Lokalizacja przystanków - ul. Rakowska

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Marcin Sekiewicz
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 19:50
Lokalizacja: Czestochowa
Status: Offline

Lokalizacja przystanków - ul. Rakowska

Postautor: Marcin Sekiewicz » 09 kwietnia 2012, 20:41

Witam !

Zastanawia mnie fakt czy projektant wykonał wizję lokalną przebiegu linii tramwajowej przy owej ulicy. Ponieważ zaprojektowany przystanek według mapki "Skrzyżowanie ul. Jesiennej z Bohaterów Katynia" gdzie widać na północnej linii lokalizację przystanku w kierunku miasta, jest usytuowany zbyt blisko bloku przy ulicy Rakowskiej 6.
Ja jako użytkownik owego mieszkania w bloku, nie czuję się usatysfakcjonowany oglądaniem wiaty od tyłu a tym samym śmieci które mogą się w jej pobliżu znajdować. Drugim ważnym elementem jest kwestia zachowania się samych pasażerów w owym miejscu np. po spożyciu alkoholu.


Według mojej opinii bardzo dobre było by przesunięcie przystanku wraz z wiatą na linii Północnej w kierunku miasta - vis a vis przystanku na linii południowej w kierunku stadionu.

Kolorem Czerwonym zaznaczyłem miejsce w którym może być wykonany przystanek, czy trzeba tak wiele by przenieść przystanek o ok 50m ???

Obrazek

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Piotr Jeruszka » 09 kwietnia 2012, 21:33

Panie Marcinie,
nie znam się na technicznych aspektach budowy... ten, no, budowli ;), ale zwykle przed konstrukcją jest projekt. Kiedy projektowano linię, kiedy wrzucono "czysty" projekt do sieci to był czas na to, by truć głowę władzom dzielnicy/projektantom/UM. Teraz jest chyba trochę po faworkach - w Unii nic nie można ruszyć. Jak świadomie pozwoliłem na to (widziałem przepis na tort), by w moim torcie były rodzynki, a po przyrządzeniu produktu jednak chciałbym kabanosy zamiast rodzynek - no to trudno, powinienem sam sobie walnąć w łeb. Zresztą, często mi się to zdarza, jak patrzę na to co wyczyniam.

Prezentowane przez Pana problemy nie wynikają właściwie z pomyłki projektanta - gdyby umieścił przystanek na środku ulicy albo zaproponował słup wiszący w powietrzu, to owszem - korekta byłaby bardzo pożądana. Wynikają, z tym się w domyśle z Panem zgodzę z tym, że wśród ludzi jest bydło, którym obce są zasady poszanowania własności publicznej. Byłbym za tym, by - piszę to trochę ironicznie, ale serio też podpisałbym się za takim wnioskiem - by miał Pan przycisk, który "przypadkowo" podawałby napięcie na użytkowników przystanku. Ewentualnie, może Pan kupić wiatrówkę. Jak będę w okolicy przechodzić, zobaczę podejrzane towarzystwo na przystanku i naglę usłyszę strzał - będę udawać, że nic nie słyszałem.

Dobra, bardziej serio - rozumiem Pana problem. Ale niestety - teraz można chyba tylko liczyć na to, że "może można przestawić przystanek", a nie "przestawić przystanek". Najlepiej chyba będzie, jeżeli zbierze Pan kupkę ludzi bądź siebie osobiście i rzuci problem radzie dzielnicy, do której Pan należy - prawdopodobnie Radzie Dzielnicy Wrzosowiak, która będzie pełnić dyżur bodajże 17 kwietnia od 17 w SP 53 na Orkana. Siedzi tam ekipa, która naprawdę wiele potrafi :).

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 995
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 11 kwietnia 2012, 20:53

Niestety ale muszę zgodzić się z przedmówcą, projekt a raczej budowa nowej linii tramwajowej jest już w bardzo zaawansowanym etapie. Rada Dzielnicy może postulować jedynie o bardzo kosmetyczne zmiany ( np dołożenie znaku , czy oznakowanie słupa ). Inne zmiany w projekcie dozwolone są po upływie 5 lat.
Co do Pańskich obaw dotyczących nieodpowiedniego zachowania pasażerów , proszę być dobrej myśli , być może tak się nie stanie. Jednak jeśli po uruchomieniu linii takie problemy by były proszę o zwrócenie się do Rady Dzielnicy Wrzosowiak , my przekażemy ją Straży Miejskiej i poinformujemy odpowiednie władze.

Marcin Sekiewicz
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 19:50
Lokalizacja: Czestochowa
Status: Offline

Postautor: Marcin Sekiewicz » 15 kwietnia 2012, 19:37

Czytam Państwa wypowiedzi na forum i każda wypowiedź jest argumentowana jednym, bo taki jest projekt, bo można zrobić tylko kosmetykę itp.
A czy Państwo rozmawialiście osobiście z mieszkańcami bloków i domów, które są usytuowane wzdłuż budowanej linii tramwajowej przed oraz w trakcie budowy ?
Bo nie każda osoba starsza posiada dostęp do internetu i nie każdy musi się znać na planach itp.
Ciekawi mnie też kwestia czy projektant widział osobiście trasę przebiegu linii ?
To tyle na wstępie,a teraz odnośnie wiaty i przystanku tramwajowego na ulicy Rakowskiej.
Wątpię by ktoś z Państwa był zadowolony, gdyby budząc się rano otwierając okno widział przystanek. Mnie jako mieszkańca ulicy Rakowskiej interesuje jeszcze koncepcja wizualizacji przystanków a szczególnie wiat. Jeżeli będzie ona posiadała ścianki to gwarantuję, że w tej okolicy zdolna młodzież przyozdobi owy obiekt w artystyczne malowidła. A wątpię by zarówno Straż Miejska jak też Policja była w stanie nadzorować owy obiekt 24 godziny.
Druga kwestia dotyczy lokalizacji przystanku. Ludzie są różni i różne są zachowania, jedni po spożyciu alkoholu są spokojni a innym przybywa energii i tak możemy mieć powybijane okna, potłuczone butelki pod oknami ewentualnie nieczystości organiczne osób szukających toalety. Już nie wspomnę kwestii rozbrykanych kibiców. A podczas budowy zauważyłem znaczną ilość szkła na trawniku.
Czy można było ten przystanek ulokować równolegle na linii w kierunku stadionu. A nie ludziom pod balkonami i oknami. Widać brak wyobraźni projektanta.

I tu zapewne zobaczę odpowiedź - bo taki był plan i plan był do wglądu przed budową.

I mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli Państwo uwzględniają kwestię bezpieczeństwa, to czemu kamery są zamontowane na ulicy Orkana, zaś na pozostałych ich nie widać ???

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 kwietnia 2012, 19:48

O kosmetyce nie mówimy bez powodu, po prostu każda zmiana wymaga negocjacji z urzędem marszałkowskim i nie są to zwykle łatwe rozmowy, bo ów urząd też musi się tłumaczyć wyżej.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6672
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 15 kwietnia 2012, 19:54

My tylko jesteśmy obserwatorami tak samo jak każdy, tyle że część tu osób zapoznało się z projektem/planami.
Czy zgłaszałeś swoje obawy na spotkaniach z radą dzielnicy, czy dowiadywałeś się gdzie będą przystanki, bo teraz to jak zawsze " mądry Polak po szkodzie".
A mieszkając w okolicy budowy trzeba to było robic chyba że Cię to nie interesował wtedy.
A podzielam Twoje poglądy na temat przystanku, że będzie wesoło wieczorami a rano brudno.
Ale w takich sprawach trzeba działać od początku. Takie moje zdanie. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 kwietnia 2012, 19:54

Marcin Sekiewicz pisze:Ciekawi mnie też kwestia czy projektant widział osobiście trasę przebiegu linii ?
...według mnie - nie widział ! (moje subietywne odczucie)
Marcin Sekiewicz pisze:Jeżeli Państwo uwzględniają kwestię bezpieczeństwa, to czemu kamery są zamontowane na ulicy Orkana, zaś na pozostałych ich nie widać ?
...na przystanku Orkana-szkoła są to urządzenia sterujące sygnalizacją świetlną (to nie są kamery monitoringowe).
Marcin Sekiewicz pisze:Wątpię by ktoś z Państwa był zadowolony, gdyby budząc się rano otwierając okno widział przystanek.
Co do przystanków, to podejrzewam, że istnieją pewne zasady dla których przystanki nie są umieszczane "równolegle" do siebie. Podejrzewam względy bezpieczeństwa - wychodzenie zza tramwaju pod tramwaj ruszający w kierunku przeciwnym ! Chcesz - mogę o to dopytać specjalistów !

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5201
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 15 kwietnia 2012, 19:57

Piotr Radoliński pisze:Marcin Sekiewicz napisał/a:
Jeżeli Państwo uwzględniają kwestię bezpieczeństwa, to czemu kamery są zamontowane na ulicy Orkana, zaś na pozostałych ich nie widać ?
...na przystanku Orkana-szkoła są to urządzenia sterujące sygnalizacją świetlną (to nie są kamery monitoringowe).

Że tak powiem, "Sygnalizacja na żądanie" ! :)

Marcin Sekiewicz
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 19:50
Lokalizacja: Czestochowa
Status: Offline

Postautor: Marcin Sekiewicz » 16 kwietnia 2012, 21:36

Witam.
Owszem jestem ciekaw czy jest taki przepis co uwzględnia projekt przystanku mijankowo ? I chciałbym usłyszeć wypowiedź specjalistów.

Co do inwestycji dotyczącej linii tramwajowej i jej przebiegu powinno być wykonane referendum na danym obszarze, a nie widzi mi się urzędników. A w momencie zakupu mieszkania , nikt mnie nie informował o owej linii tramwajowej, nawet takiej informacji nie zauważyłem by była wywieszona w bloku bądź spółdzielni.

A co do czujników sygnalizacji to na ogół są one wtapiane w asfalt, widać na Orkana nowa technika :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 kwietnia 2012, 21:47

Marcin Sekiewicz pisze:czy jest taki przepis co uwzględnia projekt przystanku mijankowo
Może jest, nie wiem. Ale jak znam życie jest jakiś "ale...", która umożliwia obejście. Znam mnóstwo taki przystanków u siebie, niektóre nowobudowane.

Marcin Sekiewicz pisze:powinno być wykonane referendum na danym obszarze
były ankiety rozsyłane. ale odpowiedziało jakieś 20% ludzi, reszta olała sprawę albo nie usłyszała. +90% było za tramwajem, a po za tym wybierano przebieg z 3(?) wariantów.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16143
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 kwietnia 2012, 21:52

Warianty budowy to były cztery:
1. przez Jagiellońską (jak jest budowa)
2. przez Gajową (promowane przez CKMKM)
3. przez 11 listopada
oraz ...
4. przez Źródlaną

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 16 kwietnia 2012, 22:00

Była ankieta na temat przebiegu trasy linii. A o budowie TnB było już mówione w 2005 jak nie wcześniej. Ja dokładnie nie pamiętam. Było o tej budowie jeszcze na rok przed jej rozpoczęciem za sprawą nie wielkiej grupy przeciwników. A spółdzielnia to zdajsie nie ma obowiązku o informowaniu o inwestyjach realizowanych nie przez nią samą.

Ktoś lepiej do informowany NIECH MNIE POPRAWI jak popełniłem błąd!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 kwietnia 2012, 22:06

Janusz Karlikowski pisze:oraz ...
4. przez Źródlaną
Łaaał :P tego nie pamiętałem ;) Dobrze, żeby o kolejnych inwestycjach nie zapomnieli poinformować za wczasu ;)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 17 kwietnia 2012, 11:44

1. No i mamy kolejną osobę, która zorientowała sie, że budują tramwaj dopiero, gdy koparka stanęła przed oknem - a przecież o inwestycji jest głosno od 5 lat. To potwierdza smutną prawdę, że naszych obywateli nie interesuje nic, co wystaje poza czubek własnego nosa. Przykre, że częstochowian nie intereuje co się dzieje w Częstochowie...

2. Gwoli prawdy, głosowanie w ankiecie dotyczyło różnych wariantów przebiegu, ale w przypadku ul. Rakowskiej wszystkie się pokrywały.

3. Projektowanie ulicy to domena specjalistów a nie przedmiot referendum. To tak jakby poddać pod głosowanie, czy chemy zniesienia podatków. No pewnie, że chcemy

4. Co do lokalizacji przystanków PRZED przecieciem z ulicą. Zaprojektowany prawidłowo: tak jest bezpiecznie, bo tramwaj przecina uliczkę ruszajac, a nie przejeżdża przez uliczkę ''w biegu''

5. W krajach na zachód od Odry oraz na południe od Sudetów mieszkanie przy przystanku byłoby atutem i powodowało wzrost ceny lokalu. Ale nie u nas - choć też się to zmienia. Moja córka studiująca w Krakowie mając do tramwaju 10 min na piechotę mówiła mi ostatnio - wskazując stosunkowo nowy blok na bodajże Balickiej, który niejako na parterze ma przystanek tramwajowy - że chciałaby w nim mieszkać. Ten proces, jak i wiele innych, zaczyna się od miast dużych a na prowincję dotrze pewnie za lat 10-20.
Załączniki
tramwajowy6.jpg
Przystanek tramwajowy pod nowym blokiem w Dublinie. Nie trzeba mieć nawet parasolki

Marcin Sekiewicz
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 19:50
Lokalizacja: Czestochowa
Status: Offline

Lokalizacja przystanków - ul. Rakowska

Postautor: Marcin Sekiewicz » 15 lipca 2012, 21:27

I witam wszystkich na forum. Mam pytanie czy wiaty stawiane na przystankach podlegają jakimś określonym standardom? Bo pod moim balkonem jest zamontowana Altana/Wiata która posiada szerokie ścianki zaś kilka metrów dalej jest wiata o wąskich ściankach. Panowie Stawianie takich wiat to istny misz - masz. Albo będzie jednolicie, albo będzie jak się komu podoba. Druga kwestia jest taka, już przeboleję "peron" pod balkonem. Ale czy wiaty nie można przesunąć kilka metrów w prawo, czy to też wymaga dyskusji z UM?
A Panowie, którzy tak wielce wykonują foto i fascynują się owym tramwajem - zwróćcie uwagę, że na przystanku przy Rakowskiej już zapada się kostka brukowa.

Pozdrawiam MS

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Lokalizacja przystanków - ul. Rakowska

Postautor: Piotr Radoliński » 16 lipca 2012, 14:43

...co do szerokości wiat ! Jak się domyślasz ruch w kierunku stadionu będzie z "Twojego" przystanku dużo mniejszy niż w kierunku centrum miasta - stąd zapewne wynika różnica w wielkości (czyt. szerokości) wiat.
Co do "fotopanów" - ja akurat zajmuję się dokumentacją budowy trasy - są też w naszej grupie osoby, które dokumentują wszelkie usterki na trasie "TnB' - tak więc bez obawy - wszystko zostanie "wypatrzone" !

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Lokalizacja przystanków - ul. Rakowska

Postautor: Dominik Wójcik » 16 lipca 2012, 15:46

Panie Marcinie! Bardzo dobrze, że się zapadła... teraz. Ulica nie jest jeszcze odebrana, więc to zmartwienie wykonawcy.
Zapadające się po ulewach chodniki, to teraz będzie częsty widok, bowiem obecnie chodniki kładzie się na piasku (dlatego z czasem wszystkie zarastają trawą), a nie jak kiedyś - na żwirze...
A ta wiata - rozumiem, że przesunięcie spod Pańskiego balkonu pod balkon sąsiada?

Marcin Sekiewicz
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 19:50
Lokalizacja: Czestochowa
Status: Offline

Lokalizacja przystanków - ul. Rakowska

Postautor: Marcin Sekiewicz » 17 lipca 2012, 22:40

Nie tu nie chodzi o balkon sąsiada. Chodzi mi dokładnie o przesunięcie w stronę wiaduktu przy DK-1. Tym bardziej, że tam skarpa jest wyższa to sama wiata była by mniej drażniąca dla oczu. A teraz druga sprawa. Czy będą posprzątane śmieci które są wzdłuż lini, mam tu na myśli powycinane drzewka i krzewy oraz gałęzie z różnymi foliami itp. Czy to zostanie w posprzątane?

Druga sprawa jest taka, czy wzdłuż linii przewidziane są jakieś krzewy, które by pełniły zarówno funkcję odgradzającą między chodnikiem a linią, jak też miały wpływ wizualny ?

Pozdrawiam


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości