyciski takie jak w nowych mercach i też są naciskane niezależnie czy potrzeba czy nie. Ale przyznaj, że ludzie mają też problemy z rozumieniem tekstu.
-
- Status: Offline
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Sebastian Wróbel
- Posty: 4959
- Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Sbrother pisze:Bo są denerwujące. Nie pełnią żadnej pozytywnej funkcji. A jak jest duży tłok w autobusie, no to nie pojedziem dalej.
Nie pomyślałeś, że to zdejmuje z kierowcy odpowiedzialność za ew. przytrzaśnięcie. Widziałem je parę razy, głównie w starych autobusach i tramwajach, bo nowe się otwierają jeśli coś przygniotą. Mimo wszystko takie przytrzaśnięcie nie jest przyjemne, a kierowcy mogą mieć czasem problem z obserwacją ostatnich drzwi i to ma przed nimi zabezpieczyć.
- Sebastian Wróbel
- Posty: 4959
- Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Garro pisze:Nie pomyślałeś, że to zdejmuje z kierowcy odpowiedzialność za ew. przytrzaśnięcie.
Przytrzaśnięcia zdarzają się rzadko. W końcu kierowcy są szkoleni, aby takich sytuacji nie było. Masz rację, że fotokomórki zabezpieczają przed ew. przytrzaśnięciem, ale coś za coś:
w zamian jak staniesz za blisko, to fotokomórka nie pozwoli drzwi zamknąć i są przez niepotrzebne kłótnie między kierowcą a pasażerami.
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Ludzi-bałwanów nikt nie szkoli, a potrafią się zakleszczyć w drzwiach bez autopowrotu. Wiele takich widziałem. Najbardziej rozbawił mnie chłop ok.35 lat, a darł się jak baba, że drzwi w Jelczu mu nogę ucinają...Sbrother pisze:Przytrzaśnięcia zdarzają się rzadko. W końcu kierowcy są szkoleni, aby takich sytuacji nie było
A nie zauważyłeś, że ok.70% pasażerów, to ludzie, którzy po wejściu do autobusu zostają przy drzwiach? Efekt: wnętrze lekko napełnione, a przy drzwiach tłok, że drzwi się nie zamykają.Sbrother pisze:w zamian jak staniesz za blisko, to fotokomórka nie pozwoli drzwi zamknąć i są przez niepotrzebne kłótnie między kierowcą a pasażerami.
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Garro pisze:Nie jestem pewien gdzie to widziałem, ale chyba gdzieś w Niemczech. Przy ostatnich drzwiach tramwaju była zamontowana kamera. Może to jest rozwiązanie?
I po co ta kamera? Mi chodzi o monitoring, aby poprawić bezpieczeństwo a komunikacji, wyeliminować element bezdomnych ogrzewających się zimą w autobusach itd.
Janusz Karlikowski pisze:Widziałem jakoś miesiąc temu jak parka zakochanych weszła do Citaro G i sobie stanęli w uścisku miłosnym opierając się o drzwi, które oczywiście się nie zamykały. A kierowca coś wyzywał na elektronikę .....
Jeżeli kierowca nie zna autobusu którym jeździ, to jak mają być uświadomieni pasażerowie?
A nie zauważyłeś, że ok.70% pasażerów, to ludzie, którzy po wejściu do autobusu zostają przy drzwiach? Efekt: wnętrze lekko napełnione, a przy drzwiach tłok, że drzwi się nie zamykają.
To nie tylko problem Częstochowy - plakaty przed drzwiami ze strzałkami w lewo/prawo z napisem typu: "Sprawdź czy nie ma tam miejsca dla Ciebie" - mogą pomóc, a podczas godzin szczytu wywołać salwę śmiechu

- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Myszon pisze:Sprawdź czy nie ma tam miejsca dla Ciebie
Jechalem dziś #59 z Broniewskiego. Począwszy od tego przystanku ludzie patrzyli na wolne "miejscówki" za drugimi drzwiami, ale zajmowali te położone tylko tuż obok. Te w głębi pozostawały puste - nawet podwójne.
I tu wychodzi inny problem: aby autobusy miały układ siedzeń, drzwi itp dopasowany do potrzeb komunikacyjnych danego miasta. To zupełnie tak jak jazda pociągiem, jeśli wiem że może być dużo ludzi to wolę wszelkie odmiany kibla czyli EN, ED itd niż wagon z przedziałami, gdzie przejście do toalety to często "łażenie po ludziach i ich betach"
-
- Status: Offline
Bartosz N. pisze:Właśnie i to jest śmieszne. Cały autobus wolny, a oni stoją przy drzwiach lub w przejściu, kiedy sporo miejsc jest wolnych. Robią tylko sztuczny tłok i zamieszanie.
bo pod drzwiami fajnie sie jedzie,jedna z lepszych miejscówek po tyle(wysokim tyle120M) co nie znaczy że popieram,staram sie nie ale w solarisachu10 nie ma wyjścia...
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Myszon pisze:Garro pisze:Nie jestem pewien gdzie to widziałem, ale chyba gdzieś w Niemczech. Przy ostatnich drzwiach tramwaju była zamontowana kamera. Może to jest rozwiązanie?
I po co ta kamera? Mi chodzi o monitoring, aby poprawić bezpieczeństwo a komunikacji, wyeliminować element bezdomnych ogrzewających się zimą w autobusach itd.
A mi o kompromis między czasem zawodną fotokomórką i zamykaniem drzwi przez kierowcę na ślepo. Monitoring swoją drogą.
-
- Status: Offline
Dominik Wójcik pisze:Dlaczego?
Nie uważam tego za podstawe. Jest to denerwujące. Kierowcy wolą zamykać drzwi sami. Większe zaufanie mam do kierowcy niż do tego wynalazku... Nie wiem co w tej fotokomórce jest dobrego... Przy naprawdę dużym tłoku drzwi się nie zamkną... I nie mówię tu o sztucznym tłoku jaki robią głównie młodzi pasażerowie.. Jak dla mnie jest to całkowicie nie potrzebne...
Dominik Wójcik pisze: nie zauważyłeś, że ok.70% pasażerów, to ludzie, którzy po wejściu do autobusu zostają przy drzwiach? Efekt: wnętrze lekko napełnione, a przy drzwiach tłok, że drzwi się nie zamykają.
Coż... Bezmózgowcy... Na takich nie ma rady...
- Sebastian Wróbel
- Posty: 4959
- Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Tomasz Sałata pisze:Jest to denerwujące.
Święta racja. Takie samo mam zdanie i koniec.
Tomasz Sałata pisze:Kierowcy wolą zamykać drzwi sami. Większe zaufanie mam do kierowcy niż do tego wynalazku... Nie wiem co w tej fotokomórce jest dobrego... Przy naprawdę dużym tłoku drzwi się nie zamkną... I nie mówię tu o sztucznym tłoku jaki robią głównie młodzi pasażerowie.. Jak dla mnie jest to całkowicie nie potrzebne...
To samo miałem na myśli, ale chyba nie wszyscy to zrozumieli. FOTOKOMÓRKI SĄ ZBĘDNE!!
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Sebastian Wróbel
- Posty: 4959
- Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jak wiesz "moim" miastem jest Wrocław i tam od wielu, wielu lat funkcjonują przyciski w tramwajach. Nigdy mi to nie przeszkadzało. Kontrowersyjny chyba tu jest temat fotokomórek, ile mają czekać na brak ruchu itp. Wydaje mi się, że w krakowskich używkach czas ten jest za krótki co powoduje, że drzwi otwierają się zamykają i na większym przystanku nawet tak kilka razy w tą i tamtą.
Poza tym najbezpieczniej jednak jest wtedy kiedy prowadzący pojazd upewni się, że może zamknąć drzwi.
Ale ja już chyba w tym roku nie będę w Krakowie, to spoko. Zresztą moja rodzinka mieszka na Lesisku, więc to spory kawałek od centrum i siłą rzeczy lepiej znam chyba Nową Hutę jak centrum.
Tu np byłem pierwszy raz:
http://ifotos.pl/img/DSCF0010z_srppee.JPG
Poza tym najbezpieczniej jednak jest wtedy kiedy prowadzący pojazd upewni się, że może zamknąć drzwi.
Piotr Radoliński pisze:Złośliwy jestem - co Janusz
Ale ja już chyba w tym roku nie będę w Krakowie, to spoko. Zresztą moja rodzinka mieszka na Lesisku, więc to spory kawałek od centrum i siłą rzeczy lepiej znam chyba Nową Hutę jak centrum.
Tu np byłem pierwszy raz:
http://ifotos.pl/img/DSCF0010z_srppee.JPG
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1966
- Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Tomasz Sałata pisze:Nie uważam tego za podstawe. Jest to denerwujące. Kierowcy wolą zamykać drzwi sami. Większe zaufanie mam do kierowcy niż do tego wynalazku... Nie wiem co w tej fotokomórce jest dobrego... Przy naprawdę dużym tłoku drzwi się nie zamkną... I nie mówię tu o sztucznym tłoku jaki robią głównie młodzi pasażerowie.. Jak dla mnie jest to całkowicie nie potrzebne...
Tacy młodzi jesteście a macie pogląd jak staruszkowie (po co to , komu, na co itp.).
Dodam, że w Poznaniu większość tramwajów nie wspominając już o autubusach mają fotokomórke w drzwiach i nie ma z tym najmniejszedgo problemu. Tramwaje i autobusy napchane a nie widze jakoś żeby kierujący nie mógł zamknąć drzwi. Ot, trzeba to zrozumieć i zoabczyć jakie to dobre a nie krytykować. Beton.
- Sebastian Wróbel
- Posty: 4959
- Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Wiktor S pisze:Dodam, że w Poznaniu większość tramwajów nie wspominając już o autubusach mają fotokomórke w drzwiach i nie ma z tym najmniejszedgo problemu. Tramwaje i autobusy napchane a nie widze jakoś żeby kierujący nie mógł zamknąć drzwi.
Może fotokomórki Poznańskie mają ograniczone do granic możliwości pole widzenia lub są uszkodzone?!

Wiktor S pisze:Ot, trzeba to zrozumieć i zoabczyć jakie to dobre
Tu akurat przesadziłeś.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Piotr Radoliński pisze:Kraków preferuje tę (tą) metode już kilka lat
Zdecydowanie tę.
Janusz Karlikowski pisze:Jak wiesz "moim" miastem jest Wrocław i tam od wielu, wielu lat funkcjonują przyciski w tramwajach. Nigdy mi to nie przeszkadzało.
Mnie też nie przeszkadza, choć przyznam, że jak pierwszy raz stałem na przystanku we Wrocławiu, to mnie to lekko ździwiło.
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Wiktor S pisze:Ot, trzeba to zrozumieć i zoabczyć jakie to dobre a nie krytykować. Beton.
Może i beton. Ale nie musisz tak ostro. Pragnę zauważyć, że w wielu innych krajach całkowita obsługa drzwi spoczywa w rękach prowadzącego i jakoś to działa. A myślę, że naszym pasażerom nowinki nie sa potrzebne, tylko sensowny rozkład jazdy, logoczne objazdy w razie potrzeby, taryfa przesiadkowa itd itd
A my tu o fotokomórkach... Dobre do ściemniania. Byle tylko zamydlić ludziom oczy, co to dobrego dla nich się nie robi. Czy ktoś pytał przeciętnego pasażera Kowalskiego czy on chce takie wynalazki


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości