Częstochowa: Dalsza przyszłość rozbudowy linii tramwajowych

Wszystko to, co nie mieści się gdzie indziej. Także tematy banalne.
Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Częstochowa: Dalsza przyszłość rozbudowy linii tramwajowych

Postautor: Szymon Kryczka » 09 lutego 2012, 17:45

Wracam do domu z pracy i myślałem, że spadnę z krzesła!

Kłobuck!? 20km tramwajem? :D I tramwaj co ile? Co godzinę ? :D z przystankiem A i B (koniec trasy)? Kolejny świetny pomysł.

Ja się pytam, czy to kolejna głupota, która ma przyćmić coś co dzieje się pod stołem? Czy faktycznie ktoś za dużo wypił?

Proponuję propagować 1+2+3 w gazetach, radiach - ogólnie mediach. Aby ludzie się dowiedzieli o pomyśle. Sądzę, że jakieś ogólnopolskie media też by się tym zainteresowały, czemu Prezydent wymyśla nierealne projekty, zamiast realizować coś, co ma sens i podsuwa mu się pod nos - całą gotową koncepcję.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 09 lutego 2012, 17:58

Widocznie ktoś wpadł na pomysł że skoro jest tramwaj do Zgierza, Ozorkowa i Konstantynowa Łódzkiego to można też do Kłobucka.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 09 lutego 2012, 18:15

Owszem są. Tylko, że w przypadku Częstochowy jedynym sensownym rozwiązaniem jest tramwaj do Blachowni, bo cały czas jechałby przez obszary zamieszkane.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7067
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 09 lutego 2012, 18:40

Janusz Karlikowski pisze:Tylko, że w przypadku Częstochowy jedynym sensownym rozwiązaniem jest tramwaj do Blachowni,

Już kiedyś był pomysł z wykorzystaniem starych torów w Blachowni.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 lutego 2012, 19:02

Tomasz Rorat pisze:Już kiedyś był pomysł z wykorzystaniem starych torów w Blachowni.
..niestety pomysł został, ale tory nie przetrwały ! Także dzięki "prywatnej inicjatywie" (czyt. złomiarzom) ! :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 09 lutego 2012, 19:03

Wtedy to raczej chodziło o coś w rodzaju szynobusa. Teraz po torach gdzieniegdzie jeszcze coś tam zostało, więc to już odpada. Po prostu wydaje się, że gdyby na taką inwestycję się decydować, to tylko Blachowni wchodzi w grę.
Kiedyś można było myśleć o Olsztynie, ale cięcia w rozkładach MPK (PKS także) skutecznie zachęca ludzi do korzystania z samochodów

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 lutego 2012, 19:39

ja tylko małą uwagę:

(ekologiczny transport zbiorowy stoi wysoko w chierarchii) ;)

Natomiast zgadzam się co do ogólnej konkluzji. Pomysł Klubu jest realny i sensowny, a pomysły wójtów z kapelusza i całkowicie bez sensu. Trzeba walczyć.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 09 lutego 2012, 19:44

No to wiadomośc jest o tyle tragiczna, że politycy będą robili to co jest ich zdaniem ważne, a ciemny lud to kupi.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 lutego 2012, 19:47

Ciekawe jak by przebiegał tramwaj do Kłobucka? Pewnie JP i Rocha lub Dekabrystów i Rocha. Czyli takie 3++ :P

Jeśli już chcą projektów międzygminnych to niech zakupią tabor do obsługi połączeń podmiejskich w ramach zorganizowanego przez MZDiT transportu.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 09 lutego 2012, 19:53

Michał Grzegorczyk pisze:Pewnie JP i Rocha lub Dekabrystów i Rocha.
Chyba, że przez Parkitkę do Rocha z pętlą na Parkitce

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 09 lutego 2012, 19:53

Panowie, ten Kłobuck to tylko ikona [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA]. Bo pomysłów rożnych podobnej maści było wiele więcej i to w różnych dziedzinach. Kłobuck, to tylko ikona, która ma ośmieszyć Matyjaszczyka i zmusić do myślenia.

Na ostatnim klastrze podobnych pomysłów kolejkowych było więcej - Olsztyn przez Turów, Blachownia i inne, których nawet nie pamiętam, bo nie warto.

http://ckmkm.inds.pl/index.php?option=c ... 1&Itemid=1

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 lutego 2012, 20:02

Dominik Wójcik pisze:Kłobuck, to tylko ikona
Wiem, wiem. To była wypowiedź żartem :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 lutego 2012, 20:14

Michał Grzegorczyk pisze:(ekologiczny transport zbiorowy stoi wysoko w chierarchii)
... w czym ? :shock:
Dominik Wójcik pisze:Na ostatnim klastrze podobnych pomysłów kolejkowych było więcej - Olsztyn przez Turów, Blachownia i inne, których nawet nie pamiętam, bo nie warto.
...a o "makroregionie" Cyk-Myk* nikt nie wspomniał ? :(

* - Cykarzew-Mykanów :D

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 09 lutego 2012, 20:15

W Polsce lepiej takie żarty czasem traktować poważnie.
A prawda także jest taka, że nie wiadomo czy prez. Matyjaszczyk dotrwa do końca kadencji. Naszego projektu należy bronić, ale wiadomo że co władza to własne ambicje, często pozbawione kompletnie sensu.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 09 lutego 2012, 20:33

Panowie, o tramwaju do Kłobucka (bo to ode mnie wyszło w mailu do paru osób) opowiedziałem w formie anegdoty - zawsze na zebraniu, gdzie jest 50 osób ktoś palnie głupotę albo żart. Nikt nie mówi, że prezydent Cz-wy chce budować tramwaj do Kłobucka, spotkanie polegało na tym, iz przedstawiono, jakie będą (mają być) kryteria przyznawania funduszy unijnych 2014-20. I zaapelował do wójtów, że trzeba się nad tym szybko zastanowić.

Natomiast nie wiemy, jakie jest stanowisko prezydenta w sprawie koncepcji 1+2+3+ - zarówno co do samego projektu jak i uznania go bądź nie za strategiczny, czyli do zgłoszenia już teraz. Jestem poważnie zaniepokojony, stąd pismo, które powędrowało do Urzędu Miasta (najpierw mój list, potem oficjalne klubowe).

Jednak najpierw musimy zorientowac się w sytuacji a dopiero potem - jako klub - krytykować. Podkreslam: ta kolejność, a nie odwrotnie. Najpierw trzeba wiedzieć, jak się rzeczy mają, stąd staranie o spotkanie z prezydentem.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 09 lutego 2012, 20:42

Tomasz Haładyj pisze:w formie anegdoty - zawsze na zebraniu, gdzie jest 50 osób ktoś palnie głupotę albo żart
Stąd ikona "tramwaju do Kłobucka". Podkreślam - IKONA

Podpiąłbym pismo, ale to jest najcięższe w historii klubu - ponad 10MB !! I tak się dziwię, że Urząd Miasta to przyjął...
Piotr Radoliński pisze:
(ekologiczny transport zbiorowy stoi wysoko w hierarchii)

... w czym ? :shock:
W działaniach. Przykładowo przy konfrontacji "Zakup autobusów" <=> "Zakup taboru tramwajowego" wygra to drugie.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 09 lutego 2012, 20:43

Dominik Wójcik pisze:Panowie, ten Kłobuck to tylko ikona [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA]. Bo pomysłów rożnych podobnej maści było wiele więcej i to w różnych dziedzinach. Kłobuck, to tylko ikona, która ma ośmieszyć Matyjaszczyka i zmusić do myślenia.

Na ostatnim klastrze podobnych pomysłów kolejkowych było więcej - Olsztyn przez Turów, Blachownia i inne, których nawet nie pamiętam, bo nie warto.

http://ckmkm.inds.pl/index.php?option=c ... 1&Itemid=1


Gdyby ktoś tak chciał do Kłobucka prowadzić linie to po linii D29-61 a mianowicie z Osobowej do Stradomia przez Blachownię do Herbów Nowych tam przez węglówkę do Kłobucka od tyłu... wszystko po torach kolejowych... więc może nasz projekt przeczytali +1 gmina (Częstochowa) +2 gminy Cz-wa + Blachownia, +3 Cz-wa + Blachownia + Kłobuck.
Przypomnę tylko, że Gdańsk buduje kolej metropolitarną więc ktoś sobie pomyślał oni mogą czemu nie my... Za chwilę ktoś wpadnie na pomysł, że lotnisko w Rudnikach będzie się rozbudowywać więc trzeba linie do Rudnik poprowadzić :)
Myślę, że szukają pomysłów na siłę a to może spowodować, że nawet absurdalny pomysł może być realizowany...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 lutego 2012, 20:46

Dominik Wójcik pisze:Piotr Radoliński napisał/a:
Cytat:
(ekologiczny transport zbiorowy stoi wysoko w hierarchii)

... w czym ?
W działaniach. Przykładowo przy konfrontacji "Zakup autobusów" <=> "Zakup taboru tramwajowego" wygra to drugie.
...chodziło mi Prezesie o to jedno "czarne" słowo, które, widzę, poprawiłeś (w cytacie) - reszte to kumam - jak mówi moja znajoma żaba ! :D

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 09 lutego 2012, 20:51

Wojciech Liberda pisze:Przypomnę tylko, że Gdańsk buduje kolej metropolitarną więc ktoś sobie pomyślał oni mogą czemu nie my...
Był taki pomysł 9. stycznia, który został skopany po nerkach miedzy innymi przez Tomka, a ja przybiję do tegoś pomysłu trumny pierwszy i chyba ostatni gwóźdź. Właśnie piszę skrypt wystąpienia na klastrze. Ale fgłówny fragment z gwoździem mam gotowy, więc cytuję:
Szanowni Państwo!

Na poprzednim spotkaniu zaprezentowano nam ideę budowy regionalnej kolei aglomeracyjnej łączącej w bardziej lub mniej przewrotny sposób miejscowości Rudniki, Rędziny, Olsztyn, Turów, Kusięta, Blachowni, Konopiska i Częstochowę.
Średni koszt budowy jednego kilometra, to około 5,2 mln zł, aczkolwiek ceny poszczególnych odcinków miały się różnić w zależności od warunków budowy.
Budowa systemu miała być oparta o fundusze unijne z puli 2014-2020. Nikt jednak nie wspomniał o kosztach funkcjonowania tej kolei.
Nie przedstawiono idei funkcjonowania tej kolei – czy to miało funkcjonować na zasadach komercyjnych, czy w oparciu o Ustawę o publicznym transporcie zbiorowym?
Kto miałby być organizatorem tej komunikacji? Czy uwzględniano porozumienie międzygminne i scedowanie kompetencji organizatora na Gminę Częstochowa?
Jaki miał być schemat finansowania tej kolei? Która gmina w jakim procencie miała pokrywać funkcjonowanie systemu?
Każda osoba interesująca się problematyką transportu ludności wie, że transport szynowy jest droższy, niż drogowy.
Każdy wtajemniczony w problematykę publicznego zbiorowego transportu ludności wie, że rodzaj trakcji należy dobierać do potoków pasażerskich występujących na danej relacji. Do najmniej obciążonych ekspediuje się autobusy klasy mini i midi, wraz ze wzrostem potoków dobiera się standardową komunikację autobusową, następnie kolejka (w mieście tramwaj), by w ostateczności wybudować metro, które charakteryzuje się największymi zdolnościami przewozowymi. Każda z wymienionych tu trakcji charakteryzuje się swoim kosztem funkcjonowania. Koszty te rosną w porządku przeze mnie przedstawionym, ale należy je ponosić, by zapewnić sprawny transport ludności w obrębie danego obszaru. Dlatego trakcję dobiera się z konieczności, a nie z fanaberii.
Tzw. „zbiorkom” jest funkcją społeczną samorządu. Z założenia nie może przynosić dochodu, bo jest działalnością deficytową, jak edukacja, służba zdrowia, czy kultura wąska.
W przeszłości na terenie wymienionych przeze mnie gmin funkcjonowała komunikacja publiczna oparta o kursy tworzone i realizowane przez MPK w Częstochowie. Po zmianie gospodarki z socjalistycznej na rynkową, wiele gmin postawionych przed koniecznością ponoszenia nakładów na komunikację publiczną zrezygnowało z uczestniczenia w swoiście zintegrowanej aglomeracyjnej komunikacji publicznej. Ostatnią ostoją tej komunikacji była gmina Blachownia, która z przyczyn finansowych zrezygnowała z organizowania publicznej komunikacji pozostawiając pasażerów śladem innych gmin na pastwę komunikacji komercyjnej. Jedynie gminy Poczesna i gmina Olsztyn uczestniczą w tym systemie, ale wiadome jest nam, że z coraz to większą trudnością związaną z finansami. Według naszego rozeznania gmina Olsztyn może wypaść z tego układu w okolicach miesiąca października 2012r. Z kolei gmina Rędziny powołała własny zakład budżetowy, który zapewnia transport mieszkańcom gminy na terenie gminy i nielegalnie na terenie miasta Częstochowy.
Do czego zmierzam? Koszty! Publiczny transport zbiorowy kosztuje. Gminy, które opisałem przed chwilą, zrezygnowały z tej działalności, bo ich na to nie stać. A mówię tu o trakcji autobusowej! Dalsze dywagacje więc o publicznym transporcie szynowym w tworzonej przez nasze gminy aglomeracji nie mają najmniejszego sensu.
jakieś pytania?

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 09 lutego 2012, 20:51

Jeżeli to ikona, to mam ich wiele na pulpicie :P

Tak czy siak, projekt trzeba promować.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 09 lutego 2012, 21:24

Dominik Wójcik pisze:
Wojciech Liberda pisze:Przypomnę tylko, że Gdańsk buduje kolej metropolitarną więc ktoś sobie pomyślał oni mogą czemu nie my...
Był taki pomysł 9. stycznia, który został skopany po nerkach miedzy innymi przez Tomka, a ja przybiję do tegoś pomysłu trumny pierwszy i chyba ostatni gwóźdź. Właśnie piszę skrypt wystąpienia na klastrze. Ale fgłówny fragment z gwoździem mam gotowy, więc cytuję:
Szanowni Państwo!

Budowa systemu miała być oparta o fundusze unijne z puli 2014-2020. Nikt jednak nie wspomniał o kosztach funkcjonowania tej kolei.
.
jakieś pytania?


Mnie wystarczy to pytanie... kto będzie ponosił koszty funkcjonowania tejże kolei?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 09 lutego 2012, 22:08

Temat umarł. Nie było zainteresowanych. Wszyscy zaczęli najeżdżać na MPK, że im drogo liczy za usługi

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 09 lutego 2012, 22:56

Wojciech Liberda pisze:Gdyby ktoś tak chciał do Kłobucka prowadzić linie to po linii D29-61 a mianowicie z Osobowej do Stradomia przez Blachownię do Herbów Nowych tam przez węglówkę do Kłobucka od tyłu... wszystko po torach kolejowych.

W związku z ta sytuacją polecam przeczytać w ramach przypomnienia taki oto artykuł:
http://czestochowa.naszemiasto.pl/archi ... ,id,t.html
Janusz Karlikowski pisze:Tylko, że w przypadku Częstochowy jedynym sensownym rozwiązaniem jest tramwaj do Blachowni, bo cały czas jechałby przez obszary zamieszkane.

Rozwiązanie sensowne, tylko, że Blachownię nie byłoby stać na utrzymanie tej linii. Ale jak tak sobie wyobrażę, to fajna sprawa taka jednotorowa linia z mijankami pod staw.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 09 lutego 2012, 23:29

Zwrócę uwagę na fakt, że wiele osób z UM czyta to forum, a tym bardziej teraz, w tej sytuacji. Więc miejcie to na uwadze.

Mnie zastanawia jeden fakt; wedle udzielonych informacji w najbliższych dniach będzie się toczyć dyskusja i starania o przydział funduszy na lata 2014 - 2020. Jest to tak długo okres, ż stanowi "być albo nie być" wielu miejscowości. A wszelkie starania o pomysły i fundusze zaczynają się zaledwie na kilka, kilkanaście dni przed terminem. Szałowe tempo! Jestem zniesmaczony, że tego rodzaju zjawisk podchodzi się w tak nieodpowiedzialny sposób, tym bardziej, że będą one miały wpływ na następne kilkanaście lat.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 lutego 2012, 08:45

Łukasz Szkurłat pisze:Ale jak tak sobie wyobrażę, to fajna sprawa taka jednotorowa linia z mijankami pod staw.
Ale widzisz Łukaszu, tu nie chodzi o tworzenie linii wycieczkowych tylko nowoczesnych rozwiązań. Także Twoje marzenia do mijanek w środku pól ogranicz do wycieczki do Łodzi i wybierz się linią 46.
U nas jakikolwiek tramwaj jeszcze by nie powstał musi być w miarę bezkolizyjny i szybki. Czy to będzie Parkitka czy jakaś hipotetyczna miejscowość obok naszego miasta. Jednak jak sama nazwa tramwaj już podpowiada, że to nie coś kursującego co godzinę.
Zupełnie czymś innym są linie kolejowe (szynobusowe). Szynobus do Blachowni został zaprzepaszczony wiele lat temu wraz z rozkradzeniem bocznicy do ZEM-u. Ale pomysły tworzenia takich połączeń mają sens. Możne to stwierdzić choćby na przykładzie odremontowanej linii do Trzebnicy i budowanego węzła Psie Pole

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 10 lutego 2012, 09:44

Janusz Karlikowski pisze:Łukasz Szkurłat napisał/a:
Ale jak tak sobie wyobrażę, to fajna sprawa taka jednotorowa linia z mijankami pod staw.
Ale widzisz Łukaszu, tu nie chodzi o tworzenie linii wycieczkowych tylko nowoczesnych rozwiązań. Także Twoje marzenia do mijanek w środku pól ogranicz do wycieczki do Łodzi i wybierz się linią 46.

I dlatego prywatne autobusy do Ozorkowa są bardziej popularne niż tramwaj.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 10 lutego 2012, 10:22

Janusz Karlikowski pisze:Także Twoje marzenia do mijanek w środku pól ogranicz do wycieczki do Łodzi i wybierz się linią 46.
...dość dawno odeszło się od tego typu projektów !

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 lutego 2012, 11:06

Bartosz Kowalski pisze:I dlatego prywatne autobusy do Ozorkowa są bardziej popularne niż tramwaj.
Po serii kilku wykolejeń ograniczono prędkość tramwaju. Słyszałem od Adama R., który tam mieszka (znasz Bartku z naszych imprez na pewno)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 10 lutego 2012, 12:43

Janusz Karlikowski pisze:Jednak jak sama nazwa tramwaj już podpowiada, że to nie coś kursującego co godzinę.

No to ja i tak planowałem co pół godziny. :P O koncepcji szynobusa to ja wiem, jeszcze nie tak dawno sprawa była głośna i całkiem realna, ale niedługo po tym torowisko rozebrano. Mogło być pięknie...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 lutego 2012, 13:40

Łukasz Szkurłat pisze:rozebrano
Z tego co mi wiadomo, to część jako złom wziął syndyk ZEM-u, a reszta także poszła na złom, ale "sprawcy" nie są znani :P

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 10 lutego 2012, 15:45

Ale zaraz, zaraz taka kolejka miejska (zwał jak zwał) nie należy do zadań gminy, związku gmin, czy powiatu. Tak więc o czym tutaj mowa. Takie coś jest sprzeczne z prawem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 lutego 2012, 16:22

Ma ktoś jakiś schemacik tej bocznicy do Blachowni? I jak wyglądała jej krańcówka? Wiem tylko, że stacja na końcu to była "Blachownia", a obecna "Blachownia" nazywała się "Ostrowy". :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 10 lutego 2012, 16:29

Michał Grzegorczyk pisze:Ma ktoś jakiś schemacik tej bocznicy do Blachowni? I jak wyglądała jej krańcówka? Wiem tylko, że stacja na końcu to była "Blachownia", a obecna "Blachownia" nazywała się "Ostrowy".
.. a czy to nie była to po prostu bocznica dojazdowa do dawnego ZEM-u w Blachowni (odlewni żeliwa) ?
A "Blachownia" jak żyje była zawsze "Blachownią".

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 lutego 2012, 16:32

Piotr Radoliński pisze:.. a czy to nie była to po prostu bocznica dojazdowa do dawnego ZEM-u w Blachowni (odlewni żeliwa) ?
A "Blachownia" jak żyje była zawsze "Blachownią".
Dokładnie tak. Wagony do odlewni przeciągały zwykle SM42 za czasów jakie ja pamiętam.
Ostrowy to część Blachowni, więc dlaczego niby stacja miała się nazywać tak. Nigdy tak nie było

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 lutego 2012, 16:36

Piotr Radoliński pisze:A "Blachownia" jak żyje była zawsze "Blachownią".
Bo nie masz jeszcze 100 lat :P

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stradom_2003.JPG

A tu mapka zaledwie z 1933 r. Ostrowy jako osobna miejscowość i siedziba gminy Dźbów. ;)

http://www.mapywig.org/m/WIG100_300DPI/ ... 300dpi.jpg

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 10 lutego 2012, 16:56

No więc schemat już masz i to ładny, od tamtego momentu do czasu rozbiórki nic się nie zmieniło, prócz otoczenia. Tor dobiegał do centrum miasteczka pod sam staw, po czym przejeżdżając na drugą stronę przez drogę kończył w hucie. Naprzeciw UG mogłaby być fajna stacja. Jeszcze, gdy istniało torowisko bocznica ładnie się prezentowała na tle lasu. Teraz nie ma ani jednego, ani drugiego. Mapa tym bardziej mi się spodobała, że jest jedno z brakujących połączeń dawnej kolejki z Gnaszyna do Pałysza i dalej, czego na RailMap nie było. Bocznicy do Blachowni zresztą też.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 lutego 2012, 17:08

Ok. Po prostu mapka dla mnie ma za małe powiekszenie, więc dzięki za opis.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 10 lutego 2012, 17:13

Michał Grzegorczyk pisze:Ok. Po prostu mapka dla mnie ma za małe powiekszenie, więc dzięki za opis.
...nie masz opcji powiększenia w przeglądarce ? Ja widzę w takim powiększeniu, że prawie ludzi widać na ulicach - i to bardzo czytelne powiększenie ! :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 10 lutego 2012, 17:16

To ja zamieszczam link do swojej, roboczej mapki. :P
http://imageshack.us/f/525/bocznicablachownia.jpg/

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 lutego 2012, 18:49

Piotr Radoliński pisze:...nie masz opcji powiększenia w przeglądarce ? Ja widzę w takim powiększeniu, że prawie ludzi widać na ulicach - i to bardzo czytelne powiększenie !
Wiem, o czym mówisz :P . Ale myślałem o mapie w skali 1:10k, a tu jest 1:100k.

Kamil Ślęzak
Posty: 36
Rejestracja: 20 stycznia 2012, 20:47
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Kamil Ślęzak » 10 lutego 2012, 18:53

Michał Grzegorczyk pisze:
A tu mapka zaledwie z 1933 r. Ostrowy jako osobna miejscowość i siedziba gminy Dźbów. ;)

http://www.mapywig.org/m/WIG100_300DPI/ ... 300dpi.jpg


Super stronka mase ciekawych map

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 10 lutego 2012, 20:18

Mam w zakłądkach ta samą stronę. Cierpliwi znajdą wiele ciekawych map Częstochowy i okolic z wieków XIX i XX. Sam znalazłem kilka.
Naprawdę polecam ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 lutego 2012, 19:01

Z odnogi do Blachowni (centrum) ok. 3-4 lata temu jeszcze tyle było:
Obrazek

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 13 lutego 2012, 10:55

Co Ty w tych krzakach robiłeś i dlaczego dałeś się sfotografować ?? ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 lutego 2012, 11:03

Chyba przyjechaliśmy z Kubą 23 do szpitala i szliśmy w stronę centrum. Ale to dawno więc nie pamiętam dokładnie celu tej wycieczki do Blachowni ;)

Rafał Domagała
Posty: 26
Rejestracja: 29 grudnia 2011, 01:46
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafał Domagała » 13 lutego 2012, 15:57

Przy obecnej władzy żaden projekt rozbudowy sieci tramwajowej nie przejdzie :) Piszę teraz, więc żeby nie było zdziwienia.

Mam za to pytanie: jaki jest sens prowadzenia tramwaju aż do szpitala na Parkitkę? Przecież bardzo pojemne składy jeżdżące do 5-10 minut będą przez wiele godzin w ciągu dnia świecić pustkami :) To już nie lepiej forsować budowę tramwaju w Alejach, która byłaby zdecydowanie bardziej opłacalna ekonomicznie? :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 lutego 2012, 16:08

Rafał Domagała pisze:To już nie lepiej forsować budowę tramwaju w Alejach
Zbuduj sobie wehikuł czasu i przenieś się do 1908 roku

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 13 lutego 2012, 16:53

Rafał Domagała pisze:o już nie lepiej forsować budowę tramwaju w Alejach, która byłaby zdecydowanie bardziej opłacalna ekonomicznie?

Co znaczy ekonomicznie? Komunikacja publiczna nigdy nie jest "ekonomiczna". Można co najwyżej próbować ograniczyć generowane przez Nią koszty, jednak opłacalna nigdy nie będzie. Dlatego wszędzie jest dotowana przez państwo lub jednostki samorządu regionalnego.
Ponadto budowa tramwaju w Alejach jest nierealna z uwagi na brak możliwości ingerencji w ciąg alej, które wchodzą do programu modernizacji finansowanego przez fundusze unijne. Po za tym.. tramwaj w alejach i co dalej? Do klasztoru na Jasnej Górze?
Projekty związane z budowa kolejnej nowej linii na Parkitkę podyktowane są właśnie potencjalną ilością pasażerów m.in. w tym rejonie miasta.
inne możliwości nie mają znaczenia, bo są bezcelowe.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 13 lutego 2012, 20:28

Rafał Domagała pisze:jaki jest sens prowadzenia tramwaju aż do szpitala na Parkitkę
Użyteczność społeczna. Szpital wojewódzki, można wiec wciskać, że to zadanie aglomeracyjne. A że połączy też ośrodki akademickie z węzłami komunikacyjnymi, to można wciskać, że komplementarne.
Szpital, dwa duże osiedla (w przyszłości trzecie), sypialnia akademicka.

Z resztą Panie! Analiza jest na slajdach! Władzom wystarczyło, jest zachwycona.

Aleje? Marzyciel...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 lutego 2012, 22:05

I daje możliwość rozbudowy w jescze następnym budżecie 2020-2027 o w kierunku np. Lisińca. A ten w Alejach to tak jak Beniamin mówi, dokąd z tych Alej?


Wróć do „Hyde Park i przedszkole”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości