Oznaczenia taboru tramwajowego - norma BN wg IPS

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 07 marca 2012, 10:04

A jakby się uprzeć, to Twisty nie będą czwartym typem tramwajów w MPK, tylko szóstym:
1. 4N1
2. 4ND1
3. 102Na
4. 105N
5. 105Na
6. Twist

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 07 marca 2012, 11:58

Krzysiek Ociepa pisze:A jakby się uprzeć, to Twisty nie będą czwartym typem tramwajów w MPK, tylko szóstym:
1. 4N1
2. 4ND1
3. 102Na
4. 105N
5. 105Na
6. Twist
No raczej nie, bo 4ND1 jest po prostu bierną doczepą tego samego modelu, co 4N1 - typ wciąż ten sam!
Można ewentualnie dywagować na temat różnic między 105N, a 105Na, bo w oparciu o tą właśnie różnicę ja wciąż upieram się, że sprowadzona doczepa, to 4ND1, a nie 4ND. Niemniej jednak to wciąż ten sam typ, a kwestia podwozia ma jedynie znaczenie. Warto jednak zauważyć, że obecne 105Na*, to 105N przebudowane na 105Na. W papierach to wciąż tamte pojazdy.

-----------
*) Urząd jakiśtam z Poznania mógłby nam zmienić oznaczenie, bo wiele z elektrycznych podzespołów została zmodernizowana.
Wypadałoby więc nadać kolejną wolną, czyli 105Nf.
problem jednak w tym, że wielu producentów odchodzi od tych znormalizowanych oznaczeń. Oby PESA się tam zwróciła, bo TWIST jest dobry dla postronnych, ja wciąż wolałbym mówić o nim PESA 12_N.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 07 marca 2012, 12:40

Rafał Lamch pisze:Różnice są kolosalne - zarówno w wyglądzie, jak i w parametrach.
Wygląd - tylko szybka do oglądania tenisówek motorniczej.
Parametry - szafa sterownicza, jakieś zespoły elektryczne.
Rafał Lamch pisze:Przecież ten urząd wciąż nadaje oznaczenia
Niektórzy producenci nadają już tylko swoje.
Rafał Lamch pisze:Nie tyle PESA 12_N, co 12_N. Określenia typu "Konstal 105Na" to - jak już mówiłem - nowomowa, będąca efektem epoki twb. W Wiedniu masz na przykład wagony E1, a czy dany wyprodukował Lohner, Rotax czy SGP to inna bajka.
Faktycznie, zapędziłem się.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 07 marca 2012, 13:04

Rafał Lamch pisze:Nie tyle PESA 12_N, co 12_N. Określenia typu "Konstal 105Na" to - jak już mówiłem - nowomowa, będąca efektem epoki twb. W Wiedniu masz na przykład wagony E1, a czy dany wyprodukował Lohner, Rotax czy SGP to inna bajka.

No tutaj można dywagować. Przykładowo wiedeńskie ULF-y najpierw produkowane były przez SGP, a obecnie przez Siemensa. Jednak warto to odnotowywać w nazwie, tak jak jest właśnie na TWB. A co do typów, to nie rozumiem dlaczego twory Protramu i FPS-u otrzymały odpowiednio oznaczenia 204WrAs i 123N, skoro to zwyczajne "stopiątki" w nowej skórze. Jakoś klepane przez Konstal do 2000 roku wagony miały oznaczenia 105Nx (gdzie x, tam kolejna literka podtypu).

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 07 marca 2012, 18:08

Czyli tak, jak ja się wypowiadam w mediach:
tramwaj TWIST marki PESA

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 07 marca 2012, 20:47

To jest marka, ale w przypadku tramwajów, nie ma ona znaczenia. Po prostu każdy produkt jest sygnowany (z łac. podpisany) przez producenta.

Koronny dowód: kto odróżni producentów tramwajów N, xN? Nikt, a było ich dwóch lub trzech.

Ale na upatego, mogę ustąpić i formułować wypowiedzi:
tramwaj Twist produkcji zakładów PESA

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6939
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 07 marca 2012, 21:08

Dominik Wójcik pisze:Ale na upatego, mogę ustąpić i formułować wypowiedzi:
tramwaj Twist produkcji zakładów PESA

Ale tu nie którzy chcą się dowiedzieć nazwę modelu ! chyba.
np.
Autosan A0909L a nie Autosan Tramp
Mercedes 0550 a nie Mercedes Integro
czyli
PESA ....... a nie PESA Twist

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 07 marca 2012, 22:56

Tak Tomku, ale w cytowanym przez Ciebie fragmencie dywaguję o celowości podawania marki (tu: nazwy producenta).
Gdy będzie już nadana nazwa resortowa, to nawet w publikacjach klubowych nie będzie mowy o Twiście, tylko tramwaj 12...N (wolny chyba 123N jest)
Te Swingi i Twisty, to dla dzieciaków dobre.
Dla mnie po torach będą jeździć "stopiątki" i "stodwudziestki-cośki".

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 08 marca 2012, 10:51

Dominik Wójcik pisze:(wolny chyba 123N jest)

Zajęty przez "Hipolity". Pierwszy wolny jest chyba 124N, choć nie wiem, czy 117N też nie jest wolne.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 08 marca 2012, 11:23

Chyba w Warszawie jest 117N

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 08 marca 2012, 11:37

Rafał Lamch pisze:Przecież ten urząd wciąż nadaje oznaczenia
A propos - właśnie czytam o stonodze i co? Oznaczono ją 405N-Kr. A przypominam, że 4xx to wozy doczepne...

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 08 marca 2012, 14:22

Dominik Wójcik pisze:Chyba w Warszawie jest 117N

Nie ma. Skończyli na 116Nd (śląskie Karliki)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 08 marca 2012, 15:26

Rafał Lamch pisze:No niekoniecznie, bo przecież był potem 118, 120, 121.

Chodziło mi o tramwaje produkowane przez chorzowski Konstal. 118N to Puma od "Ceglorza", 119N, 120N, 121N i 122N, to Tramicusy od Pesy, a 123N - "Hipolity" od Cegielskiego.
BTW, podobno Twist ma mieć (dziwne) oznaczenie 2010N...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 09 marca 2012, 08:41

Rafał Lamch pisze:Tak, ale tam też pracują dyletanci i oni nigdy nie byli konsekwentni. Najpierw doczepy nazywali przez dodanie "D" (2ND, 4ND...), potem był ten niby 403N.
Zmiana normy w latach 60-ch XX wieku.
Rafał Lamch pisze:No to tu sobie przeczysz. PESA nie sygnowała swoich tramwajów nazwą firmy, jedynie nazwą handlową Twist.
A spójrz na nosek - to jest właśnie marka. Konstala marka wisiała na słupku miedzy drzwiami wewnątrz pojazdu. A że niektórzy mylnie jej używają do identyfikacji wagonu - to już inna para kaloszy
Rafał Lamch pisze:Wiesz, że Nysa produkowała dostawcze polonezy?
Modele Cargo były przebudowywane z wyprodukowanych już modeli osobowych Caro. Ale wiem.
Chyba nie ma potrzeby, gdy trafiasz do laików.
Oby OITS Tabor jak najszybciej nadał oznaczenie, wówczas sprawa będzie prosta. Nowoczesne wagony 124N
Krzysiek Ociepa pisze:podobno Twist ma mieć (dziwne) oznaczenie 2010N...
Nie mieści się to w normie. Odsyłam do tabelki na stronie http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstal_%2 ... oznaczania Oczywiście informacje są wyssane z palca, bo to nie Konstal nadawał oznaczenia, a obecny IPS TABOR

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 marca 2012, 09:05

Rafał Lamch pisze: Wiesz, że Nysa produkowała dostawcze polonezy?

Dominik Wójcik pisze:Modele Cargo były przebudowywane z wyprodukowanych już modeli osobowych Caro. Ale wiem.
Polonez CARO model CARGO był zabudowywany w ZTS Grójec, podobnie jak AMBULANS. Grójec robił swoje modele od 1991 r (tylko z "carówek"). Natomiast wszystkie inne, wcześniejsze odmiany Poloneza (TRUCK) były od podstaw montowane w FSD Nysa. :)

P.S. Warto wspomnieć, że w 1993 roku rozpoczęto przebudowę Polonezów CARO na AMBULANS w zakładzie AUTO-FORM w Mysłowicach. Pamiętam pierwsze dni tej firmy w tej branży, było to rękodzieło, ale po paru latach zaczęto tam przerabiać też inne (większe) pojazdy. Oczywiście znacznie wzrósł poziom i jakość pojazdów !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 marca 2012, 11:30

Dominik Wójcik pisze:Odsyłam do tabelki na stronie http://pl.wikipedia.org/w...sady_oznaczania Oczywiście informacje są wyssane z palca, bo to nie Konstal nadawał oznaczenia, a obecny IPS TABOR
Jeśli masz jakieś linki lub publikację, to zmień to. Ewentualnie ja mogę to zrobić, jeśli nie masz czasu. Dobrrze, żeby ludzie głupot nie czytali.

Piotr Radoliński pisze:FSD Nysa
ZSD Nysa ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 marca 2012, 11:44

Michał Grzegorczyk pisze:ZSD Nysa
...zgadza się ! Ale do czasu połączenia się z FSO nazwa była FSD (Fabryka Samochodów Dostawczych). W 1986 r. po połączeniu powstał ZSD Nysa.
P.S. A swoją drogą pierwsze nazwy to Fabryka Mebli Stalowych – Zachód (1948 - 54) a później (1968-86) ZBNS Nysa (Zakład Budowy Nadwozi Samochodowych).

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 09 marca 2012, 11:57

Dominik Wójcik pisze:Nie mieści się to w normie. Odsyłam do tabelki na stronie http://pl.wikipedia.org/w...sady_oznaczania Oczywiście informacje są wyssane z palca, bo to nie Konstal nadawał oznaczenia, a obecny IPS TABOR

W takim razie wszystkie eNki i 13N również nie mieszczą się w normie...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 09 marca 2012, 12:22

Michał Grzegorczyk pisze:Jeśli masz jakieś linki lub publikację, to zmień to. Ewentualnie ja mogę to zrobić, jeśli nie masz czasu. Dobrrze, żeby ludzie głupot nie czytali.
Najprościej pozycja zwarta: Arkadiusz Lubka, Marcin Stiasny, Atlas tramwajów, Kolpress, Poznań 2011
Krzysiek Ociepa pisze:W takim razie wszystkie eNki i 13N również nie mieszczą się w normie...
Bo pochodzą sprzed normy!

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 09 marca 2012, 15:44

Piotr Radoliński pisze:(chyba ma ozn. 121N)

No, to jest niemożliwe, bo 121N, to trójczłonowe Tramicusy, jeżdżące od 2006 roku po Elblągu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/PESA_121N

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 marca 2012, 15:59

Piotr Radoliński pisze:(chyba ma ozn. 121N)
Krzysiek Ociepa pisze:No, to jest niemożliwe, bo 121N, to trójczłonowe Tramicusy, jeżdżące od 2006 roku po Elblągu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/PESA_121N
...to są nie potwierdzone informacje. Dlatego napisałem: "CHYBA". To była deklaracja słowna, nie poparta dokumentami.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 09 marca 2012, 16:43

Rafale! Albo masz kiepskie dni, albo pierwszy raz nie możemy się dogadać. Musimy tu sprecyzować pojęcie marki, ale nie teraz, bo z terminala piszę i niewygodnie się to czyni

Piotrze, a czy upewniłeś się, czy informacja jest publiczna? :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 09 marca 2012, 19:08

A ja wciąż obstaję za tym, by uściślić pojęcie "marki"

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 marca 2012, 19:29

Rafał Lamch pisze:Nie tyle PESA 12_N, co 12_N. Określenia typu "Konstal 105Na" to - jak już mówiłem - nowomowa, będąca efektem epoki twb. W Wiedniu masz na przykład wagony E1, a czy dany wyprodukował Lohner, Rotax czy SGP to inna bajka.


Moje zdanie jest takie, że nie PESA 12xN, tylko 12xN, ale równocześnie PESA TWIST, a nie TWIST (firmy PESA). Oznaczenie kodowe jest, a przynajmniej było urzędowym i ustandaryzowanym i miało służyć rozróżnianiu modeli, bo zdarzało się, że to samo produkowano w różnych zakładach, choćby tramwaj 105N. A dzisiaj po prostu oznaczanie konstrukcji szynowych po prostu zostało i jest wciąż praktykowane. Ciekawe, że nie wprowadzono takiej normalizacji na oznaczenie samochodów, bo działo się z ich produkcją to samo.

Co do PESY, to używa tylko nazwy TWIST w takim samym sensie jak VW używa nazwy GOLF, a nie VW GOLF. No i dochodzi jeszcze kodowe oznaczenie wewnętrzne producenta, bo w końcu Golf trzydrzwiowy, pięciodrzwiowy, kombi, coupe i karawan to dla postronnych wciąż Golf. Z Twistem jest tak samo, bo w folderach reklamowych Piotra opisano go jako model dla szyn 1000, 1435 i 1520 mm. Teoretycznie każdy powinien mieć inny kod producenta i inny numer 1xxN.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 09 marca 2012, 20:03

Ten TWIST jest swoistym wybawieniem dla tych, którzy chcą "jakoś" określić wagon, a nie mają jak, co zdarzało się tu już, gdy "młodzi" o naszych 105Na mówili umownie "konstale"

W nomenklaturze klubu powinno obowiązywać oznaczenie IPS

Skontaktuję się z IPS ws oznaczeń

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 09 marca 2012, 21:07

Pod którymś zdjęciem na TWB ktoś napisał, że to będzie 2010N!!!
Poczekamy zobaczymy :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 marca 2012, 23:08

Rafał, na pewno zgodzimy się co do tego, że 1xxN nie powinno być łączone marką czy nazwą firmy. Natomiast czy nazywa się w handlu ten pojazd "PESA TWIST" czy "TWIST", to chyba tylko producent może rozstrzygnąć.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 marca 2012, 11:18

Jeżeli chodzi o oznaczenie typu to jest to 2010N.Informacje potwierdzone u producenta - PESA Bydgoszcz, podczas rozmowy telefonicznej. Numer VIN T815BPW001.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 12 marca 2012, 12:27

Tomasz Haładyj pisze:firma ma prawo utrzymywać w tajemnicy roziwżania techniczne, które opracowuje. Konkurencja nie śpi.
A podobno IPS nadał mu oznaczenie 121Na, czyli uznał, że to nowsza wersja istniejącego rozwiązania technicznego. Rozumiem, że jako całości, ale w szczegółach, to do kopiowania tam chyba nic nie ma, pojazd jest tani, rozwiązana klasyczne - choćby wózki na sztywnych osiach.
Przemysław Mulczyk pisze:Dopiero na tym filmiku zauwazylem, ze Twist sie troche zmienil. Plastikowe elementy pod szybami z przodu i z tylu zmienily kolor z czerwonych na czarne i "okna" mu urosly
No to ja dopiero po Twoim poście - obejrzałem film drugi raz
Rafał Lamch pisze:Ty zapowiadasz złośliwość. Prezesowi nie przystoi
Wiesz, że z czasem każde ciasto opada, więc i moje emocje się tonują. Tak na prawdę dystansu nabrałem, gdy na materiałach fotograficznych i wideo zauważyłem, że tramwaj jest po prostu ciasny, ale to tak, jak mówi Tomek - inaczej to wygląda w rzeczywistości. Dlatego przy najbliższej zdarzającej się okazji sprawdzę, czy mogę swobodne przejść przez bierny wagon nie wykręcając sylwetki. No i fakt, że trzeba dostawić fotele na II i III wózku.
Piotr Radoliński pisze:oznaczenie ma 2010N ! Jest to całkowicie inna konstrukcja od pozostałych i nowa konstrukcja PESY.
Po pierwsze - skąd cytujesz Tomka ?? :shock: Dwa - skontaktuję się z IPS TABOR. 2010N jest ni przypiął, ni przyłatał...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 12 marca 2012, 15:07

Instytut Pojazdów Szynowych TABOR
ul.Warszawska 181
61-055 Poznań
sekretariat@tabor.com.pl


dotyczy: trzycyfrowa norma oznaczeń taboru tramwajowego

Zwracając się w imieniu Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, pragnę zapytać, czy nadal obowiązuje norma oznaczeń taboru tramwajowego produkcji krajowej: trzycyfrowa z literą N?

W ostatnich latach, wielu producentów, nadaje własne oznaczenia (np. Protram: 205 WrAS, czy PESA dla wąskotorowy 121N).

Jednocześnie pragnę zapytać, czy prawdą jest, że IPS nadał nowemu produktowi zakładów PESA o handlowej nazwie TWIST oznaczenie 2010N?

Jak wygląda prawne umocowane stosowanej przez Państwa normy oznaczeń? Czy macie Państwo możliwość narzucenia oznaczenia, czy stosowane są sankcje za niezastosowanie oznaczenia wg normy?

Dziękuję za odpowiedzi. Odpowiedź można kierować drogą elektroniczną na adres ckmkm1@gmail.com

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 12 marca 2012, 20:51

UWAGA UWAGA
Oznaczenie dla Twista, to:
129Nb

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 marca 2012, 20:57

Dominik Wójcik pisze:UWAGA UWAGA
Oznaczenie dla Twista, to:
129Nb
..no to rzuciłeś "njusa" ! :) Można to zamieścić na TWB ? :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 12 marca 2012, 21:00

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... ktoQzE1Umc

Piotrze, trzeba się upewnić, bo:
Najbliższy wolny numer jaki ma dostać Twist od IPS według
wymiany dokumentów to 129N z czego ma być wyróżnik w związku z gotowymi projektami całej rodziny wagonów Twist który ma zastąpić w przyszłości rodzinę Swing:
129N - wąskotorowy Twist ze skosami
129Na - wąskotorowy Twist bez skosów
129Nb - normalnotorowy Twist ze skosami
129Nc - normalnotorowy Twist bez skosów
129Nd - szerokotorowy Twist ze skosami
129Ne - szerokotorowy Twist bez skosów.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 marca 2012, 21:47

Istotnie kompromitujący. Nie wiem natomiast, co z szerokotorowymi, ale one raczej nigdzie u nas nie będą jeździć, więc problem z głowy...

Awatar użytkownika
Pesa3303
Posty: 43
Rejestracja: 09 marca 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa / Bydgoszcz
Status: Offline

Witam...

Postautor: Pesa3303 » 12 marca 2012, 22:26

nn
Załączniki
SWING.xls
poprawiono oznaczenie Twista. Przepraszam ale się gubię w tych oznaczeniach.
(132 KiB) Pobrany 182 razy

Awatar użytkownika
Pesa3303
Posty: 43
Rejestracja: 09 marca 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa / Bydgoszcz
Status: Offline

Postautor: Pesa3303 » 12 marca 2012, 22:45

nn

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 marca 2012, 23:01

Pesa3303 pisze:2010N to pierwsze oznaczenie 129Nb
Jakieś wewnątrzfirmowe, czy IPS chciał tak je na początku nazwac?

Awatar użytkownika
Pesa3303
Posty: 43
Rejestracja: 09 marca 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa / Bydgoszcz
Status: Offline

Postautor: Pesa3303 » 12 marca 2012, 23:09

nn

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 marca 2012, 23:14

ok, dzięki za wyjaśnienie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 12 marca 2012, 23:30

Ale dlaczego wersji wąskotorowych już nie nazywa się z prefiksem 8xxN, a szerokotorowych z 9xxN?

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 13 marca 2012, 00:43

Dominik Wójcik pisze:Cytat:
Najbliższy wolny numer jaki ma dostać Twist od IPS według
wymiany dokumentów to 129N z czego ma być wyróżnik w związku z gotowymi projektami całej rodziny wagonów Twist który ma zastąpić w przyszłości rodzinę Swing:
129N - wąskotorowy Twist ze skosami
129Na - wąskotorowy Twist bez skosów
129Nb - normalnotorowy Twist ze skosami
129Nc - normalnotorowy Twist bez skosów
129Nd - szerokotorowy Twist ze skosami
129Ne - szerokotorowy Twist bez skosów.

Dominik Wójcik pisze:UWAGA UWAGA
Oznaczenie dla Twista, to:
129Nb

Czy wobec tego, co napisałeś Dominiku, jesteś pewny, że oznaczenie naszego Twista to 129Nb? No moim skromnym zdaniem, to 129Nc, bo skosów to on nie ma... Owszem, napisałeś w odwrotnej kolejności, jednak to chyba ja mam rację :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 13 marca 2012, 02:34

Tu chyba chodzi o obrys pudła w rzucie poziomym, a nie podcięcia burt

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6939
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 13 marca 2012, 09:11

2010N taką ma nazwę na nadwoziu !!
Tramwaj wjechał do Częstochowy o 3.14.
O 3.30 stał na Niepodległości .
O 3.39 był pierwsza próba wjechania na teren zajezdni, która się nie powiodła z powodu gałęzi na drzewie i słupka z znakiem drogowym.
O 3.50 nastąpiła ostania próba udana, o 4.04 przekroczył bramę zajezdni o al. Niepodległości.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 13 marca 2012, 09:37

Pesa 2010N ma naklejkę z przodu szyby po jednej 2010N a po drugiej Twsit

http://www.czgk.pl/categories.php?cat_id=2392

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 13 marca 2012, 11:36

Tomasz Rorat pisze:2010N taką ma nazwę na nadwoziu !!
To nazwa technologiczna. Obowiązuje IPS-owska 129Nb !! !! !!
Wojciech Liberda pisze:Pesa 2010N ma naklejkę z przodu szyby po jednej 2010N a po drugiej Twsit
I co z tego. Obowiązuje oznaczenie IPS :evil:
Czy Wy czytaliście relację Kolegi z Bydgoszczy ?? !!

Czytać, nie malkontencić:
viewtopic.php?p=77710#77710

To, że oni sobie coś nakleili na szybie, nic nie znaczy.

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 14 marca 2012, 10:36

Bartosz Kowalski pisze:jak byś od zwykłego pasażera oczekiwał że zamiast Autosan Tramp ma mówić A0909L.

A połowa moich znajomych na Autosana H9 mówi ogór. I chyba tylko kasacja hadziewiątek sprawi, że nie będą popełniać faux pas. :D

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 20 marca 2012, 16:06

Odpowiedź z IPS, ale daruję sobie ocenę działalności instytutu, bo...
Sz.P. Dominik Wójcik

Do nadania oznaczeń konstrukcyjnych typów tramwajów stosowana jest Norma Branżowa BN-87/3500-03, opracowana przez Instytut Pojazdów Szynowych "Tabor" w Poznaniu.
Symbol konstrukcyjny tramwaju (wagony napędne i doczepne) składa się z 3 cyfr od 101 do 199 (wagony napędne) lub z 3 cyfr od 401 do 499 (wagony doczepne) i dużej litery N np. 118N. IPS nadaje oznaczenia i prowadzi ewidencję oznaczeń dla wszystkich pojazdów szynowych w Polsce, w tym tramwajów po złożeniu odpowiedniego wniosku.
IPS nie nadaje oznaczeń typów tramwajów o nazwie handlowej.
Nie ma usankcjonowania prawnego stosowania normy BN-87/3500-03 do oznaczania typów tramwajów, obecnie wszystkie normy PN mają status dobrowolnego stosowania.

Z poważaniem

Marek Snuszka
Kierownik Pracowni Normalizacji


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości