Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Pewnie dlatego zmniejszają gwałtownie częstotliwość.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Czyli projekt zawalony...?
- Marcin Biś
- Posty: 339
- Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Janusz Karlikowski pisze:Dziś o 12:05 na JESIENNA-SZKOŁA stały unieruchomione #624, #692 i #808, zaś przy podstacji za nimi #202. Widać, że prądu nawet na 4 składy jest za mało. To jest lepsze niż Bareja - zdecydowanie.
Może na niedzielę trzeba konny zaprzęg załatwić
Nie jest tak źle tramwaje #624, #692 i #808 stały dlatego przy szkole, ponieważ czekały na #202 (bo tej nie łapały światła przy podstacji

- Marcin Biś
- Posty: 339
- Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Przedstawiamy państwu zdjęcia z drugiego próbnego przejazdu parady
https://picasaweb.google.com/1068720111 ... daNaTnBCz2

PS. Dziękujemy za wszystkie miłe posty kierowane w naszą stronę.

https://picasaweb.google.com/1068720111 ... daNaTnBCz2

PS. Dziękujemy za wszystkie miłe posty kierowane w naszą stronę.

-
- Posty: 1929
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Gdybym miał sprawny rower (notabene - pękła mi oś w kole właśnie po ściganiu Twista w poprzednią sobotę), to bym również "ścignął" paradę.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 2001
- Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Komunikat na stronie MPK w sprawie jazdy za darmo na linii 3, czyli pośmiejmy się razem:
06.09.2012
Tramwaj na linii nr 3 za darmo. Ale nie na całej trasie.
W najbliższy piątek i sobotę (7 i 8 września) tramwaje kursujące na linii nr 3 będą wozić pasażerów za darmo.
Ta zasada obowiązuje jednak tylko na odcinku od przystanku ESTAKADA do nowej pętli tramwajowej i przystanku STADION RAKÓW i z powrotem.
Rozwiązanie jest ukłonem w stronę pasażerów, korzystających z komunikacji tramwajowej w czasie testów nowej linii nr 3.
- Krzysiek Ociepa
- Posty: 3250
- Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Ja jednak w dalszym ciągu nie rozumiem... Pocięli rozkład, bo podstacja nie wyrabia. To trzeba do jasnej cholery przebudować podstację, a nie bezczelnie ciąć rozkłady. Rozkład zawinił, czy podstacja zasilająca? Jeszcze bym zrozumiał, gdyby na rozkładzie było napisane: OBOWIĄZUJE DO CZASU PRZEBUDOWY PODSTACJI ZASILAJĄCEJ. Bo moim zdaniem muszą to zrobić, jeśli to, co jest teraz nie będzie wyrabiać... Jakoś stare podstacje na starej linii działają bez zarzutu. Przecież 3 to obecnie najważniejsza linia w mieście. Nie może na niej być takich cyrków.
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Marcin Biś pisze:Przedstawiamy państwu zdjęcia z drugiego próbnego przejazdu parady![]()
https://picasaweb.google.com/1068720111 ... daNaTnBCz2
SUPER ZDJĘCIE
PS. Dziękujemy za wszystkie miłe posty kierowane w naszą stronę.
Super fotka eNki z Twistem

Jeżeli chodzi o rozkład, to ciekaw jestem czy przywrócą ten z 3 września... Wszystko jest obliczone na 4 tramwaje i tyle będzie naraz na linii... Nie narzekam, ale nie tak się umawialiśmy.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
PRZEKOPIOWUJĘ MÓJ WPIS Z SĄSIEDNIEGO WĄTKU - gdzie toczy się dyskusja.
Taką częstotliwość (10 min) ustalono na naradzie. Argumenty jakie wtedy padły:
- dopóki się sytuacja nie ustabilizuje, lepiej zmniejszyć częstotliwość, by zniwelować prawdopodobieństwo spiętrzeń pociągów na nowej linii co mogłoby zagrozić podstacji
- ta ?stabilizacja'', to przede wszystkim sygnalizacja świetlna. Przy PZU mają wgrywać nowy program, ale jak zadziała...? Zaś przy 11 Listopada / Jesiennej wciąż się męczą z ustawieniem
- 10 min jest taktem zapisanym w umowie unijnej
- czas jazdy estakada - stadion Rakowa wydłużono o 2 min.
Konsekwencją zmniejszenia częstotliwości są też zmiany na ''jedynce''. Ponieważ 1/2 tak jak i 3 pojedzie co 10 min (co na to al. Pokoju?), to uznano, iż z połową tego taktu (20 min) na Kucelin byłaby przesadnie rzadko. Więc w szczycie wszystkie tramwaje co 10 min na Kucelin.
Na trasie estakada - Północ wracamy więc do taktu 5-minutowego a więc brak postępu.
Jeszcze o podstacji: stojąca na Jesiennej próbna parada to nie awaria lecz próby różnych ustawień na podstacji oraz testy ruszania wszystkich tramwajów jednocześnie. Wszystko zadziałało nawet wtedy jak tramwaje miały włączone ogrzewanie. Niemniej boją się niespodzianek, co było dodatkowym argumentem za zmniejszeniem częstotliwości.
Na razie ma to być przejściowe - zobaczymy co będzie dalej. Najbardziej obawiam się, że jak się ustabilizuje, to powiedzą, że już jest dobrze - i ani taktu nie zwiększą ani preferencji dla tramwaju nie zrobią. Trzeba naciskać, może przez radę dzielnicy wspólnie z klubem, by nie zapomnieli i zrobili jak należy.
KOMENTARZE PROSZĘ NA SĄSIEDNIM WĄTKU, BO TRUDNO DYSKUTOWAĆ W DWÓCH TEMATACH RÓWNOCZEŚNIE:
viewtopic.php?f=21&t=2631&start=400
Taką częstotliwość (10 min) ustalono na naradzie. Argumenty jakie wtedy padły:
- dopóki się sytuacja nie ustabilizuje, lepiej zmniejszyć częstotliwość, by zniwelować prawdopodobieństwo spiętrzeń pociągów na nowej linii co mogłoby zagrozić podstacji
- ta ?stabilizacja'', to przede wszystkim sygnalizacja świetlna. Przy PZU mają wgrywać nowy program, ale jak zadziała...? Zaś przy 11 Listopada / Jesiennej wciąż się męczą z ustawieniem
- 10 min jest taktem zapisanym w umowie unijnej
- czas jazdy estakada - stadion Rakowa wydłużono o 2 min.
Konsekwencją zmniejszenia częstotliwości są też zmiany na ''jedynce''. Ponieważ 1/2 tak jak i 3 pojedzie co 10 min (co na to al. Pokoju?), to uznano, iż z połową tego taktu (20 min) na Kucelin byłaby przesadnie rzadko. Więc w szczycie wszystkie tramwaje co 10 min na Kucelin.
Na trasie estakada - Północ wracamy więc do taktu 5-minutowego a więc brak postępu.
Jeszcze o podstacji: stojąca na Jesiennej próbna parada to nie awaria lecz próby różnych ustawień na podstacji oraz testy ruszania wszystkich tramwajów jednocześnie. Wszystko zadziałało nawet wtedy jak tramwaje miały włączone ogrzewanie. Niemniej boją się niespodzianek, co było dodatkowym argumentem za zmniejszeniem częstotliwości.
Na razie ma to być przejściowe - zobaczymy co będzie dalej. Najbardziej obawiam się, że jak się ustabilizuje, to powiedzą, że już jest dobrze - i ani taktu nie zwiększą ani preferencji dla tramwaju nie zrobią. Trzeba naciskać, może przez radę dzielnicy wspólnie z klubem, by nie zapomnieli i zrobili jak należy.
KOMENTARZE PROSZĘ NA SĄSIEDNIM WĄTKU, BO TRUDNO DYSKUTOWAĆ W DWÓCH TEMATACH RÓWNOCZEŚNIE:
viewtopic.php?f=21&t=2631&start=400
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Panowie ! Dostałem sporo pocieszających informacjiw temacie "TnB".
- z podstacją nie jest takźle jak się pisze
- dziś testowano zespołowe ruszanie czterech pojazdów, przy włączonym dodatkowym poborze prądu (klima, ogrzewanie) - poszło dobrze a nawet bardzo dobrze.
- znacznie zwiększono margines bezpieczeństwa przy zasilaczach - pozwoli to uniknąć sytuacji z poniedziałku i wtorku.
- w podstacji jest pięć modułów zasilających (4+1 rezerwowy). W tej chwili w przypadku awarii (przeciążenia sieci) zabezpieczenie automatycznie wyłączy zasilanie by po paru chwilach automatycznie ponownie załączyć napięcie. W sytuacjach EKSTREMALNYCH gdyby poważnemu uszkodzeniu uległ jeden z modułów - automatycznie załączy się moduł REZERWOWY.
Awaria w poniedziałek i wtorek spowodowana była reakcją łańcuchową. A także za nisko ustawionym marginesem bezpieczeństwa na poszczególnych modułach.
- z podstacją nie jest takźle jak się pisze
- dziś testowano zespołowe ruszanie czterech pojazdów, przy włączonym dodatkowym poborze prądu (klima, ogrzewanie) - poszło dobrze a nawet bardzo dobrze.
- znacznie zwiększono margines bezpieczeństwa przy zasilaczach - pozwoli to uniknąć sytuacji z poniedziałku i wtorku.
- w podstacji jest pięć modułów zasilających (4+1 rezerwowy). W tej chwili w przypadku awarii (przeciążenia sieci) zabezpieczenie automatycznie wyłączy zasilanie by po paru chwilach automatycznie ponownie załączyć napięcie. W sytuacjach EKSTREMALNYCH gdyby poważnemu uszkodzeniu uległ jeden z modułów - automatycznie załączy się moduł REZERWOWY.
Awaria w poniedziałek i wtorek spowodowana była reakcją łańcuchową. A także za nisko ustawionym marginesem bezpieczeństwa na poszczególnych modułach.
- Mateusz Stacherczak
- Członek CKMKM
- Posty: 3753
- Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
- Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
No to chociaż tyle optymistycznych wiadomości.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 2001
- Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
No i po co te cięcia i wydłużenia czasu? Wyregulowaliby światełka i można było zostawić bez zmian...
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Może z tą regulacją świateł są problemy... Jutro rano (ale nie o godz. 5 lecz pewnie koło godz. 9) tam jadę i popatrzę jak działa.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 2001
- Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Tak jak Wam pisałem, jadąc w poniedziałek późnym wieczorem światła były dużo bardziej wyregulowane i tramwaj ze stadionu do estakady i w przeciwnym kierunku z otwieraniem drzwi na każdym przystanku przejechał w 13 minut. Gdyby nie stał niepotrzebnie na Orkana przy szkole i na przystanku Boh. Katynia to zmieściłby się w 12 minutach. Głupotą jest wydłużanie o 3 minuty. Jedną bym zrozumiał, ale 3 to zdecydowana przesada. Będą się wlekły...
- Tomasz Rorat
- Członek CKMKM
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Byłem w Gdańsku i w Swingach motorniczy bardzo szybko zamykał drzwi, byłe pod wrażeniem szybkiej jazdy, aż zdziwiłem się że można az tak szybko przejeżdżać z jednego przystanku na drugi.
A u nas to otwiera i rozgląda się , wygląda jakby mu się nigdzie nie spieszyło.
A u nas to otwiera i rozgląda się , wygląda jakby mu się nigdzie nie spieszyło.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
No proszę, znalazła się tablica do nocnego. Czyli one jednak nie są produkowane przez ufo. Ciekawe, czy te dla "3" też się znalazły?
Nocny dwuwagonowy?
Nocny dwuwagonowy?
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Na wyjeździe z pętli na Rakowie czeka się za długo na pionową pałeczkę! Sprawdzaliśmy to dziś z Krzyśkiem ok 21:45.
- Krzysztof Basiukiewicz
- Członek CKMKM
- Posty: 1044
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Szymon Kryczka pisze:Na wyjeździe z pętli na Rakowie czeka się za długo na pionową pałeczkę! Sprawdzaliśmy to dziś z Krzyśkiem ok 21:45.
Tak to prawda nasz ( znaczy się Szymona ) testowy polonez


-
- Członek CKMKM
- Posty: 2001
- Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Za to detekcja wykrywa nawet biegającego po pętli psa... Coś z tym powinni zrobić bo większość czerwonych świateł na Limanowskiego jest fałszywa, bo albo ktoś przejdzie coś i już czerwone.
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Dzisiaj po raz pierwszy miałem okazję wypróbować nową linię. Ogólnie wygląda to bardzo fajnie, wreszcie prawie wszystko działa jak należy. Prawie, bo niestety kamery i wykrywanie tramwajów niestety na mizernym poziomie.
Od estakady do pętli na rakowie jechałem 16 min 15 s (Twist). Długo staliśmy na krzyżówce Jagiellońskiej z Orkana tramwaj nie został wykryty, motorniczy podjechał z metr i znowu się zatrzymał, wtedy jakoś załapało (po ok minucie stania), potem kolejny postój przy szkole na Orkana (stanowczo za długo). Dalej średnio po 15-20 sekund oczekiwania na każdych światłach.
Na pętli przesiadka w podwójny skład 105 - wyjazd z pętli 15 sekund czekania na zielone, skrzyżowanie przy podstacji 46 sekund stania, potem podjazd metr do przodu i kolejne 44 sekundy oczekiwania. Skrzyżowanie Jesiennej z 11 listopada sterowane jest chyba stałym cyklem - będąc ok 10 m od skrzyżowania mieliśmy pionową pałeczkę (samochody czerwone chociaż nic nie jechało z przeciwka). Gdy podjechaliśmy już pod samo skrzyżowanie pałeczka pozioma i po 27 sekundach czekania ruszyliśmy. Wysiadłem na wrzosowiaku także powrotu już tak dokładnie przy każdych światłach nie mierzyłem, ale ewidentnie widać, że jest szansa na 12 czy 13 min. Trzeba coś zrobić z tymi światłami, bo po przejechaniu połowy trasy (raków-wrzosowiak) straciliśmy na samych światłach ok 2 min 10 s.
Myślę że najlepszą regulacją świateł byłoby ich zlikwidowanie. Z okna obserwuje skrzyżowanie Orkana z 11 listopada i jakoś wszyscy sobie radzą, choć świateł brak. Kierowcy widząc tramwaj zwalniają, tramwaj podzwoni i przejeżdża.
Miałem też możliwość obserwacji skrzyżowania Jagiellońskiej z Niepodległości - rzeczywiście jest tak jak było mówione - tramwaj przejeżdża ostatni po ponad minucie stania.
Jeśli nie będzie dalszych problemów z elektrycznością to przy dobrym wyregulowaniu świateł linia spełni swoje zadanie w 100%.
Od estakady do pętli na rakowie jechałem 16 min 15 s (Twist). Długo staliśmy na krzyżówce Jagiellońskiej z Orkana tramwaj nie został wykryty, motorniczy podjechał z metr i znowu się zatrzymał, wtedy jakoś załapało (po ok minucie stania), potem kolejny postój przy szkole na Orkana (stanowczo za długo). Dalej średnio po 15-20 sekund oczekiwania na każdych światłach.
Na pętli przesiadka w podwójny skład 105 - wyjazd z pętli 15 sekund czekania na zielone, skrzyżowanie przy podstacji 46 sekund stania, potem podjazd metr do przodu i kolejne 44 sekundy oczekiwania. Skrzyżowanie Jesiennej z 11 listopada sterowane jest chyba stałym cyklem - będąc ok 10 m od skrzyżowania mieliśmy pionową pałeczkę (samochody czerwone chociaż nic nie jechało z przeciwka). Gdy podjechaliśmy już pod samo skrzyżowanie pałeczka pozioma i po 27 sekundach czekania ruszyliśmy. Wysiadłem na wrzosowiaku także powrotu już tak dokładnie przy każdych światłach nie mierzyłem, ale ewidentnie widać, że jest szansa na 12 czy 13 min. Trzeba coś zrobić z tymi światłami, bo po przejechaniu połowy trasy (raków-wrzosowiak) straciliśmy na samych światłach ok 2 min 10 s.
Myślę że najlepszą regulacją świateł byłoby ich zlikwidowanie. Z okna obserwuje skrzyżowanie Orkana z 11 listopada i jakoś wszyscy sobie radzą, choć świateł brak. Kierowcy widząc tramwaj zwalniają, tramwaj podzwoni i przejeżdża.
Miałem też możliwość obserwacji skrzyżowania Jagiellońskiej z Niepodległości - rzeczywiście jest tak jak było mówione - tramwaj przejeżdża ostatni po ponad minucie stania.
Jeśli nie będzie dalszych problemów z elektrycznością to przy dobrym wyregulowaniu świateł linia spełni swoje zadanie w 100%.
- Marcin Strzelecki
- Posty: 1761
- Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Początki zawsze są trudne. Swój pierwszy kurs 3 odbęde jutro przed południem. Może i błędem było nie przetestowanie dokładnie wcześniej trasy przez same tramwaje ale czasu się już nie cofnie.
-
- Posty: 770
- Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Tomasz Szymczyk pisze:. Trzeba coś zrobić z tymi światłami, bo po przejechaniu połowy trasy (raków-wrzosowiak) straciliśmy na samych światłach ok 2 min 10 s.
Myślę że najlepszą regulacją świateł byłoby ich zlikwidowanie. Z okna obserwuje skrzyżowanie Orkana z 11 listopada i jakoś wszyscy sobie radzą, choć świateł brak. Kierowcy widząc tramwaj zwalniają, tramwaj podzwoni i przejeżdża.
Czyli można bez świateł jechać dużo płynniej ale i bezpiecznie , i samochody i tramwaj tracą mniej czasu na skrzyżowaniach.
Tylko przy Estakadzie i ewentualnie na Jagiellońska /Orkana muszą pozostać światła. W pozostałych miejscach ewentualnie znak STOP dla samochodów przed torowiskiem .
- Marcin Biś
- Posty: 339
- Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Rozkład na przystanku początkowym na pętli jest już częściowo zerwany!
http://ifotos.pl/zobacz/P9081087J_xhrwxps.JPG/
http://ifotos.pl/zobacz/P9081087J_xhrwxps.JPG/
-
- Posty: 328
- Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Andrzej Sowa pisze:Czyli można bez świateł jechać dużo płynniej ale i bezpiecznie , i samochody i tramwaj tracą mniej czasu na skrzyżowaniach.
Tylko przy Estakadzie i ewentualnie na Jagiellońska /Orkana muszą pozostać światła. W pozostałych miejscach ewentualnie znak STOP dla samochodów przed torowiskiem .
I to jest moim zdaniem właśnie najlepsze wyjście bo ze światłami jest... za dobrze

- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
http://youtu.be/a6MZOKMeztk
Dodam, że pojechałem dwa kursy później i na pętli staliśmy podobnie, na skrzyżowaniu z Katynia ponadt minutę, na przejeździe przez Jesienną pojechaliśmy bez postoju, skręt w 11 Listopada też bez zatrzymywania, przed skrętem w Jagiellońską staliśmy 45 sekund, a przed skrętem w Niepodległości 52 sekundy.
Z jazdy na pętlę nie pamiętam dokładnie czasów, ale przejazd przez Jesienną na pewno mieliśmy na czerwonym, a przed wjazdem na pętle staliśmy też prawie minutę. Oczywiście zielone paliło się, kiedy tramwaj stał na przystanku Żarecka, a gdy ruszył dostał czerwone.
Jeśli chodzi o te sygnalizatory dla osobówek, to wymieniłbym je na zwykłe z zielonym, żółtym i czerwonym kiedy tramwaj nie jedzie zapalałbym autom zielone. Albo bym je w ogóle zdjął. Teraz ponad połowa aut, które widziałem przy pętli, zatrzymywała się przed przejazdem, a kierowcy nerwowo się rozglądali.
Dodam, że pojechałem dwa kursy później i na pętli staliśmy podobnie, na skrzyżowaniu z Katynia ponadt minutę, na przejeździe przez Jesienną pojechaliśmy bez postoju, skręt w 11 Listopada też bez zatrzymywania, przed skrętem w Jagiellońską staliśmy 45 sekund, a przed skrętem w Niepodległości 52 sekundy.
Z jazdy na pętlę nie pamiętam dokładnie czasów, ale przejazd przez Jesienną na pewno mieliśmy na czerwonym, a przed wjazdem na pętle staliśmy też prawie minutę. Oczywiście zielone paliło się, kiedy tramwaj stał na przystanku Żarecka, a gdy ruszył dostał czerwone.
Jeśli chodzi o te sygnalizatory dla osobówek, to wymieniłbym je na zwykłe z zielonym, żółtym i czerwonym kiedy tramwaj nie jedzie zapalałbym autom zielone. Albo bym je w ogóle zdjął. Teraz ponad połowa aut, które widziałem przy pętli, zatrzymywała się przed przejazdem, a kierowcy nerwowo się rozglądali.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Ja się pytam, gdzie są tablice czołowe i tylne? Pewnie je tak dobrze schowali, że nikt ich już nie znajdzie. Podbnie tylne tablice do 1/2.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Zauważyłem że jeżdzą już AzT równolegle do tramwajów na Orkana .
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Przygotowanie do imprezy garniaków
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Wrócę jeszcze do naszych kłopotów z przystankami zawadzającymi o twisty - czy też odwrotnie. Helsinki kupują pojazdy o podobnym układzie (tzn. trzy człony, cztery wózki obrotowe, z tym, że nieco krótsze bo ok. 27 m) i z wyprzedzeniem badają, jak to będzie. A nie, jak u nas - jakoś to będzie:






- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
No cudo! Proste i nie do podważenia.
-
- Posty: 1289
- Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
To jest świetne rozwiązanie.
Nie liczę na to, że przedsiębiorstwa podobne do naszego MPK zastosują podobne rozwiązanie u siebie przed lub tuż po zakupie nowych wagonów, ale warto aby także PESA wyciągnęła pewne wniosku i jeszcze bardziej otworzyła sie na klienta (skoro on sam nie potrafi, nawet w przypadku kupna nowych wagonów i budowy infrastruktury) i na potrzeby swoje oraz z uwagi na klienta zbudowała tego rodzaju wózki-atrapy, aby klient sprawdził i się upewnił, że faktycznie WSZYSTKO z jego strony jest w porządku. Uważam, że pozwoliłoby to uniknąć wielu nieporozumień i opóźnień w sfinalizowaniu inwestycji i wprowadzeniu nowego taboru na szyny, tak jak miało to miejsce (NIESTETY) w Częstochowie.
Pozwoliłoby obu stronom obniży koszty; przebudowy, ponownych (i zupełnie niepotrzebnych) transportów wagonów, napraw.
Uważam, że koszt wózków-atrap wagonów jest naprawdę niewielki, cel słuszny, a efekt kapitalny. Tym bardziej, że PESA ma w planach wiele wariantów swoich produktów.
Stowarzyszenie ma materiał i cel do współpracy z PESA Bydgoszcz
Nie liczę na to, że przedsiębiorstwa podobne do naszego MPK zastosują podobne rozwiązanie u siebie przed lub tuż po zakupie nowych wagonów, ale warto aby także PESA wyciągnęła pewne wniosku i jeszcze bardziej otworzyła sie na klienta (skoro on sam nie potrafi, nawet w przypadku kupna nowych wagonów i budowy infrastruktury) i na potrzeby swoje oraz z uwagi na klienta zbudowała tego rodzaju wózki-atrapy, aby klient sprawdził i się upewnił, że faktycznie WSZYSTKO z jego strony jest w porządku. Uważam, że pozwoliłoby to uniknąć wielu nieporozumień i opóźnień w sfinalizowaniu inwestycji i wprowadzeniu nowego taboru na szyny, tak jak miało to miejsce (NIESTETY) w Częstochowie.
Pozwoliłoby obu stronom obniży koszty; przebudowy, ponownych (i zupełnie niepotrzebnych) transportów wagonów, napraw.
Uważam, że koszt wózków-atrap wagonów jest naprawdę niewielki, cel słuszny, a efekt kapitalny. Tym bardziej, że PESA ma w planach wiele wariantów swoich produktów.
Stowarzyszenie ma materiał i cel do współpracy z PESA Bydgoszcz

- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Dopiero teraz tu trafiłem, świetny pomysł! Tylko u nas to już po faworach
Może ktoś nauczy się na przyszłość... warto zapisać zdjęcia na dysku twardym, aby przy tramwaju na parkitkę podsunąć pomysł MZDiT lub komuś innemu.

- Tomasz Rorat
- Członek CKMKM
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Jazdy testowe i próbne po trasie "TnB".
Tak jak mówiłem juz bardzo dawno temu 105Na obudować i przejechać po nowej linii, ale tu na zdjęciach jest jeszcze lepszy pomysł bo można dokładnie zamontować wózki tam gdzie będą np. w Twistach itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość