Polskie Koleje...2010 - 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 marca 2012, 17:33

Tomasz Kaczmarek pisze:uruchomienie łącznika w relacji Częstochowa-Katowice-(Zakopane)-Katowice-Częstochowa do pociągu interREGIO GIEWONT (od wakacji w relacji Opole-Zakopane-Opole).
Powiem szczerze, że nóż się w kieszeni otwiera jak się czyta o "łącznikach" do naszego miasta, a mniejsze Opole przywłaszcza sobie Giewonta. Długie lata, to był pociąg dla Częstochowy kursujący przez okrągły rok. I pusty nigdy nie jechał. Wręcz przeciwnie

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 27 marca 2012, 17:40

No ale to jest właśnie polityka. No bo, żeby miasto wojewódzkie miało problemy. A robi się to kosztem Częstochowy, Gliwic etc.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 marca 2012, 17:54

Ale przynajmniej wiadomo dwie rzeczy:
1. skład będzie wagonowy, skoro ma być łączony
2. do Zakopanego będzie się jechać okropnie długo z Częstochowy

Awatar użytkownika
Tomasz Kaczmarek
Posty: 59
Rejestracja: 17 lipca 2011, 16:50
Lokalizacja: Chorzów Batory
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Kaczmarek » 28 marca 2012, 09:09

Janusz Karlikowski, Skład dna 100% nie będzie wagonowy. Jeśli chodzi o łącznika z Częstochowy to najprawdopodobniej będzie to EN57 z PR Katowice, jeśli chodzi o część z Opola to jeśli nic się do wakacji nie zmieni to będzie to ED72 z PR Kraków.
Czas przejazdu z Częstochowy do Zakopanego około 6,5 h.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 marca 2012, 10:35

No to kiepsko. Zależy jeszcze jaka godzina odjazdu. Bo jeśli w godzinach rannych, to skład zapcha się samymi ludźmi jadącymi do Katowic. Takie coś powinno być łączone w Krakowie, a nasza część jechać przez Koniecpol, by nie zbierać "przypadkowych" osób.
Zakładam po prostu, że przy takiej relacji jak Zakopane w wakacje do pociągu na pewnym odcinku się tylko wsiada, a dopiero od pewnego momentu wysiada. Tzn. liczba jadących do takiego Koniecpola to było by 3-5%. A w przypadku jazdy przez Katowice może się tam wywalić sporo ludzi. Chyba, że skład PR nie będzie już w lipcu stanowił żadnego zainteresowania pasażera na linii S1 KŚ

Awatar użytkownika
Tomasz Kaczmarek
Posty: 59
Rejestracja: 17 lipca 2011, 16:50
Lokalizacja: Chorzów Batory
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Kaczmarek » 28 marca 2012, 11:45

Janusz Karlikowski, Godziny będą ranne, jeśli chodzi o kierunek Zakopane.
Co do tłoków to bym się nie obawiał, ponieważ skład ten będzie kursował tylko w (C).
Co do trasy przez Kraków, to moim zdaniem miasto to posiada już dobre (w porównaniu ze Śląskiem) połączenie z Zakopanem, więc trasa przez Katowice jak dla mnie jest ok.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 marca 2012, 11:49

Tomasz Kaczmarek pisze:skład ten będzie kursował tylko w (C)
No to mnie zastrzeliłeś. W wakacje kto jedzie na WEEKEND do Zakopanego ?? Poroniony pomysł. Takie pociągi (C) są dobre do Wisły, gdzie wczesnie rano wyjazd, piesza wycieczka i powrót na wieczór.
Tomasz Kaczmarek pisze:przez Katowice
Rozumiem, że dalej przez Żywiec, Suchą Beskidzką

Awatar użytkownika
Tomasz Kaczmarek
Posty: 59
Rejestracja: 17 lipca 2011, 16:50
Lokalizacja: Chorzów Batory
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Kaczmarek » 28 marca 2012, 11:50

Rozumiem, że dalej przez Żywiec, Suchą Beskidzką

Zgadza się, tak jak dawny ORNAK. Katowice-Bielsko-Żywiec-Sucha-Zakopane. Jeśli chodzi o frekwencje w tym pociągu to jestem spokojny.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 marca 2012, 14:13


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 28 marca 2012, 17:44

Są zalecenia Komisji po katastrofie w Szczekocinach

Aż się cisnie na usta: No w końcu!, tylko jak to sie mówi, że przepisy na kolei pisane są krwią. Tutaj kosztem kilkudziesięciu osób, które zginęły lub zostały ranne.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5392
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 29 marca 2012, 13:35


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 29 marca 2012, 14:15

Dobra, dobra. Gliwice-Bytom-Gliwice też został zawieszony z takich samych powodów jak przzedstawiono, a póxniej już nie wyjechały. To samo jest tutaj. No i 1 czerwca dochodzi następna zmiana w rozkładzie. Ale co tam lepiej się sprzeczać i związkować.
Kurde! Czy tylko Śląskie ma takie problemy brane z księżyca, czy ta choroba jak stonka w latach 50. ub wieku i rozpowszechnia się po całym kraju?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 marca 2012, 14:20

Rynek Kolejowy pisze:Naprawa jest już zakończona. Ustalamy właśnie z Przewozami Regionalnymi termin odbioru pojazdu

Ciekawi mnie, czy marszałek przeniesie tego FLIRTa z PR do KŚ i kiedy. Bo myślę, że długo nie będzie czekał z decyzją.
Mateusz Stacherczak pisze:Czy tylko Śląskie ma takie problemy brane z księżyca, czy ta choroba jak stonka w latach 50. ub wieku i rozpowszechnia się po całym kraju?

Raczej nie, skoro każdemu samorządowi marzy się własna spółka kolejowa. Z molochami zawsze i wszędzie są takie problemy.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 marca 2012, 14:27

Łukasz Szkurłat pisze:Ciekawi mnie, czy marszałek przeniesie tego FLIRTa z PR do KŚ i kiedy.
W artykule jest wyraźnie napisane, że wróci do marszałka bezpośrednio, bo jest jego własnością i zasili linię S1 KŚ

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 marca 2012, 14:32

To, to ja wiem, że PR tylko go dzierżawiły, a wszystkie FLIRTy są własnością marszałka. Nie wiem tylko gdzie to tak wyraźnie pisze, gdzieś jest ukryta druga strona?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 marca 2012, 14:35

Tu jest napisane:
Podczas wypadku flirt był eksploatowany przez Przewozy Regionalne, użyczony tej firmie przez właściciela, czyli Urząd Marszałkowski. Już po wykolejeniu wszystkie pociągi tego typu przekazano nowej spółce powołanej przez samorząd, Kolejom Śląskim. I to do nich trafi naprawiany egzemplarz. Pojawi się, obok innych flirtów a także podobnej klasy, ale polskich elfów, na trasie Częstochowa - Gliwice.

Więcej... http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z1qVb2JO00

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 marca 2012, 14:40

No i w Gazecie rzeczywiście jest to napisane wyraźniej i dokładniej. Tomasza artykuł jest lepszy, niż ten z RK.

Przetarg na naprawę szynobusa SA109

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 29 marca 2012, 15:51


Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5392
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 29 marca 2012, 19:31


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 29 marca 2012, 19:33


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 marca 2012, 19:54

Patryk Hartman pisze:Trzeba przesłuchać 350 pasażerów biorących udział w katastrofie kolejowej.
Nic się człowiekowi nie stało w wypadku, a Policja będzie go namierzać. Chory kraj. Taka osoba chce pewnie o tym zapomnieć

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 marca 2012, 20:00


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 29 marca 2012, 20:05

Michał - ostatni post na poprzedniej stronie ;)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5392
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 30 marca 2012, 11:13


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 30 marca 2012, 12:30

No ale mechanicy upominali się, o to aby sygnał Pc2 był stosowany na wszystkich rodzajach szlaków, a nie tylko tych wybranych. A tu trzeba było tragedii, żeby przywrócić ten system na wszystkich szlakach.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5392
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 31 marca 2012, 17:53


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 31 marca 2012, 19:50

Jesteś kolejnym, który to powtarza :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 31 marca 2012, 20:08

Mnie jedno w głowie się nie mieści. Patrząc na - bądź co bądź - prymitywną sygnalizację dla tramwajów u nas na wiadukcie, zastanawiam się jak na tak ważnej linii, mimo błędu dyżurnego, nie zadziałały żadne mechanizmy automatyczne informujące maszynistów, że są na kolizyjnych pozycjach. Nie wiem dokładnie jak miało by to działać, ale przecież są sygnalizatory, są automatyczne systemy hamowania. Rozumiem wyłączanie reflektora na jakiejś podrzędnej trasie dwutorowej - to dobre przy prędkościach 60-70 km/h. Ale na CMK i liniach doprowadzających przecież systemy powinny być perfekt dopracowane i BYĆ CZUŁE na błędy, które może popełnić człowiek.
I jeszcze jedna refleksja: pamiętam wypadek pod Bąkowem. Wtedy dyżurna, która popełniła błąd (dała zielone pospiechowi Lublin - Jelenia Góra, a przed nim stał skład towarowy), gdy zauważyła swój błąd, to natychmiast przez radio wydała dyspozycje do mechanika towarowego: RUSZAJ, a do mechanika posp. HAMUJ. Było za późno, ale osobowy nie wpadł na zahamowany na sztywno skład brutto.
Czy tu dyżurni nie widzieli co się dzieje na podległym im szlaku ??

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3822
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 02 kwietnia 2012, 09:49

Janusz Karlikowski pisze:Mnie jedno w głowie się nie mieści. Patrząc na - bądź co bądź - prymitywną sygnalizację dla tramwajów u nas na wiadukcie, zastanawiam się jak na tak ważnej linii, mimo błędu dyżurnego, nie zadziałały żadne mechanizmy automatyczne informujące maszynistów, że są na kolizyjnych pozycjach. Nie wiem dokładnie jak miało by to działać, ale przecież są sygnalizatory, są automatyczne systemy hamowania. Rozumiem wyłączanie reflektora na jakiejś podrzędnej trasie dwutorowej - to dobre przy prędkościach 60-70 km/h. Ale na CMK i liniach doprowadzających przecież systemy powinny być perfekt dopracowane i BYĆ CZUŁE na błędy, które może popełnić człowiek.
I jeszcze jedna refleksja: pamiętam wypadek pod Bąkowem. Wtedy dyżurna, która popełniła błąd (dała zielone pospiechowi Lublin - Jelenia Góra, a przed nim stał skład towarowy), gdy zauważyła swój błąd, to natychmiast przez radio wydała dyspozycje do mechanika towarowego: RUSZAJ, a do mechanika posp. HAMUJ. Było za późno, ale osobowy nie wpadł na zahamowany na sztywno skład brutto.
Czy tu dyżurni nie widzieli co się dzieje na podległym im szlaku ??


Pytasz nas czy prokuratora, który to wyjaśnia?

Sprawa na razie jest prosta... linia była częściowo zamknięta. Związku z tym puszczono ruch po jednym torze gdzie była blokada liniowa jednostronna, a w dodatku nie zadziałała sygnalizacja więc puszczono ruch na sygnał zastępczy... przy czym nie dogadali się dyżurni bo puścili dwa składy po jednym torze... dziwne...

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5392
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 02 kwietnia 2012, 18:19

A takie foto z dnia dzisiejszego:
http://www.czgk.pl/details.php?image_id=19536

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 02 kwietnia 2012, 18:57

"podgórze Wyczerpy", a co to takiego?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 02 kwietnia 2012, 20:08

Sam zadałem to pytanie, ale zamiast opis poprawić, ktoś moją uwagę skasował, a Wyczerpy zostawił luźno, jak stolczyk. A podałem w tytule komentarza, że powinno być podg Wyczerpy.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5392
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 02 kwietnia 2012, 20:12

Sam zadałem to pytanie, ale zamiast opis poprawić, ktoś moją uwagę skasował, a Wyczerpy zostawił luźno, jak stolczyk. A podałem w tytule komentarza, że powinno być podg Wyczerpy.

Autor usunął. Co do podg Wyczerpy mówisz masz. ;)

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 02 kwietnia 2012, 21:14

Łukasz Szkurłat pisze:ktoś moją uwagę skasował, a Wyczerpy zostawił luźno, jak stolczyk

Ja osobiście wykasowałem, ponieważ był już zbędny w kontekście poprawienia opisu, co też ja uczyniłem. A nigdzie nie jest napisane, że trzeba podawać "podg". Wyczerpy to Wyczerpy. Ja osobiście raczej tego nie stosuję. O wypadku też się mówiło na szlaku Sprowa - Starzyny, a nie Sprowa - podg Starzyny. Jest to dodatkowa informacja, ale zupełnie zbędna.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 02 kwietnia 2012, 22:09

Sądziłem, że to konieczne korzystając z licznych wzorów na innych galeriach, filmach YouTube, czy nawet opisów zdjęć użytkowników rodzimej galerii. Dzięki za wyjaśnienie.


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 kwietnia 2012, 17:21


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 11 kwietnia 2012, 19:06

PKP Intercity: Super Bilet od 29 zł
Się obudzili ze snu zimowego. Lepiej późno niz wcale.
Poza tym jedna jakółka wiosny nie czyni i mogliby pójśc za ciosem.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 kwietnia 2012, 11:52


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 12 kwietnia 2012, 12:20

Rafał Lamch pisze:Ciekawe, ile ich będzie. Jeden na pociąg?

No może troszku więcej. Ale tylko troszku.

Rafał Lamch pisze:

Wreszcie na to wpadli.

Zawsze to coś.
Ciekawe co z tym Opocznem jeden i drugi decydent pocznie.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 14 kwietnia 2012, 15:54


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 kwietnia 2012, 16:02

Mateusz Stacherczak pisze:Jakie zmiany w rozkładzie od czerwca?
Przy tym Tunelu aż prosi się, by pociąg pojechał przez Stradom i po starej trasie. Ale takiego pociągu już chyba nie doczekamy. A taki była fajny (zwykle ok. 22 odjazd).
Przy okazji dwa klimaty kolejowe z Karłowicza:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 kwietnia 2012, 17:15

PLK nadal będzie szukać modelu finansowego dla Igreka przez co Radni Mazowsza domagają się kontynuacji prac nad KDP, twierdząc, że KDP to przyszłość Polski i teraźniejszość Europy, która okazuje się potrzebna i sensowna, a tymczasem Niemcy nie chcą jeździć powyżej 250 km/h :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 kwietnia 2012, 20:09


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 16 kwietnia 2012, 20:40

^^ No to miałeś szczęście. Co przejeździłeś to Twoje ;)
________________________________________________________________________
EP09-018 w barwach Holandii z TLK Prząśniczka
Obklejamy Husarze i Epoki (ciąg dalszy)

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 17 kwietnia 2012, 07:55

Biorą przykład od najlepszych.
Przepraszam nie mogłem się powstrzymać.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 kwietnia 2012, 11:53


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 kwietnia 2012, 18:04


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 kwietnia 2012, 18:11

Ojej, toż to dzieciobójstwo na masową skalę...
Tyle córek-spółek zarżnąć od razu, no no ..

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 kwietnia 2012, 19:00

Ja zrozumiałem, że PKP SA idzie do piachu, a spółki córki to inna sprawa... ale tak czy inaczej odważna i oczekiwana decyzji (no, zapowiedź decyzji).


Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość