Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
A co oni tam ostatnio mówili? Że MZDiT jeszcze nie przejął trasy i dlatego nie można nic zrobić? To poczekajmy aż przejmą i wtedy znowu będziemy mieć powód do narzekania.
-
- Posty: 1929
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Nawet nie chodzi mi o "nowy" odcinek, a np. o Jasnogórską. Wielokrotnie były tutaj (i nie tylko tutaj) toczone dyskusje o tym skrzyżowaniu, na którym tramwaj kibluje. Z początku nie za wiele mnie interesowała, ale teraz, gdy częściej podróżuję tramwajem takie rzeczy lekko podpieniają.
Na trasie TnB - personifikując - sygnalizacja chociaż udaje, że widzi tramwaj i udaje, że wrzuca jakieś światła puszczając tramwaj. Tymczasem przy al. Jana Pawła II, Jasnogórskiej, Alejach, PKSie, PKP itd. nie zauważyłem żadnych znaków detekcji tramwajów. Sądzę, że w tych miejscach można wiele poprawić.
Na trasie TnB - personifikując - sygnalizacja chociaż udaje, że widzi tramwaj i udaje, że wrzuca jakieś światła puszczając tramwaj. Tymczasem przy al. Jana Pawła II, Jasnogórskiej, Alejach, PKSie, PKP itd. nie zauważyłem żadnych znaków detekcji tramwajów. Sądzę, że w tych miejscach można wiele poprawić.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Raport ws. sygnalizacji świetlnej - jako załącznik do pisma do MZDiT - jest w przygotowaniu
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Przy 11 listopada/Jesienna sygnalizacja załącza samoistnie czerwone dla samochodów. Tramwaju nie było widać na horyzoncie
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Ja dziś jechałem do pracy tramwajem. Jako zwolennik inwestycji nie chcę się wypowiadać, ale dopóki nie zmienią cykli i priorytetu dla tramwaju, pasażerów nie będzie przybywać.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 2001
- Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Wczoraj byłem świadkiem dość przygnębiającego widoku, gdy tramwaj i autobus linii 19 zmierzały do przystanku JESIENNA w stronę centrum, i niemal wszyscy ludzie oczekujący na peronie tramwajowym pospiesznie ruszyli w stronę przystanku autobusowego...
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Nie dziw się ludziom, każdemu się śpieszy. Najlepsze będzie, jak ktoś się do nas przyczepi w marszałkowskim, że tramwaj wozi za mało ludzi. Może ta groźba zmusi miasto do naprawienia wioskowej sygnalizacji.
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16399
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Bo to popularna linia. I nawet nie przeszkadza to, że jedzie dookoła Stradomia. W centrum wcale nie jest szybciej. Ale powiem więcej: ostatnio trafiam na Bukowej albo w okolicy na jadący równolegle tramwaj. Niestety 19 jest pierwsza (jest szybsza). Zależy to oczywiście od kierowcy, ale większość jednak na tej linii dość dobrze jedzie.
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Sprawdziłem dzisiaj jak działa hmm... priorytet i oto czasy nadprogramowego postoju:
- skrzyżowanie Boh.Katynia/Rakowska/Jesienna, 15s (kier.Fieldorfa), 20s (kier. stadion)
- przejście dla pieszych w pobliżu przyst. aut.-tram. Bohaterów Katynia, 0s, 20s
- przejazd przez Jesienną, 0s, 0s
- skrzyżowanie Jesienna/Sportowa, 0s, 0s
- Orkana-szkoła, 60s, 20s
- skrzyżowanie Orkana/Jagielońska/Źródlana, 0s, 40s
- skrzyżowanie Jagielońska/Niepodległości/11 listopada, 40s, 30s (przejście dla pieszych zaraz za przystankiem, skutecznie wstrzymywało odjazd)
Wniosek:
* zlikwidować sygnalizację:
- przy przejściu dla pieszych nieopodal przyst. aut./tram. Boh.Katynia
- dla tramwaju przy przystanku Orkana-szkoła
- na przejściach dla pieszych przy "placu hutnika"
* wyregulować sygnalizację na:
- skrzyżowaniu Boh. Katynia/Rakowska/Jesienna
- skrzyżowaniu Orkana/Jagielońska/Źródlana
- skrzyżowaniu Jagielońska/Niepodległości/11 listopada
Będąc jeszcze w temacie sygnalizacji i rozkładów ułożonych pod nią... Czekając na trójkę na Baczyńskiego zauważyłem, że 1 i 3 odjeżdżały z Fieldorfa z 2 min. opóźnieniem. Miałem już to napisać w temacie nieprawidłowości, ale zauważyłem, że jest to specjalne posunięcie motorniczych/dyżurnych ruchu, by zniwelować przyspieszenie na TnB. Częstym obrazkiem na Wrzosowiaku jest tramwaj odjeżdżający na przyspieszeniu 1,2 albo nawet 3 minutowym.
- skrzyżowanie Boh.Katynia/Rakowska/Jesienna, 15s (kier.Fieldorfa), 20s (kier. stadion)
- przejście dla pieszych w pobliżu przyst. aut.-tram. Bohaterów Katynia, 0s, 20s
- przejazd przez Jesienną, 0s, 0s
- skrzyżowanie Jesienna/Sportowa, 0s, 0s
- Orkana-szkoła, 60s, 20s
- skrzyżowanie Orkana/Jagielońska/Źródlana, 0s, 40s
- skrzyżowanie Jagielońska/Niepodległości/11 listopada, 40s, 30s (przejście dla pieszych zaraz za przystankiem, skutecznie wstrzymywało odjazd)
Wniosek:
* zlikwidować sygnalizację:
- przy przejściu dla pieszych nieopodal przyst. aut./tram. Boh.Katynia
- dla tramwaju przy przystanku Orkana-szkoła
- na przejściach dla pieszych przy "placu hutnika"
* wyregulować sygnalizację na:
- skrzyżowaniu Boh. Katynia/Rakowska/Jesienna
- skrzyżowaniu Orkana/Jagielońska/Źródlana
- skrzyżowaniu Jagielońska/Niepodległości/11 listopada
Będąc jeszcze w temacie sygnalizacji i rozkładów ułożonych pod nią... Czekając na trójkę na Baczyńskiego zauważyłem, że 1 i 3 odjeżdżały z Fieldorfa z 2 min. opóźnieniem. Miałem już to napisać w temacie nieprawidłowości, ale zauważyłem, że jest to specjalne posunięcie motorniczych/dyżurnych ruchu, by zniwelować przyspieszenie na TnB. Częstym obrazkiem na Wrzosowiaku jest tramwaj odjeżdżający na przyspieszeniu 1,2 albo nawet 3 minutowym.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 746
- Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Dzisiaj już działa oświetlenie ulic : Niepodległości, 11 Listopada i Jagiellońskiej. Kilka dni temu pisałem , że w tym miejscu brak oświetlenia na tym odcinku.
-
- Posty: 1929
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Panowie z drog-budu tna i wyciągają kostkę z przejścia przez torowisko na przystanku Wrzosowiak.
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
W piątek kombinowali coś przy kostce przy przy przejściu koło Adong'a.
Panowie, ktoś zna jakikolwiek harmonogram odbiorów sygnalizacji itd?
Panowie, ktoś zna jakikolwiek harmonogram odbiorów sygnalizacji itd?
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Niestety nie.
A przy peronie koło stadionu Raków nic się nie dzieje?
A przy peronie koło stadionu Raków nic się nie dzieje?
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
...na peronie przy pętli STADION Raków - CISZA 

- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Końcowe uwagi i stanowisko UMCz
To odpowiedź na pismo:dot: nowej linii tramwajowej
Odpowiadając na wystąpienie z dnia 22 sierpnia br. w sprawie uwag dotyczących infrastruktury nowej linii tramwajowej wyjaśniam, co następuje:
?Przeniesienie wiaty między sąsiednimi przystankami?
Nie ma możliwości technicznych przeniesienia wiaty z przystanku przy ul. Rakowskiej na przystanek tramwajowo-autobusowy ?Żarecka? przy ul. Limanowskiego. Szerokość części peronu przeznaczonej dla komunikacji autobusowej nie pozwala na montaż wiaty dla autobusów.
?Przesunięcie podłużne wiaty względem peronów?
Dokonano przeglądu przystanków tramwajowo-autobusowych w wyniku którego przesunięto wiatę na przystanku przy ul. Jesiennej i ul. Bienia.
?Lokalizacja poprzeczna wiat na peronach?
Podtrzymujemy stanowisko w zakresie pozostawienia wiat w miejscach uzgodnionych z eksploatatorem wiat -MZDiT.
?Sygnalizacja świetlna na ul. Orkana?, ?Sygnalizacja świetlna na węźle estakada?
Sygnalizacje świetlne przy ul. Jagiellońskiej i al. Niepodległości oraz ul. Jagiellońskiej i ul. Orkana ? zostały wykonane zgodnie opracowanym projektem oraz zatwierdzonym projektem organizacji ruchu. Po uruchomieniu komunikacji tramwajowej trwają obserwacje funkcjonowania wszystkich sygnalizacji świetlnych przez służby Inżynierii Ruchu Drogowego MZDiT i dokonywane są stosowne korekty. Proces obserwacji i zmian dostosowujący do faktycznych warunków ruchu będzie kontynuowany.
Wnioski Państwa dotyczące sygnalizacji podlegają szczegółowej analizie i ewentualne możliwe korekty będą wprowadzane na podstawie obserwacji i analiz w trakcie dalszego funkcjonowania komunikacji.
?Braki w zieleni?
Wydział Ochrony Środowiska uwzględni wnioskowane dodatkowe nasadzenia w miarę posiadanych środków finansowych przeznaczonych na utrzymanie zieleni.
?Nieprawidłowe umocowanie kostki z wypustkami?
Kostki brukowe z wypustkami w rejonie przejść pieszych zamontowane zbyt blisko torowiska zostaną odsunięte od torowiska, a w miejscach, gdzie nie ma kostek z wypustkami zostaną one uzupełnione.
Do wiadomości:
ZPUH PRIMEX
Urząd Miasta Częstochowy
Wydz. Inwestycji i Zamówień Publicznych
do wiad.: Wydział Ochrony Środowiska
Miejski Zarząd Dróg i transportu
w Częstochowie
dotyczy: uwagi ewaluacyjne dot. infrastruktury nowej linii tramwajowej
W imieniu Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej zwracam się z uwagami technicznymi dotyczącymi nowej linii przed odbiorem technicznym.
Przeniesienie wiaty między sąsiednimi przystankami
Wnoszę o rozpatrzenie możliwości przeniesienia wiaty przystankowej z przystanku ?Rakowska? w stronę pętli ?RAKÓW stadion? na przystanek ?Żarecka? w kierunku pętli ?RAKÓW stadion?.
Przystanek ?Rakowska? jest samotnym przystankiem tramwajowym zlokalizowanym pod koniec trasy, wobec czego służył on będzie w zasadzie jedynie do wysiadania. Wątpliwym jest, by ktokolwiek z tej wiaty korzystał. Z kolei przystanek ?Żarecka? jest przystankiem tramwajowo-autobusowym. Pasażerowie tramwaju również mogą traktować ten przystanek, jako do wysiadania, jednak linie autobusowe korzystające z przystanku obecnie oraz w przyszłości, nawet w nowym układzie komunikacyjnym, nie będą w miejscu tym, ani w pobliżu, kończyć trasy, przystanek ten więc jest i będzie przystankiem przelotowym, z którego będą korzystać pasażerowie udający się w kierunku i rejon inny, niż obsługiwany przez tramwaj.
Przesunięcie podłużne wiaty względem peronów
Wnoszę o lustracje przystanków pod kątem lokalizacji podłużnej wiaty względem peronów przystankowych na wspólnych przystankach komunikacyjnych tak, aby wyeliminować sytuację, w których pasażerowie autobusów będą wysiadać wprost na ścianę wiaty.
Lokalizacje poprzeczne wiat na peronach
Nawiązując do wcześniejszego wniosku o przesunięcie wiat do płotów poprzez wyeliminowanie przejść technicznych ponawiam wniosek z tą poprawką, aby po dosunięciu tylnej ściany wiaty do linii barier wygradzających, zza ścianki wiaty ogrodzenie usunąć tak, aby zapewnić dostęp techniczny serwisom porządkowym.
Sygnalizacja świetlna na Orkana
Ponawiam wniosek o prace przy sygnalizacji świetlnej na ul. Orkana. Mimo zapewnień zmian w oprogramowaniu, nic w pracy systemu nie uległo zmianie. Sugerujemy ? wykorzystując przypadek przejścia na wysokości Politechniki Częstochowskiej na al. Armii Krajowej ? usunięcie lub wyłączenie świateł w części środkowej (dla pieszych i tramwajów oraz autobusów). Obecnie kierujący pojazdami muszą czekać na ponowna detekcję przez system, albo ignorują przeciągający się w czasie sygnał poziomy (odpowiednik czerwonego).
Sygnalizacja świetlna na ?węźle Estakada?
Wnoszę o korektę cykli uwzględniający następujący problem: piesi przechodzący z PZU do A-Donga muszą biec by w połowie drogi, tj. na torach, nie zatrzymało ich czerwone światło. Na tak bardzo uczęszczanych pasach - tędy przechodzą tłumy - jest to sytuacja nie do przyjęcia. Z kolei przechodzący od A-Donga do przystanku Estakada, po pokonaniu dwóch jezdni al. Niepodległości trafiają na czerwone światło na wąskiej jezdni dla skręcających w prawo od al. Pokoju w Niepodległości. Wg obserwacji, w momencie gdy piesi dochodzą do tego miejsca, samochody wykonujące manewr skrętu już stąd odjechały i zielone dla pieszych bez straty dla zmotoryzowanych mogłoby się zapalić, tzn. powinno się zapalać nie razem z przejściem przez dwie jezdnie Niepodległości, ale parę sekund później, gdy piesi dojdą do omawianego miejsca.
Z kolei na torach tramwajowych na łuku Niepodległości?Pokoju istnieje zbędny sygnalizator. Tramwaje jadące od Kucelina do centrum najpierw ?odstają swoje? przed al. Wojska Polskiego, by po jej pokonaniu trafić na poziomą kreskę na przejściu dla pieszych, tym pomiędzy al. WP a przystankiem Estakada. To musi być odpowiednio wyregulowane, tramwaj nie może stawać co 100 m! A najlepiej, by w ogóle zlikwidować tu sygnalizację, jak i na przejściu przez tory na przystanku Estakada, bo i tak 99,9 proc ludzi idzie na czerwonym, gdy nie ma tramwaju. Nikt na światła nie zawraca uwagi tylko patrzy czy tramwaje nie jadą. Można się pokusić o tezę, wedle której sygnalizacja w tym miejscu potrzebna jest chyba tylko projektantom i inżynierom ruchu, żeby spać mogli spokojnie utwierdzeni w przekonaniu, że zrobili wszystko, by było bezpiecznie. Tylko rzeczywistość skrzeczy, bo przez wstawianie świateł w miejscu, gdzie tylko dureń będzie czekać na zielone światło, uczymy ludzi ignorowania sygnalizacji także w miejscach, gdzie powinna być przestrzegana.
Braki w zieleni
W kilku miejscach istniejące, czyli zachowane szpalery drzew, mają pokaźne luki. Przykładem zachodnia strona al. 11 Listopada, gdzie brakuje drzew w pasie zieleni miedzy jezdnią, a chodnikiem, podobnie po zachodniej stronie Orkana na odcinku od szkoły do Jagiellońskiej. Na tej ostatniej też można wsadzić parę drzew. Wnoszę o dekretowanie tej części do Wydziału Ochrony Środowiska.
Nieprawidłowe umocowanie kostki z wypustkami
Powszechnym błędem na przejściach przez tory jest w umieszczeniu kostek z wypustkami zbyt blisko szyn. Gdy niewidomy wyczuje pod stopami taką kostkę, to będzie za późno, by się cofnąć. Dobrą odległość od toru zastosowano tylko na przystanku ?Jesienna-szkoła?. A w kilku miejscach w ogóle nie ma takich kostek, np. przy Limanowskiego na przejściu tym bliższym DK1.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Komunikat MPK:
W NOCY POJEDZIE AUTOBUS ZA TRAMWAJ
W nocy z 27 na 28 września (z czwartku na piątek), MPK w Częstochowie uruchomi komunikację zastępczą. Autobus za tramwaj będzie kursował na trasie Stadion Raków - Fieldorfa-Nila i z powrotem w godz. od 23.20 do 4.40. Przyczyną wprowadzenia komunikacji zastępczej jest konieczność wykonania pomiarów eksploatacyjnych sieci trakcyjnej i nowej podstacji.
W NOCY POJEDZIE AUTOBUS ZA TRAMWAJ
W nocy z 27 na 28 września (z czwartku na piątek), MPK w Częstochowie uruchomi komunikację zastępczą. Autobus za tramwaj będzie kursował na trasie Stadion Raków - Fieldorfa-Nila i z powrotem w godz. od 23.20 do 4.40. Przyczyną wprowadzenia komunikacji zastępczej jest konieczność wykonania pomiarów eksploatacyjnych sieci trakcyjnej i nowej podstacji.
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
...właśnie miałem o tym pisać - akurat byłem u Prezesa jak zgłaszano w/w sytuację.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
A co mają tam robić?
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
..zameldowano dokładnie o tym co napisałeś - " wykonania pomiarów eksploatacyjnych sieci trakcyjnej i nowej podstacji" ! Szczegółów nie było. Chodziło tylko o akcept i możliwość wydania komunikatu.
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Robimy licytacje? Ile składów "uciągnie" podstacja? Zwycięzca będzie mógł obejrzeć podstację zlokalizowaną przy ul.Boh. Katynia... z zewnątrz... zza płotu 

- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Pytanie czy coś zmieniano w podstacji i chcą ją rozbudować póki można? Czy to testy, które inwestor powinien przeprowadzić miesiąc temu ?
Tak czy siak, wygląda to bardziej profesjonalnie, niż zachowanie niektórych osób gdy coś siadło i okazało się, że robi się z nas jelenia wmawiając testy...
Fajnie byłoby gdyby pochwalono się wynikami
Życzę powodzenia!

Tak czy siak, wygląda to bardziej profesjonalnie, niż zachowanie niektórych osób gdy coś siadło i okazało się, że robi się z nas jelenia wmawiając testy...
Fajnie byłoby gdyby pochwalono się wynikami

- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Mateusz Stacherczak
- Członek CKMKM
- Posty: 3753
- Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
- Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Mówił Dominik Wójcik z KMKM.
Coś mi się zdaję, że zabrakło "C" na początku.
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Oni od dawna nie potrafią się nauczyć naszej nazwy i akronimu
-
- Członek CKMKM
- Posty: 2001
- Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Rafał Lamch pisze:A to oni nie wiedzą, że linie mają swoje numery? W sumie nie, bo oznaczyć ich nie raczyli. Jeszcze trochę to mi podjedzie pod dom autobus z kartką "Malownicza przez Stradom". A ja już zdążyłem skrytykować Twoją koleżankę redakcyjną.
Dobrze że nie dodali informacji, że autobus za tramwaj będzie zatrzymywać się przy słupkach na feldze

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
...o ile się nie mylę to profesjonalnie na "felgę" mówi się tarcza koła! 

-
- Posty: 1289
- Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Piotr Radoliński pisze:...o ile się nie mylę to profesjonalnie na "felgę" mówi się tarcza koła!
Tak, dokładnie,. Dlatego typowe felgi stalowe widziane w pojazdach ciężarowych, autobusach i samochodach osobowych, nazywane są "felgami tarczowymi". jest to wynalazek lat 20, gdy felgi stalowe, zastępujące mniej trwałe, trudniejsze i droższe w produkcji felgi szprychowe drewniane zastępowane były felgami stalowymi, wykonanymi z okrągłej tarczy z blachy stalowej, przetłaczanej do postaci zbliżonej do stożka.
- Krzysztof Basiukiewicz
- Członek CKMKM
- Posty: 1044
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Wczoraj na posiedzeniu klubu dyskutowaliśmy o znaku w stylu uwaga tramwaj. Tak przy okazji taki sygnalizator dzisiaj stanął przy pętli Stadion Raków. Miga na pomarańczowym tle czarny znak tramwaju a z głośników komunikat "uwaga tramwaj". Dość głośno 

- Filip Kłyszejko
- Członek CKMKM
- Posty: 776
- Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Szybko działacie
- Widziałem i słyszałem go... - Tak z Ciekawości wie ktoś może kto wymyślił Toi-toi przy przystanku dla wsiadających ?

- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
I to wystarczy, a bublową sygnalizację wyłączyć, gdzie przeszkadza lub jest niepotrzebna.
- Marcin Strzelecki
- Posty: 1761
- Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Ten sygnalizator słyszę wyraźnie u siebie w domu
uważam za dobry pomysł takie sygnalizatory 


- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
...tylko należy nadmienić, że ten sygnalizator DOTYCZY PIESZYCH
W kwestii ruchu pojazdów nic się nie zmieniło 


- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Jak dla mnie ten pomysł z głośnikiem jest beznadziejny.
Współczuję ludziom mieszkającym w pobliżu. Bardziej przydadzą się smarownice na nowej linii w niektórych miejscach, niż głośniki dla pieszych.
Współczuję ludziom mieszkającym w pobliżu. Bardziej przydadzą się smarownice na nowej linii w niektórych miejscach, niż głośniki dla pieszych.
- Tomasz Rorat
- Członek CKMKM
- Posty: 7091
- Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Ale głośność można zmniejszyć, albo z wiekiem głośnika spadnie i będzie ciszej.
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Wg. mnie między 22 a 6 rano powinny milczeć. Pamiętajmy o nocnych co 30 minut.
Sam jeszcze nie sprawdziłem tego na własne uszy
Mam tylko relację telefoniczną 
Sam jeszcze nie sprawdziłem tego na własne uszy


- Marcin Biś
- Posty: 339
- Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Nie wiem czy już ktoś o tym pisałem, ale dziś zaobserwowałem, że wiata na przystanku Jesienna zostało przesunięta. Po za tym przy przystanku Jesienna-Szkoła trwają intensywne prace związane z zielenią.
Również na ulicy 11Listopada przy skrzyżowaniu z ulicą Orkana pracuje mały buldożer i wyrównuje teren (w późniejszym czasie rzucę fotki)
Również na ulicy 11Listopada przy skrzyżowaniu z ulicą Orkana pracuje mały buldożer i wyrównuje teren (w późniejszym czasie rzucę fotki)
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Tak, wiaty zostały przesunięte po piśmie RD Wrzosowiak. Niebawem opublikuję pismo od Pani Zaborowskiej - czekam na resztę odpowiedzi na pisma...
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
...a CKMKM to nie maczał też w tym paluszków czasami ?Szymon Kryczka pisze:Tak, wiaty zostały przesunięte po piśmie RD Wrzosowiak. Niebawem opublikuję pismo od Pani Zaborowskiej - czekam na resztę odpowiedzi na pisma...
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Pani Zaborowska odpisała tak, jakby to tylko RD się z tym zwróciła, zresztą odpisała, że poprawili wszystko o czym pisaliśmy w piśmie, ale na przystanku tramwajowym Sportowa w kierunku centrum nadal stoi wąska wiata - a prosiliśmy o szeroką...
Także, czekam na resztę odpowiedzi
Także, czekam na resztę odpowiedzi

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
...a może do CKMKM też przyszła odpowiedź taka jakby to CKMKM się zwróciło do UM ! 

- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Bardzo możliwe
Na szczęście działam tu i tu
A smarownice to będą ?


A smarownice to będą ?

- Marcin Strzelecki
- Posty: 1761
- Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Co do głośników to racja mogły by pracować pół tomu ciszej. Słyszę je w swoim odległym bloku. W nocy nie słyszałem żeby nadawały 

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
...no właśnie ! A na stronie CKMKM LANSUJESZ Radę Dzielnicy WRZOSOWIAK ! A to tak jakbyś nosił strój Legii a grał dla Górnika !Szymon Kryczka pisze:Bardzo możliweNa szczęście działam tu i tu
![]()

- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Gram w barwach naszego miasta z herbem na piersi!
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
...nie o to mi chodziło !
- Mateusz Stacherczak
- Członek CKMKM
- Posty: 3753
- Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
- Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Piotr Radoliński pisze:...no właśnie ! A na stronie CKMKM LANSUJESZ Radę Dzielnicy WRZOSOWIAK ! A to tak jakbyś nosił strój Legii a grał dla Górnika !Szymon Kryczka pisze:Bardzo możliweNa szczęście działam tu i tu
![]()
Jerona! Pyjter, a żeś fest cilnoł. Cołko prowda, ino pamientejcie Górnik je Górnik. I nie feflać mi tu ło Górniku

- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Gdzie ten obrazek ze światłem. Teraz, to już za późno, ale chciałem wstawić na TnB. NIe mogę znaleźć
Szymonie! Piotrowi chodzi o to, że macierzystą organizacją jest CKMKM. Rada Dzielnicy jest tylko ciałem kolegialnym, wybieranym co cztery lata, obecnie dzięki staraniom Was - ludzi z CKMKM - zdominowana przez CKMKM. I tak ma być!
Potrzebuję więcej krwi z innych dzielnic w podobnym celu. Przede wszystkim - PARKITKA
Szymonie! Piotrowi chodzi o to, że macierzystą organizacją jest CKMKM. Rada Dzielnicy jest tylko ciałem kolegialnym, wybieranym co cztery lata, obecnie dzięki staraniom Was - ludzi z CKMKM - zdominowana przez CKMKM. I tak ma być!

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
...a poza tym - taki "lans" to Szymon może uskuteczniać na stronie RD Wrzosowiak ! Tam nie wtrącę się. Ale, żeby na macierzystym Forum dokonywać takich prowokacji ! Szymon - wstydź się !Dominik Wójcik pisze:Szymonie! Piotrowi chodzi o to, że macierzystą organizacją jest CKMKM. Rada Dzielnicy jest tylko ciałem kolegialnym, wybieranym co cztery lata, obecnie dzięki staraniom Was - ludzi z CKMKM - zdominowana przez CKMKM. I tak ma być!Potrzebuję więcej krwi z innych dzielnic w podobnym celu. Przede wszystkim - PARKITKA
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
Ja jestem za miastem, nawet nie wiem, kto w radzie dzielnicy zasiada. Zdaje się, że jeden sąsiad z mojego bloku, ale nie wiem czy to aktualne.Dominik Wójcik pisze:Potrzebuję więcej krwi z innych dzielnic w podobnym celu. Przede wszystkim - PARKITKA
- Mateusz Stacherczak
- Członek CKMKM
- Posty: 3753
- Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
- Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Budowa linii "TnB" - III kw. 2012r.
No niekoniecznie 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości