Linia nr 3 poprowadzona Alejami

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Linia nr 3 poprowadzona Alejami

Postautor: Tomasz Haladyj » 24 lutego 2011, 15:05

Odnoga tematu viewtopic.php?p=42498#42498

To jak snujemy dalekosiężne plany tramwajowe - to proszę bardzo: dwie linie, każda w takcie 5 min.
1/2: Północ - al. AK - al. Wolności - al. Niepodległości - al. Pokoju-PKP/Kucelin (linia istnieje)
3: Parkitka szpital - Okulickiego - Szajnowicza - al. JPII - Kilińskiego - II i I Aleja - Krakowska - Bardowskiego - al. WP - Jagiellońska - Orkana - Jesienna - Stadion Raków (wykorzystujemy TnB)

Tramwaj puszczamy Alejami, które - oglądając przykłady budowy nowych sieci w miastach zachodnich - nadają się do puszczenia tramwajów jak mało która nasza ulica. Wrzucam ilustracje kluczowych fragmentów takiej linii. W wolnej chwili opiszę (odpowiem na pytania) jak to można zrobić w szczegółach
Załączniki
Arkusz_0.JPG
Arkusz3.JPG
Arkusz5.JPG

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 24 lutego 2011, 15:12

Jestem za, też o tym myślałem,
choć też zastanawiałem się nad przebiegiem-Okulickiego-Łódzka-Rynek Wieluński,
lub wręcz Wyczerpy osiedle-Drogowców-(nowy most na Warcie)-Srebrna-Rynek Narutowicza-Mirowska-Plac Daszyńskiego.

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 24 lutego 2011, 15:38

Przecież na południu osiedla (tam widziałbym pętlę) są tylko łąki, więc o co cho, wiecznie zakorkowana warszawska nie jest zbyt fortunnym miejscem na tory tramwajowe.

@ Tomasz Haładyj
Niestety do władzy dorwała się opcja polityczna "nasze kamienice-nasze ulice", żądająca miejsc parkingowych w alejach (w Warszawie developer musi sam zapewnić odpowiednią ilość miejsce parkingowe - na swoim terenie - 1, 5 miejsca na lokal), a ja właśnie na tych miejscach parkingowych widziałbym tory tramwajowe

Dodatkowo trzeba by wreszcie coś zrobić z Kacem, Megasamem/Kwadratami, Merkurym, Cepelią i placem Daszyńskiego.

Poza tym wolałbym, aby w przypadku tramwaju też robić objazd placu Biegańskiego Szymańskiego i Racławicką.

zbigniew
Status: Offline

Postautor: zbigniew » 24 lutego 2011, 16:06

autobus, tram konny, tram el, metro to kroki dzieki którym rozwijały i bogaciły się nowoczesne miasta.
ich rola i zadanie to dostępnosc i szybkosc . kiedy zrozumiemy ze juz jest 2011 rok i zyjemy w konkurujacym swiecie miast.
moje pytanie to - jakie korzysci i co orginalnego wniesie dla miasta ten projekt, ile bedzie kosztował i jak długo bedzie trzeba jechac od szpitala na parkitce do skrz wolnosci z alejami

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 24 lutego 2011, 16:32

Ku inspiracji: Marsylia przed wprowadzeniem tramwaju i po
Załączniki
Marsylia_przed.JPG
Marsylia przed wprowadzeniem tramwaju
marsylia_po.JPG
Marsylia teraz

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 24 lutego 2011, 16:48

Tramwaje we Francji. To są wszystko linie budowane w ostatnich 15 latach! - od zera. A zabudowa ciaśniutka w tamtejszych miastach...:

http://www.trams-in-france.net/dnom/mon06.jpg
http://www.trams-in-france.net/dnom/mon07.jpg
http://www.trams-in-france.net/dlav/val01.jpg
http://www.trams-in-france.net/dlav/val04.jpg
http://www.trams-in-france.net/dlav/val05.jpg
http://www.trams-in-france.net/dlav/val07.jpg
http://www.trams-in-france.net/drts/str01.jpg
http://www.trams-in-france.net/drts/str02.jpg
http://www.trams-in-france.net/drts/str03.jpg
http://www.trams-in-france.net/drts/str04.jpg
http://www.trams-in-france.net/drts/str09.jpg
http://www.trams-in-france.net/drts/str10.jpg
http://www.trams-in-france.net/drts/str11.jpg
http://www.trams-in-france.net/drts/str16.jpg
http://www.trams-in-france.net/dier/rei01.jpg
http://www.trams-in-france.net/dlro/orl04.jpg
http://www.trams-in-france.net/dcin/nic01.jpg
http://www.trams-in-france.net/dcin/nic03.jpg
http://www.trams-in-france.net/dcin/nic09.jpg
http://www.trams-in-france.net/dlum/mul12.jpg
http://www.trams-in-france.net/derg/gre04.jpg
http://www.trams-in-france.net/derg/gre05.jpg

Zygmunt pytał: „co orginalnego wniesie dla miasta ten projekt?”. Myslę, że powyższe zdjęcia dają na to odpowiedź.

A to coś a'la nasz TnB, czyli ul. Orkana:
http://www.trams-in-france.net/dlro/orl02.jpg

Tak mogłaby wyglądać Gajowa:
http://www.trams-in-france.net/dlro/orl03.jpg

Zabawy z wodą:
http://www.trams-in-france.net/dnan/nan01.jpg
http://www.trams-in-france.net/dnan/nan11.jpg

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21414
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 lutego 2011, 17:00


...tu mam takie "luźne" skojarzenia z ul. Długą albo Zwierzyniecką w Krakowie. ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 lutego 2011, 17:03

Ja nie zapomnę jak w 1991r. z całą wycieczką szliśmy sobie główną ulicą Genewy i co chwilę nam tramwaj po piętach skrobał. Chyba głupio wyglądaliśmy, bo nie rozumieliśmy co tramwaj robi tu "gdzie się chodzi". Ale chyba mało kto nas tam rozumiał

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 24 lutego 2011, 17:05

Chciałem jeszcze raz podkreślić: to nie są linie stare, funkcjonujące 100 lat. W ten sposób we Francji przekształca się śródmieścia, zmiania ich jakość. Likwiduje się ruch samochodowy i wprowadza na deptaki tramwaje. Jest ruch, jest życie - jak mawiał L. Kulawik (aczkolwiek mając na myśli zupełnie coś innego)

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 24 lutego 2011, 17:12

Rędziny pisze:
Tomasz Haładyj pisze:Likwiduje się ruch samochodowy i wprowadza na deptaki tramwaje

ooo to mi sie podoba, niech zamkną pół miasta :>

Jest ruch, jest życie - jak mawiał L. Kulawik

III aleja chyba już umarła ...a kostucha czai sie też nad innymi częściami aleii + betonowa pustynia plac Biegańskiego...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 lutego 2011, 17:39

@ Tomasz Haładyj: chcesz zamknąć dla ruchu samochodowego Kilinińskiego, jak rozumiem. Bo i jezdnia i tramwaj wydzielony się tam nie zmieszczą chyba?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 24 lutego 2011, 18:45

tctiv pisze:Niestety do władzy dorwała się opcja polityczna "nasze kamienice-nasze ulice", żądająca miejsc parkingowych w alejach (w Warszawie developer musi sam zapewnić odpowiednią ilość miejsce parkingowe - na swoim terenie - 1, 5 miejsca na lokal), a ja właśnie na tych miejscach parkingowych widziałbym tory tramwajowe

Dlaczego niestety?
Autobusy w alejach są zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Nie popadajmy w tramwajofilię.
Rędziny pisze:zmieszczą sie tory,wszystko sie zmieści jak ma być tramwaj a jak bus pasy to sie nie da...

Święta racja.
Może by tak jeszcze puścić tramwaj do Olsztyna? albo na Zawodzie, Gnaszyn, Rząsawę, a może jeszcze do Blachowni... :P

zbigniew
Status: Offline

Postautor: zbigniew » 24 lutego 2011, 18:49

do TH -moje pytanie o orginalnosc i korzysci z linii dotyczyło Twojego projektu , który zechciałes nam przedstawic.
co do tramu w alejach i mojego pomysłu linii jednotorowej - liczę ze twoje wizje beda ewoluowały w tym kierunku , kiedy akceptacja dla tram w alejach bedzie elementem budowy nowoczesnego i jedynego miasta.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4256
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 24 lutego 2011, 18:50

Sbrother pisze:tctiv napisał/a:
Niestety do władzy dorwała się opcja polityczna "nasze kamienice-nasze ulice", żądająca miejsc parkingowych w alejach (w Warszawie developer musi sam zapewnić odpowiednią ilość miejsce parkingowe - na swoim terenie - 1, 5 miejsca na lokal), a ja właśnie na tych miejscach parkingowych widziałbym tory tramwajowe

Dlaczego niestety?
Autobusy w alejach są zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Nie popadajmy w tramwajofilię.
Dlaczego autobusy są lepsze?
Sbrother pisze:Rędziny napisał/a:
zmieszczą sie tory,wszystko sie zmieści jak ma być tramwaj a jak bus pasy to sie nie da...

Święta racja.
Może by tak jeszcze puścić tramwaj do Olsztyna? albo na Zawodzie, Gnaszyn, Rząsawę, a może jeszcze do Blachowni... :P
No to mielibyśmy taka sieć jak w aglomeracji Łódzkiej gdzie gdyby wszystkie samorządy się dogadały to linia tramwajowa z Ozorkowa kończyła by trasę w Pabianicach.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21414
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 lutego 2011, 18:52

Bartosz Kowalski pisze:No to mielibyśmy taka sieć jak w aglomeracji Łódzkiej gdzie gdyby wszystkie samorządy się dogadały to linia tramwajowa z Ozorkowa kończyła by trasę w Pabianicach.

...ciekawe ile czasu by taka "przejażdżka" trwała ? :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 24 lutego 2011, 18:57

Bartosz Kowalski pisze:Dlaczego autobusy są lepsze?

Taka prawda. Autobus może wjechać teoretycznie wszędzie, a tramwaj tylko po wyznaczonym odcinku. A teraz ty mi powiedz, dlaczego tramwaj jest lepszy?
Bartosz Kowalski pisze:No to mielibyśmy taka sieć jak w aglomeracji Łódzkiej gdzie gdyby wszystkie samorządy się dogadały to linia tramwajowa z Ozorkowa kończyła by trasę w Pabianicach.

A skąd by na to wzięli pieniądze??
Piotr Radoliński pisze:...ciekawe ile czasu by taka "przejażdżka" trwała ?

I ile kasy pochłonęła?

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 24 lutego 2011, 19:00

Myślę, że po doprowadzeniu wszystkich odcinków do ładu i składu, podróż w jedną stronę mogłaby trwać niecałe 2 godziny. Niestety, ze Zgierskiego odcinka ŁTR już zrezygnowano z braku kasy.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4256
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 24 lutego 2011, 19:09

Sbrother pisze:
Bartosz Kowalski pisze:Dlaczego autobusy są lepsze?

Taka prawda. Autobus może wjechać teoretycznie wszędzie, a tramwaj tylko po wyznaczonym odcinku. A teraz ty mi powiedz, dlaczego tramwaj jest lepszy?
Bartosz Kowalski pisze:No to mielibyśmy taka sieć jak w aglomeracji Łódzkiej gdzie gdyby wszystkie samorządy się dogadały to linia tramwajowa z Ozorkowa kończyła by trasę w Pabianicach.

A skąd by na to wzięli pieniądze??
Piotr Radoliński pisze:...ciekawe ile czasu by taka "przejażdżka" trwała ?

I ile kasy pochłonęła?

Tramwaj przede wszystkim jedzie szybciej. jest cichszy i nie kopci jak autobus i najważniejsze zabiera więcej pasażerów.
Nie martw się wystarczy żeby Pabianice chciały dopłacać do komunikacji tak jak wszystkie samorządy i gdyby w Zgierzu i Ozorkowie zamiast biletów MUK honorowano bilety Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi. A bilet na trasę z Chocianowic(na granicy Łodzi z powiatem pabianickim) do Ozorkowa w obecnej sytuacji to wydatek coś około 5 zł- bilet na strefę łódzką i na strefę zgierską.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 24 lutego 2011, 19:34

Tramwaj przede wszystkim jedzie szybciej. jest cichszy i nie kopci jak autobus i najważniejsze zabiera więcej pasażerów.

Technika idzie do przodu: Nowoczesne autobusy kopcą mniej oraz stają się coraz cichsze. Co do pasażerów: produkuje się przecież autobusy, które nie są ciasne i mają dużo miejsca do stania, co nie znaczy, że tramwaj jednak pomieści więcej ludzi niż najluźniejszy autobus. Ale za to tramwaj ma więcej wad niż autobus: jest o wiele droższy w każdym aspekcie (cena, eksploatacja, części), jest trudniejszy w naprawie, a gdy zaliczy awarię na trasie, to zablokuje możliwość przejazdu innym tramwajom na torze.
Zaś z wad autobusu potrafię tylko wymienić to, że częściej się psuje, zabiera mniej pasażerów i krócej "żyje".
Bartosz Kowalski pisze:Nie martw się wystarczy żeby Pabianice chciały dopłacać do komunikacji tak jak wszystkie samorządy i gdyby w Zgierzu i Ozorkowie zamiast biletów MUK honorowano bilety Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi. A bilet na trasę z Chocianowic(na granicy Łodzi z powiatem pabianickim) do Ozorkowa w obecnej sytuacji to wydatek coś około 5 zł- bilet na strefę łódzką i na strefę zgierską.

I myślisz, że to wystarczy...?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21414
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 lutego 2011, 19:39

...a ja proponuje dla KM tylko: "pchacze", "lewary", "automaty", "przeguby" etc.... aha i M11 ! :P

A bardziej serio: popatrzcie ile miast (nie tylko zagranicznych - jak pisze Tomasz H.) inwestuje w komunikację tramwajową i jej rozwój - Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, Gdańsk. Nie tak dawno ukończony ŁTR ! - Olsztyn od podstaw. Przymiarki czyni Płock ! :)
Ile miast w Europie reaktywaowało tramwaj od podstaw: Madryt, Barcelona, Paryż, Londyn, Dublin, Genewa, Nicea, Walencja - nie wiem czy jeszcze nie więcej !
A tak na marginesie, będąc w Dreźnie widziałem tramwaj TOWAROWY - zaopatrujący zakłady VW ! :)

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4256
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 24 lutego 2011, 19:53

Sbrother pisze:produkuje się przecież autobusy, które nie są ciasne i mają dużo miejsca do stania, co nie znaczy, że tramwaj jednak pomieści więcej ludzi niż najluźniejszy autobus
Ciekawe to co mówisz bardzo ciekawe ale wydaje mi się że największe pojemność autobusu to coś około 180 osób a tramwaj zabiera jednak dużo więcej.
Jak słusznie zauważyłeś autobus krócej "żyje" więc wlicz w cenę tramwaju to że tramwaj może jeździć nawet 40 lat. W tym czasie będziesz musiał wymienić autobusy co najmniej raz.
Sbrother pisze:Bartosz Kowalski napisał/a:
Nie martw się wystarczy żeby Pabianice chciały dopłacać do komunikacji tak jak wszystkie samorządy i gdyby w Zgierzu i Ozorkowie zamiast biletów MUK honorowano bilety Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi. A bilet na trasę z Chocianowic(na granicy Łodzi z powiatem pabianickim) do Ozorkowa w obecnej sytuacji to wydatek coś około 5 zł- bilet na strefę łódzką i na strefę zgierską.

I myślisz, że to wystarczy...?

A niby czemu miało by nie wystarczyć? To tak jak z twoim ukochanym MPK na podmiejskich. Gmina dopłaca gmina ma tak samo tutaj każdy dopłaca każdy ma.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 24 lutego 2011, 19:54

Piotr Radoliński pisze:...a ja proponuje dla KM tylko: "pchacze", "lewary", "automaty", "przeguby" etc.... aha i M11 ! :P

A bardziej serio: popatrzcie ile miast (nie tylko zagranicznych - jak pisze Tomasz H.) inwestuje w komunikację tramwajową i jej rozwój - Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, Gdańsk. Nie tak dawno ukończony ŁTR ! - Olsztyn od podstaw. Przymiarki czyni Płock ! :)
Ile miast w Europie reaktywaowało tramwaj od podstaw: Madryt, Barcelona, Paryż, Londyn, Dublin, Genewa, Nicea, Walencja - nie wiem czy jeszcze nie więcej !


Z tym Płockiem to przesadziłeś, bo to wyborczy bubel... już nieaktualne...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21414
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 lutego 2011, 19:59

Wojciech Liberda pisze:Z tym Płockiem to przesadziłeś, bo to wyborczy bubel... już nieaktualne...

...no cóż ? Jedna z wielu obietnic wyborczych.... jak większość z resztą !

Coś słyszałem za to o odbudowie historycznej linii tramwajowej w Zgorzelcu ! :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 24 lutego 2011, 20:12

Rędziny pisze:Stare 40 letnie wagony mówiąc delikatnie , już nie pasują do otoczenia.


Może i masz rację, lecz nie dodałeś dalszej części zdania: nowoczesnych miast.
W przypadku Częstochowy pasują idealnie do otoczenia. Wkońcu nasze unikatowe miasto zatrzymało się na latach z ubiegłego wieku. I nawet nie wyobrażam sobie innego tramwaju, jak Konstal 105 przecinającego Aleje.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 24 lutego 2011, 21:42

Rędziny pisze:III aleja chyba już umarła ...a kostucha czai sie też nad innymi częściami aleii + betonowa pustynia plac Biegańskiego...
Na Biegańskiego owszem, ale III Aleja żyje. Jest cicho, są ludzie, aż chce się chodzić na spacery.
Sbrother pisze:a może jeszcze do Blachowni... :P
Myśleliśmy i postulowaliśmy swego czasu bliźniacze rozwiązanie, niestety ś.p. Nowak rozebrał bocznicę. Małomiasteczkowe myślenie.
Sbrother pisze:Taka prawda. Autobus może wjechać teoretycznie wszędzie, a tramwaj tylko po wyznaczonym odcinku. A teraz ty mi powiedz, dlaczego tramwaj jest lepszy?
Bo tramwaj jedzie po wydzielonym torowisku i jedzie zawsze z takim samym tempem, a autobus wpada w korki...
Sbrother pisze:Zaś z wad autobusu potrafię tylko wymienić to, że częściej się psuje, zabiera mniej pasażerów i krócej "żyje".
I wpada w korki.
Piotr Radoliński pisze:A tak na marginesie, będąc w Dreźnie widziałem tramwaj TOWAROWY - zaopatrujący zakłady VW ! :)
U nas dwa projektu z 1901 i 1926 też przewidywały ruch towarowy.
Sbrother pisze:PKS-u: ciekawe, czy więcej wybuli od gmin, kiedy już zostanie sprywatyzowany.
Teraz nie buli, stąd rynkowe ceny. A po prywatyzacji pewnie powycina te linie, które nie zwracają jakiegoś tam procenta dochodu.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 lutego 2011, 21:55

Dominik Wójcik pisze: ale III Aleja żyje. Jest cicho, są ludzie, aż chce się chodzić na spacery.

Rzadko tam bywam. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy dwukrotnie mnie zaczepiono o jakieś drobne. W II czy I Alei mi się to nie zdarza mimo, że bywam tam codziennie, czasem kilka razy. III Aleja dopołudnia w zwykły dzień jest przygnębiająca. Pustki, trochę młodzieży z Sienkiewicza, bo w sumie którędy mają iść "do miasta". A jak jest szary dzień, to już zupełnie jak na zad***u

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 lutego 2011, 22:22

Bo nie przesadzajmy z korkami w Alejach. jakoś jeżdżę i się da. Tragedia jest natomiast na Pułaskiego, szczególnie na odcinku od Sobieskiego do Popiełuszki

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 24 lutego 2011, 22:30

Janusz Karlikowski pisze:
Dominik Wójcik pisze: ale III Aleja żyje. Jest cicho, są ludzie, aż chce się chodzić na spacery.

Rzadko tam bywam. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy dwukrotnie mnie zaczepiono o jakieś drobne. W II czy I Alei mi się to nie zdarza mimo, że bywam tam codziennie, czasem kilka razy. III Aleja dopołudnia w zwykły dzień jest przygnębiająca. Pustki, trochę młodzieży z Sienkiewicza, bo w sumie którędy mają iść "do miasta". A jak jest szary dzień, to już zupełnie jak na zad***u


Niestety ale muszę Januszowi przyznać rację...

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 24 lutego 2011, 22:32

Garro pisze:@ Tomasz Haładyj: chcesz zamknąć dla ruchu samochodowego Kilinińskiego, jak rozumiem. Bo i jezdnia i tramwaj wydzielony się tam nie zmieszczą chyba?

Tory i jezdnia się zmieszczą a rozwiązania są dwa:

- wydzielone torowisko zajmujące parkingi po zachodniej stronie i kawałek jezdni. Dla aut pozostanie wtedy jeden pas ruchu. Ale uwaga: tor z południa na północ, czyli od pl. Biegańskiego do JP2, mógłby służyć jako PTA, czyli pas tramwajowo-autobusowy. Przekrój ulicy byłby więc następujący(od zachodu na wschód): chodnik - ścieżka rowerowa - tor z pn na pd - tor z pd na pn służący także jako buspas - pas samochodowy - parkowanie równoległe (tak jak dziś) - chodnik

- tor z pn na pd w miejscu parkingów po zachodniej stronie ulicy, zaś tor w kierunku pn w jezdni (na obecnym lewym pasie), tzn. dalej byłyby dwa pasy ruchu z tego jeden (lewy) służący również tramwajom

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 24 lutego 2011, 22:37

Sbrother pisze:Autobusy w alejach są zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Nie popadajmy w tramwajofilię.

W Alejach tramwaj nie wykluczałby autobusu. Mogą przecież - a nawet powinny, bo w Alejach i tak pozostałoby dużo relacji autobusowych - jeździć po wspólnym pasie (PAT - pas tramwajowo-autobusowy)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 24 lutego 2011, 22:46

zbigniew pisze:do TH -moje pytanie o orginalnosc i korzysci z linii dotyczyło Twojego projektu , który zechciałes nam przedstawic

Korzyści z takiej linii w Alejach widoczne są na fotografiach z miast francuskich. Utrzymanie kom. publ. w strefach pieszych - gdy nie ma logicznej alternatywy (al. JP2 za daleko) jest kluczową sprawą dla zwiększenia atrakcyjności miejsca. Moim zdaniem powinniśmy dążyć - etapowo, w czasie rozłożonym np. na 10-15 lat - do modelu warszawskiego. Mam na myśli Krak. Przedmieście i Nowy Świat, które są ulicami dla komunikacji miejskiej i ruchu pieszego. Ewentualny ruch samochodowy w Alejach tylko lokalny, np. jakimś odcinkiem bądź jedną stroną ale bez możliwości przejechania Alej od początku do końca - czyli zjazd w prawo na najbliższym skrzyżowaniu. W tym wypadku chodzi nie tylko o kwestie komunikacyjne, ale także - a może przede wszystkim - wizję Alej. Ale komunikacja zyskałaby przy tym bardzo dużo, bo na takiej ulicy z ograniczonym ruchem samochodowym (niekoniecznie w 100 proc. wyeliminowanym) jest bardzo płynny. Jeszcze raz daję przykład Krak. Przedm i Nw. Światu w W-wie.
A dlaczego tramwaj? Choć na warszawskim przykładzie widać, że i z autobusem się da - to jednak tramwaje o niebo lepiej wpisują się w zwartą przestrzeń śródmieścia. I znów odsyłam do przykładów francuskich.

zbigniew
Status: Offline

Postautor: zbigniew » 24 lutego 2011, 23:52

skomplikowałes troche relacje samochodowo -tram -piesze. aby znetraulizowac ruch tram i dac podobne prawa sam powinno sie dac mozliwosc bezkolizyjnego skretu w prawo samochodom. a osiagnac mozna to tylko poprzez bud lini tram po wew stronie jezdni.
potrzeby kom i salonowe mozna zapewnic ograniczajac ruch sam do skrzyzowania z al wolnosci. jest tyle prostych i realnych rozwiazan w tym rejonie ze nie trzeba specialnie komplikowac tego problemu, a przekonywac jedynie do racionalnych rozwiazan.


Wróć do „Inne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości