TWIST - nowy częstochowski tramwaj

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 29 lutego 2012, 21:35

Też tak tu się próbuję przypatrzeć... też Ci się wydaje, że zewnętrzne krzesło by wystawało po za obrys wózka?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 01 marca 2012, 14:47


Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 01 marca 2012, 16:19

Nasz Wiceprezes załapał się w kadr
http://d.polskatimes.pl/k/r/10/e1/a2/4f ... 161b_p.jpg Obrazek

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 01 marca 2012, 16:19



Jedno jest pewne szykujcie kasę... bo jedziemy na targi do Berlina Twista pooglądać :)))

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 01 marca 2012, 16:29

Dominik Wójcik pisze:Nasz Wiceprezes załapał się w kadr
...a jakie gustowne i... bezpieczne nakrycie głowy ! :)

Dla przypomnienia:
Kask żółty - noszą pracownicy fizyczni
Kask pomarańczowy - należy do geodety.
Kask niebieski - noszą pracujący na wysokościach, operatorzy maszyn, elektrycy, energetycy
Kask czerwony - noszą goście i czasami praktykanci.
Kask biały - kierownik budowy, inspektor nadzoru oraz pozostali inżynierowie- łącznie z inżynierami środowiska.
Kask czarny - należy do architekta/inspektora nadzoru autorskiego.
Kask zielony - nosi pracownik BHP.

Maciej Urbaniak
Posty: 328
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Maciej Urbaniak » 01 marca 2012, 16:44

aż strach się bać takich akumulatorów które pozwalają zjechać z torowiska :P dobrze że to tylko 200 metrów... ok 3:00 filmiku :)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 01 marca 2012, 16:53

Maciej Urbaniak pisze:aż strach się bać takich akumulatorów które pozwalają zjechać z torowiska :P dobrze że to tylko 200 metrów... ok 3:00 filmiku :)


Co do pana z filmu mogę śmiało powiedzieć, że on nie może pracować jako sprzedawca, ponieważ nie umie sprzedać towaru :) to tak w skrócie.
Każą mu go zachwalać, a on mówi, że nie wie co jeszcze... to kto ma wiedzieć prezes Pesy?
Ja bym tu na jego miejscu ściemnił, że mi komórka dzwoni i muszę odebrać :)
A swoją drogą to nic nie powiedział o silnikach ile ciągną jaka moc, jaka prędkość maksymalna, droga hamowania, ile ma na 100 :)))

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 01 marca 2012, 17:04

Wojciech Liberda pisze:Jedno jest pewne szykujcie kasę... bo jedziemy na targi do Berlina Twista pooglądać :) ))

A po co jechać do Berlina we wrześniu, skoro u nas będzie już za miesiąc?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 01 marca 2012, 17:11

Krzysiek Ociepa pisze:
Wojciech Liberda pisze:Jedno jest pewne szykujcie kasę... bo jedziemy na targi do Berlina Twista pooglądać :) ))

A po co jechać do Berlina we wrześniu, skoro u nas będzie już za miesiąc?


No po to aby się:
1. Przejechać
2. Zwiedzić
3. Zobaczyć podziw na twarzach innych :)
itd

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 01 marca 2012, 17:23

Wojciech Liberda pisze:No po to aby się:
1. Przejechać
2. Zwiedzić
3. Zobaczyć podziw na twarzach innych
itd
...najlepiej jak na wystawę zabiorą któregoś z naszych.... i zamiast 7 szt. na trasę we wrześniu wyruszy 6 szt. ! :D

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 01 marca 2012, 17:31

Piotrze, czemu jeden ?? Wszystkie siedem. Przecież wystarczy zrobić taki efekt jak w #603 w 7 składach stopiątek i masz burzę w Częstochowie bez błyskawic

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 01 marca 2012, 18:07

Piotr Radoliński pisze:...najlepiej jak na wystawę zabiorą któregoś z naszych.... i zamiast 7 szt. na trasę we wrześniu wyruszy 6 szt. ! :D

No oczywiście, że na wystawę wezmą naszego. Przecież nie wyprodukują dodatkowego. A we wrześniu na trasę nie wyruszy ich nawet 6, bo jeszcze tylu nie będzie. Wyruszy 5, a może nawet tylko 4...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 01 marca 2012, 18:10

Krzysiek Ociepa pisze:a może nawet tylko 4...
Co Ty. Jeden co by się "zaprezentować". Ja jakoś w cuda nie wierzę

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 01 marca 2012, 18:16

Janusz Karlikowski pisze:Co Ty. Jeden co by się "zaprezentować". Ja jakoś w cuda nie wierzę

Przepraszam, że nie rozumiem.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 02 marca 2012, 00:14

Piotr Radoliński pisze:Kask żółty - noszą pracownicy fizyczni
Piotr Radoliński pisze:Kask biały - kierownik budowy, inspektor nadzoru oraz pozostali inżynierowie- łącznie z inżynierami środowiska.

W Hucie Częstochowa żółte kaski nosiły osoby odwiedzające zakłąd, uczniowie, praktykanci, wszystkie osoby wymagające szczególnego nadzoru uwagi osób nadzorujących.

Biały kas - ja nosiłem biały kas na terenie budowy. O dziwo zielonych nie było w ogóle w użyciu i zastosowaniu.
Kask czarny - koordynatorzy OŚiBHP.


Odnośnie wystawy i prezentacji w Berlinie; możliwe, że PESA Bydgoszcz od samego początku uruchomienia produkcji dla Częstochowy ma wkalkulowaną ekspozycje w Berlinie z udziałem naszych wagonów. A w Częstochowie pojawią się "Just In Time" (o czasie).

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Moszczyński » 02 marca 2012, 00:32

Wojciech Liberda pisze:
Maciej Urbaniak pisze:aż strach się bać takich akumulatorów które pozwalają zjechać z torowiska :P dobrze że to tylko 200 metrów... ok 3:00 filmiku :)


Co do pana z filmu mogę śmiało powiedzieć, że on nie może pracować jako sprzedawca, ponieważ nie umie sprzedać towaru :) to tak w skrócie.
Każą mu go zachwalać, a on mówi, że nie wie co jeszcze... to kto ma wiedzieć prezes Pesy?
Ja bym tu na jego miejscu ściemnił, że mi komórka dzwoni i muszę odebrać :)
A swoją drogą to nic nie powiedział o silnikach ile ciągną jaka moc, jaka prędkość maksymalna, droga hamowania, ile ma na 100 :)))
i ile wyciąga od 0 do setki-:))

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 02 marca 2012, 00:50

Prawda jest taka, że może być tak, że to wcale nie ten wagon, który był prezentowany przedwczoraj, pojawi się w Częstochowie jako pierwszy. Może będzie on służył póki co do prezentacji, a dopiero później dotrze do Częstochowy. Podejrzewam, że w produkcji są już co najmniej dwa kolejne Twisty.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 02 marca 2012, 08:47

Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wytłumaczyć, dlaczego wizualizacja różni się od obecnego stanu rzeczy? Słyszałem wypowiedzi że projekt zawsze różni się od tego co zostanie wykonane, ale nie bardzo potrafię znaleźć odpowiedź dlaczego. Ile to roboty było pomalować wyżej opisywaną część na czarno zamiast na czerwono i dodać czarnego wokół okien? Przecież ten tramwaj kosztuje tyle kasy, że powinien być taki, jaki zamawiający sobie zażyczył...

Czy Klub może cokolwiek zrobić żeby kolejne Twisty które są w produkcji były pomalowane tak jak powinny?

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 02 marca 2012, 08:56

Malowanie jest ok, ja liczyłem, że będą kamery zamiast lusterek...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 02 marca 2012, 09:09

Tomasz Moszczyński pisze:i ile wyciąga od 0 do setki-:))
...od "zera" do "setki" wyciąga 100km/h ! :D

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 02 marca 2012, 09:21

Szymon Kryczka pisze:Malowanie jest ok, ja liczyłem, że będą kamery zamiast lusterek...


Ja tam widziałem kamery... za pierwszymi drzwiami... :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 02 marca 2012, 09:37

Szymon Kryczka pisze:Malowanie jest ok, ja liczyłem, że będą kamery zamiast lusterek...

Nie jest OK. Powinno być takie, jak w wizualizacji, bo takie wybrał "lud" :) A jeśli chodzi o sprawę kamer i lusterek, to w warszawskich Pesach 120N też na początku nie było lusterek, tylko same kamery. Jednak po niedługim czasie domontowano lusterka. A zauważ, że w Twiście są i lusterka i kamery. Widać to na tym zdjęciu (między pierwszymi drzwiami a oknem u góry):
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... .html?i=13

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 02 marca 2012, 10:51

Wizualizacja zawsze różni się od tego co powstaje z prostego powodu na komputerze pewne elementy wychodzą inaczej np da się je bardziej zaokrąglić.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 04 marca 2012, 22:10


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 04 marca 2012, 22:30

Uwaga... cytat:

"Będą kursowały nie tylko na nowej linii. Uznaliśmy, że z tak nowoczesnych pojazdów powinni móc korzystać wszyscy pasażerowie – mówi prezes Bolczyk"

zastanawiam się czy pan Bolczyk wie co mówi? A może rezygnuje z dotacji? Jeżeli chce puścić konstale to proponuje od razu zainstalować smarownice na koła... bo linia pójdzie do remontu na dwa lata...

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 04 marca 2012, 22:32

- Będą kursowały nie tylko na nowej linii. Uznaliśmy, że z tak nowoczesnych pojazdów powinni móc korzystać wszyscy pasażerowie – mówi prezes Bolczyk.

Sprawiedliwsze dla korzystających z tramwajów, mowa tu zwłaszcza o Rakowie. Z tym, że Błeszno zostało w takim razie oszukane, że ich linia będzie obsługiwana wyłącznie nowymi składami. Tu i tak już było liczone, że jeden stary tak czy siak musiałby jeździć, ale teraz wychodzi na to, że połowa kursów może być obsługiwana 105Na. No i jak sprawa się ma co do dofinansowania? Mogą w ten sposób rozdysponować taborem, czy będzie to wbrew zapisowi we wniosku o dofinansowanie, że nowe składy będą się poruszały wyłącznie po nowej trasie?
O, Wojtek widzę mnie ubiegł. :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 marca 2012, 22:34

Wojtek, uprzedziłeś mnie o sekundy dosłownie, bo też miałem to cytować. Jak on to sobie wyobraża, Pesy na tych zrujnowanych torach do Kucelina? Już na Kościuszki jak patrzę na tory, to się boję o nowe składy... No i dotacja.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 04 marca 2012, 22:36

Łukasz Szkurłat pisze:Cytat:
- Będą kursowały nie tylko na nowej linii. Uznaliśmy, że z tak nowoczesnych pojazdów powinni móc korzystać wszyscy pasażerowie – mówi prezes Bolczyk.

Sprawiedliwsze dla korzystających z tramwajów, mowa tu zwłaszcza o Rakowie. Z tym, że Błeszno zostało w takim razie oszukane, że ich linia będzie obsługiwana wyłącznie nowymi składami. Tu i tak już było liczone, że jeden stary tak czy siak musiałby jeździć, ale teraz wychodzi na to, że połowa kursów może być obsługiwana 105Na. No i jak sprawa się ma co do dofinansowania? Mogą w ten sposób rozdysponować taborem, czy będzie to wbrew zapisowi we wniosku o dofinansowanie, że nowe składy będą się poruszały wyłącznie po nowej trasie?
O, Wojtek widzę mnie ubiegł. :)

Robią z pasażerów nie wiadomo co. Ciekawe jak rozdzielą te niskie, chociaż niech to zrobią tak, KUCELIN - 2, BŁESZNO - 5. Chociaż jak widzę te tory na Kucelinie, minie nie dużo czasu i Twisty pójdą pod remoncik.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 04 marca 2012, 22:40

Michał Grzegorczyk pisze:Jak on to sobie wyobraża, Pesy na tych zrujnowanych torach do Kucelina?

Tam rzeczywiście bezsensem jest wysyłanie Twistów. Chyba tylko po to, żeby mieć co szybko remontować. Tydzień temu jak tam jechałem, to motorniczy jakiś złom spod torowiska zbierał...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 04 marca 2012, 22:40


Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 04 marca 2012, 22:41

Rozumiem że MPK i miasto jest gotowe na zwrot całej kwoty dotacji. Nie chodzi tutaj o puszczenie 105 na nową trasę ale o puszczenie Pes na stara. Tramwaje wyraźnie były kupione na nową linię i po za nią nie mogą nigdzie indziej jeździć. To tak jak w Łodzi MPK dostało dotację na Pesy które jeżdżą tylko po ŁTR i niczym innym.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 marca 2012, 22:41

A pamiętacie plotki, że tramwaje pojadą z Błeszna do zajezdni? Trzeba było potem prostować, Tomek zresztą to w każdym artykule przypomina. Może Bolczykowi o coś z tej bajki chodziło?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 04 marca 2012, 22:43

Michał Grzegorczyk pisze:Może Bolczykowi o coś z tej bajki chodziło?

Ja się tylko dziwie, że takie osoby się wybiera do zarządu... Nawet sami nie wiedzą, co mogą, a czego nie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 04 marca 2012, 23:19

Rafał Lamch pisze:Puszczanie twistów na Kucelin narusza zasady dotacji unijnych, choć w Warszawie udało się to obejść.
O to właśne chodzi. A obejść się udało w Warszawie - u nas za dużo wydzwiana. Marszałek pogoni Częstochowę kijem.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 04 marca 2012, 23:53

Skąd prezes ma wiedzieć co może, a czego nie może, skoro tego nawet włodarze miasta nie wiedzą... ;) A później będzie: "O.o...!"

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 05 marca 2012, 00:31

Rafał Lamch pisze:ma niezłe zadatki na pajaca, czyli inaczej mówiąc - polityka.

ucieszy się, gdy to przeczyta...;) Zapewne "ktoś" tu zagląda...

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Piotr Jeruszka » 05 marca 2012, 06:51

Właśnie, co do decyzji - słowa słowami, ale nic w regulaminie się nie zmieniło, więc "w teorii" miesięczne trzeba dalej kasować. A nawet jak nie trzeba, to przecież "trzeba mieć dowód na to, że było się w pojeździe, gdyby doszło do nieszczęścia" (jakoś tak wyczytałem którąś z sentencji prezesa).

Mnie tam specjalnie Konstale na 3 nie będą przeszkadzać. Oczekuję jedynie oznaczenia w rozkładzie Twistów (choćby jako "kurs obsługiwany przez pojazd niskopodłogowy"), aby osoby potrzebujące tego typu pojazdów wiedziały, kiedy przyjedzie. Zaś świadome głoszenie, że "pewno zrobimy coś, co będzie nas bez sensu dużo kosztować" jest zupełnie nie na miejscu w przypadku osoby sterującej publicznym przedsiębiorstwem (strasznie naiwny jestem, nie?).

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7067
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 05 marca 2012, 10:37

Możliwe daty
Ja poproszę z trzydniowym wyprzedzeniem jak będzie wiadomo na 90%.
Dziękuje !!
Za te trzy teoretyczne też dziękuje.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 05 marca 2012, 11:56

Piotr Jeruszka pisze:Mnie tam specjalnie Konstale na 3 nie będą przeszkadzać. Oczekuję jedynie oznaczenia w rozkładzie Twistów (choćby jako "kurs obsługiwany przez pojazd niskopodłogowy"), aby osoby potrzebujące tego typu pojazdów wiedziały, kiedy przyjedzie.

I to jest kolejna sprawa, którą może zająć się CKMKM i Rada Dzielnicy Wrzosowiak.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7067
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 05 marca 2012, 12:01

Zdjęcia Tomasz Haładyja na czgk.pl
Twist

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 05 marca 2012, 17:44

Jak TWIST pojedzie na Fieldorfa, to już wróżę pierwsze defekty (zwłaszcza w alei Kościuszki).

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 05 marca 2012, 17:49

Sebastian Wróbel pisze:Jak TWIST pojedzie na Fieldorfa, to już wróżę pierwsze defekty (zwłaszcza w alei Kościuszki).
...nie ma to jak optymizm ! (A serio - typowo polskie malkontenctwo) :evil:

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 05 marca 2012, 17:51

Piotr Radoliński pisze:...nie ma to jak optymizm ! (A serio - typowo polskie malkontenctwo)

Raczej pesymizm. ;)

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 05 marca 2012, 17:55

Są chyba przecież przewidziane dalsze remonty torowiska. Podane terminy jeśli się sprawdzą to będą bardzo nieodpowiednie bynajmniej dla mnie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 05 marca 2012, 17:55

Sebastian Wróbel pisze:j pesymizm.
...wiem, że dla Ciebie tramwaj to zło konieczne - wolałbyś "przeguby", "pchacze" etc. !

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 05 marca 2012, 18:02

Piotr Radoliński pisze:...wiem, że dla Ciebie tramwaj to zło konieczne - wolałbyś "przeguby", "pchacze" etc. !

Po co te nerwy? Nic nie mam do tramwajów, wręcz przeciwnie: pragnę rozbudowy naszej sieci, co nieraz tutaj udowadniałem. Mam też prawo do własnego zdania i nie wyraziłem w nim nienawiści do tramwajów. :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 05 marca 2012, 18:17

Sebastian Wróbel pisze:Po co te nerwy? Nic nie mam do tramwajów, wręcz przeciwnie: pragnę rozbudowy naszej sieci, co nieraz tutaj udowadniałem. Mam też prawo do własnego zdania i nie wyraziłem w nim nienawiści do tramwajów.
...ja się nie denerwuję (mnie naprawdę ciężko wyprowadzić z równowagi) - to ja powinienem powiedzieć - po co ten sceptycyzm - mogę się zgodzić z "dobrą jakością" torowiska w al. Pokoju do Kucelinu, ale co do al. Kościuszki nie jest tak źle. Poczekamy - zobaczymy. Po co martwić się na zapas. Poczekajmy - przyjedzie TWIST - zobaczymy (niektórzy może nawet od środka - poczują) jak jedzie po torowisku w al. Kościuszki.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 05 marca 2012, 18:25

Sebastian Wróbel pisze:Jak TWIST pojedzie na Fieldorfa, to już wróżę pierwsze defekty (zwłaszcza w alei Kościuszki).

Na Kościuszki wcale nie jest jakoś tragicznie. Nie ma przecież miasta z idealnymi torowiskami. Wszędzie niskopodłogowe tramwaje jeżdżą także po gorszych torach. Z resztą Twisty mają skrętne wózki, więc będą sobie lepiej radziły na gorszych torowiskach, niż np. Swingi.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 06 marca 2012, 15:46

Krzysiek Ociepa pisze:
Sebastian Wróbel pisze:Jak TWIST pojedzie na Fieldorfa, to już wróżę pierwsze defekty (zwłaszcza w alei Kościuszki).

Na Kościuszki wcale nie jest jakoś tragicznie. Nie ma przecież miasta z idealnymi torowiskami. Wszędzie niskopodłogowe tramwaje jeżdżą także po gorszych torach. Z resztą Twisty mają skrętne wózki, więc będą sobie lepiej radziły na gorszych torowiskach, niż np. Swingi.


Są takie miasta... a ogólnie mówiąc na zachód od Polskie :P::P;p

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 06 marca 2012, 15:55



Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości