DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 03 stycznia 2015, 12:23

A co gdyby zastąpić tramwaje metrobusami z buspasem na całej długości linii ? Nie żebym był przeciwny tramwajom, ale chciałbym poznać kontrargument.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Jeruszka » 03 stycznia 2015, 12:50

Co do prądu i kopcenia - w przypadku elektrowni zanieczyszczenia powstają w jednym miejscu. Natomiast w przypadku autobusów te zanieczyszczenia są "rozprowadzane" po całej trasie i jakie by nie były normy, to i tak następuje jakaś emisja szkodliwych spalin. Z drugiej strony, w porównaniu z ruchem samochodowym (i liczbą przewożonych pasażerów) da się to chyba przeżyć ;).

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3822
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Wojciech Liberda » 03 stycznia 2015, 13:58

Piotr Radoliński pisze:
Wojciech Liberda pisze:To ja będę pierwszy. Na pierwszy rzut oka masz rację, ale patrząc dalekosiężnie nie masz racji. I tyle w temacie.:)
Wojtku ! Jakub przedstawił konkretne argumenty PRZECIW, Ty nie przedstawiłeś ani jednego ZA ! :P


Jak to nie... napisałem linia tramwajowa to kręgosłup komunikacji dla którego powinna zostać dostosowana część linii autobusowych! Szybkość jaką porusza się tramwaj i ilość zabieranych osób jest zdecydowanym plusem. A po za tym tam gdzie są autobusy są też osobowe jak nie Tiry co powoduje... korki, smród, bóle głowy itd. Kolejny za... tramwaj może jeździć przez 30 lat, a nawet więcej... autobus może i 15...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2015, 14:44

Wojciech Liberda pisze:Szybkość jaką porusza się tramwaj
Tyko tak gwoli wyjaśnienia:
- słowo "SZYBKOŚĆ" - używa się na przykład do opisu tempa zmian.
- słowo "PRĘDKOŚĆ" - używa się jako wielkości fizycznej (stosunek drogi do czasu) do opisu tempa poruszania się przedmiotów, pojazdów, ludzi...etc. :)
Często oba pojęcia stosuje się ZAMIENNIE co jest błędne. :)
Tyle teoretyzowania - poza tematem.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7091
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Tomasz Rorat » 03 stycznia 2015, 15:05

Autobus - czas eksploatacji 10-15lat
Tramwaj - czas eksploatacji 25-40lat

Autobus - pojemność ok. 130-150 pasażerów (przegubowy)
Tramwaj - pojemność ok. 300-400 pasażerów ( nie jestem pewny tych liczb)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2015, 15:19

Tomasz Rorat pisze:Autobus - czas eksploatacji 10-15lat
Tramwaj - czas eksploatacji 25-40lat

Autobus - pojemność ok. 130-150 pasażerów (przegubowy)
Tramwaj - pojemność ok. 300-400 pasażerów ( nie jestem pewny tych liczb)
..w wypadku TWISTA to 210 pasażerów. A tak na marginesie, nie wiem czy zauważacie, że współczesne pojazdy WYTRZYMUJĄ znacznie mniej czasu niż dawne.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Krzysiek Ociepa » 03 stycznia 2015, 15:35

Piotr Radoliński pisze:A tak na marginesie, nie wiem czy zauważacie, że współczesne pojazdy WYTRZYMUJĄ znacznie mniej czasu niż dawne.

Bo te "dawne" były po kilka razy generalnie remontowane, a teraz się już nie opłacają takie zabiegi, choć z całą pewnością byłyby możliwe. Ale co racja, to racja, nowe niskopodłogowce są dużo delikatniejsze, niż choćby Ikarusy 280.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7091
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Tomasz Rorat » 03 stycznia 2015, 16:13

... 210, ale wchodzi dużo więcej :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2015, 16:26

...nie wiem czy kiedyś, któryś TWIST wiózł 210 osób ! :P A co dopiero więcej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 stycznia 2015, 17:54

I wreszcie na rozbudowanej sieci tramwajowej można wyznaczyć objazdy albo skracać kursy do pętli awaryjnych, nie trzeba od razu wysyłać wszystkich pojazdów do zajezdni.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4270
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Bartosz Kowalski » 03 stycznia 2015, 19:47

Krzysiek Ociepa pisze:
Piotr Radoliński pisze:A tak na marginesie, nie wiem czy zauważacie, że współczesne pojazdy WYTRZYMUJĄ znacznie mniej czasu niż dawne.

Bo te "dawne" były po kilka razy generalnie remontowane, a teraz się już nie opłacają takie zabiegi, choć z całą pewnością byłyby możliwe. Ale co racja, to racja, nowe niskopodłogowce są dużo delikatniejsze, niż choćby Ikarusy 280.

Owszem macie rację że nowe pojazdy są coraz delikatniejsze, ale patrząc na przykład Łodzi gdzie o tabor dba się jak się dba, to Volva z początku lat 2000 są już kasowane albo sprzedawane a tramwaje Bombardier z tego samego okresu jeżdżą wszystkie (wiadomo jakieś drobne naprawy eksploatacyjne się zdarzają)po za jednym który od nowości robi za dawcę organów.

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Jakub Szymanowski » 03 stycznia 2015, 20:01

Tomasz Rorat pisze:Autobus - czas eksploatacji 10-15lat

To jakim cudem nasze MANy NL202 i Ikarusy 415 jeszcze jeżdżą... ?? :shock: Że nie wspomnę o Ik280...
NL222 też już mają 15 lat i jeszcze się nie rozlatują.

Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

x

Postautor: Mateusz Balt » 03 stycznia 2015, 20:04

Podobają się wam zmienione rozkłady jazdy tramwajów? Mnie nie.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4270
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Bartosz Kowalski » 03 stycznia 2015, 20:11

Jakub Szymanowski pisze:
Tomasz Rorat pisze:Autobus - czas eksploatacji 10-15lat

To jakim cudem nasze MANy NL202 i Ikarusy 415 jeszcze jeżdżą... ?? :shock: Że nie wspomnę o Ik280...
NL222 też już mają 15 lat i jeszcze się nie rozlatują.

Skąd wiesz czy się nie rozlatują? Z tego co wiem to IK 415 miały doraźne naprawy blacharskie.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7091
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Tomasz Rorat » 03 stycznia 2015, 20:47

Jakub Szymanowski pisze:
Tomasz Rorat pisze:Autobus - czas eksploatacji 10-15lat

To jakim cudem nasze MANy NL202 i Ikarusy 415 jeszcze jeżdżą... ?? :shock: Że nie wspomnę o Ik280...
NL222 też już mają 15 lat i jeszcze się nie rozlatują.


Zapominałeś co to za miasto ??

cuda, cuda się zdarzają :P

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

x

Postautor: Jakub Szymanowski » 03 stycznia 2015, 21:32

Mateusz Balt pisze:Podobają się wam zmienione rozkłady jazdy tramwajów? Mnie nie.

A co się tak z grubsza zmieniło, bo nie ma mnie teraz w Częstochowie...? ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

x

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2015, 21:48

Jakub Szymanowski pisze:A co się tak z grubsza zmieniło, bo nie ma mnie teraz w Częstochowie...? ;)
..zaciśnięto pasa tramwajom ! :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 stycznia 2015, 23:44

Jakub Szymanowski pisze:To jakim cudem nasze MANy NL202 i Ikarusy 415 jeszcze jeżdżą... ?? :shock: Że nie wspomnę o Ik280...
NL222 też już mają 15 lat i jeszcze się nie rozlatują.

Na tej samej zasadzie, na której na Kubie średnia wieku samochodu to 60 lat...

Jakub Siadlak
Posty: 298
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Jakub Siadlak » 04 stycznia 2015, 10:55

Dla mnie nie jest to argument ZA,co do tramwajów,że to tramwaj jest główną osią komunikacji i wokół niej planuje się resztę komunikacji. Równie dobrze można by taką oś zbudować z autobusów,np.metrobusów. Ktoś z Was napisał,że choćby nie wiadomo jak wyśrubowane były normy spalin,to i tak coś tam do atmosfery pójdzie. Z tego co mi wiadomo,to nowe autobusy emitują tylko parę wodną. Co do długowieczności tramwajów,to jest to argument,że potrafią przejeździć 30 lat??? :shock: Przecież większość ludzi wyzywa,że u nas jeździ jeszcze tak wiele 105-tek!!! Są przestarzałe :-/

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 stycznia 2015, 13:47

Parę wodną to chyba wodorowe ogniwa paliwowe emitują. Tramwaj ma rozdzielone miejsce produkcji energii i zanieczyszczeń z miejscem użytkowania i dlatego w centrach miast jest mniej szkodliwy. Tramwaj porusza się po szynach, więc jego tor ruchu jest pewny, przez co można mu projektować węższe jezdnie i można być pewnym, że po za nie nie wyjedzie. Tramwaj jest pojemniejszy, więc potrzeba ich mniej do obsługi linii. Tramwaj może jechać po torowisku niezabrukowanym, przez co nie trzeba się męczyć pilnowaniem kierowców, żeby nie wjeżdżali gdzieś, gdzie ma wjeżdżać tylko komunikacja zbiorowa. Tramwaj starzeje się wolniej niż autobus. Stopiątki są przestarzałe, bo to model sprzed prawie 50 lat, a technologia jeszcze starsza, tak samo jak Ikarus 280, i dlatego jest to model przestarzały. Budowa torowiska pomaga ogarnąć przestrzeń całej ulicy i zorganizować ją na nowo - oczywiście jeśli się tego chce, a nie wciska tory w istniejący układ. Tramwaj daje pewność, że będzie w danym miejscu jeździł przez długi czas, dlatego nie trzeba się bać, że nasz autobus pewnego dnia zniknie, a my będziemy musieli iść 2 km do przystanku.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Szkurłat » 04 stycznia 2015, 13:52

Jakub Szymanowski pisze:
Tomasz Rorat pisze:Autobus - czas eksploatacji 10-15lat

To jakim cudem nasze MANy NL202 i Ikarusy 415 jeszcze jeżdżą... ?? :shock: Że nie wspomnę o Ik280...
NL222 też już mają 15 lat i jeszcze się nie rozlatują.

Czas eksploatacji, to nie sztywna data, po terminie której zachodzi autodestrukcja, tylko czas, po którym pojazd powinien z racji wieku zostać wycofany z codziennego użytku. Okres eksploatacji autobusu podany przez Tomka jest w sam raz. Inwestycja po upływie tych lat się zwróci, a nie wozi się też ludzi starymi lumpami.


Co do metrobusów - po obejrzeniu filmiku z Pakistanu, czy poczytaniu na jego temat w Transport Publiczny stwierdzam, że nie przemawia do mnie to rozwiązanie. Mam wrażenie, że budowa takiego systemu pochłania znacznie więcej miejsca, niż budowa tramwaju. Poza tym kierowcy muszą niezwykle perfekcyjnie stawać na przystankach, podczas gdy tramwaj zaprowadzą szyny. Następną rzeczą jest to, że tramwaje jest łatwiej pogodzić z naturą. Torowisko może być poprowadzone przez parki, zieleńce i nie będzie to tak kolidowało, jak w przypadku kilkumetrowej jezdni. W naszym klimacie w przypadku trudnych warunków atmosferycznych tramwaj jest dużo bezpieczniejszy, niż taki metrobus. Niech przyjdą mocne opady śniegu, gołoledź, że na asfalcie zrobi się szklanka i autobusy zaczną tańczyć na lodzie, zaś oczyszczenie drogi pługo-piaskarkami może zająć dużo czasu. Myślę, że nie na nasz klimat takie wynalazki.

Ponadto - myślę, że śmiało można uważać, że to jest całkiem odmienna gałąź transportu. Budowanie jej od podstaw mija się kompletnie z celem. Dziwie się, że we Wrocławiu - mieście, który ma sieć tramwajową o długości 90km, planuje się właśnie metrobusy. Im potrzeba udoskonalenia tego, co mają i ewentualnie wybudowania nowych odnóg. Twierdzą, że tramwaje są wolne. Nie dziwne, skoro stoją na skrzyżowaniach na równi z samochodami bez priorytetu. Budowanie metrobusu jak widać najprawdopodobniej też opierałoby się na tym samym problemie.

Metrobusy w Pakistanie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 stycznia 2015, 14:13

Metrobus to rozwiązanie z Latinoameryki, które wymyślono, bo nie mieli czasu budować tramwajów z powodu szybkiego rozwoju miast w tamtym rejonie świata. I tak jak mówi Łukasz, metrobusy mają właśnie te wady. Tramwaj jest ekonomiczniejszy i estetyczniejszy, a koszty w perspektywie średniej i długiej nie są różne. Jezdnia musi być szersza, co oznacza wykup większej działki i koszt zabudowy szerszego pasa, w dodatku nie da się zastosować zielonej zabudowy, chyba że asfalt będzie barwiony, ale przecież nie o to chodzi. Również trwałość torowiska jest większa niż nawierzchni drogowej.

Co do Wrocławia, to niestety prezydent ma skłonność do robienia rzeczy, których nikt w Polsce nie robił. To czy jest to coś sensownego ma mniejsze znaczenie. Wszyscy przeciwnicy zwracają uwagę na niewiele mniejsze koszty metrobusu - szerszy pas drogowy do wykupienia, szerszy pas drogowy do budowy, wydzielenie jezdni w sposób który i tak skończy się paraliżem po jakimś wypadku, konstrukcję wiaduktu, który i tak ma być zdolny ponieść w przyszłości tramwaj, utrzymanie konieczności przesiadek w drodze do centrum z największego osiedla w mieście, linie prowadzące nie do celów podróży i wreszcie pewny brak eurodotacji wobec pewnej dotacji na tramwaj. O TnND pisze https://www.facebook.com/TramND?fref=ts

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Kamiński » 05 stycznia 2015, 09:55

Autobusy te nowe na pewno nie wytrzymają tyle co np ikarusy 280(nasze mają po 18 lat i śmigają aż miło).Wynik 15 lat dla Merca wydaje się maksymalny ,to samo z Twistami na pewno nie wytrzymają połowy tego co konstale .Jakoś nie mogę sobie wyobrazić 20-letniego Twista.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 stycznia 2015, 16:55

Może nie mówmy o teorii, której nikt nie może póki co sprawdzić. Dawno dawno temu, kiedy rząd i partia rozdzielały Ikarusy i Jelcze między miastami pewnie też nikt nie zakładał, że będą po mieście kursować wykeksploatowane 20-letnie autobusy.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Filip Kłyszejko » 07 stycznia 2015, 02:45

Piotr Radoliński pisze:...nie wiem czy kiedyś, któryś TWIST wiózł 210 osób ! :P A co dopiero więcej.


Piotrze a 1 czerwca 2012 jak twist wyjechał na dzień dziecka ?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 07 stycznia 2015, 06:48

Filip Kłyszejko pisze:
Piotrze a 1 czerwca 2012 jak twist wyjechał na dzień dziecka ?
...nie liczyłem wtedy pasażerów !

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 380
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

xx

Postautor: Zbigniew Hoffer » 07 stycznia 2015, 13:09

Piotr Radoliński pisze:W związku z optymalizacją czasów przejazdu między przystankami oraz w odpowiedzi na wnioski pasażerów od czwartku 1 stycznia 2015 roku w całej sieci komunikacyjnej nastąpią zmiany rozkładów jazdy.

Teraz to już w ogóle nie da się jeździć. Pasażerów to szlak chce trafić, bo co przystanek trzeba odczekiwać, czasu jest aż za dużo. Było dobrze, zdarzały się oczywiście opóźnienia, ale na 2-3 liniach. Czekam na opinie innych kierowców.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 07 stycznia 2015, 13:42

...jak to jest ? Najpierw są płacze, że WIĘKSZOŚĆ tras ma rozkłady - cytuję - "napięte jak baranie jaja". Gdy KTOŚ się stara coś urealnić/poprawić okazuje się, ze to co było było DOBRE/WYSTARCZAJĄCE.
Teraz się zastanawiam - a może to przyczyna tkwi u Was panowie Kierowcy. Jedni potrafią jeździć w KAŻDYCH warunkach a inni niestety mają z tym problem.
Może należy ustalić co - w końcu - jest przyczyną, że jednym czas pasuje a dla innych go nie starcza.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7091
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 07 stycznia 2015, 13:56

To jest pierwszy dzień roboczy od zmiany. Spokojnie nie działajmy pochopnie !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 stycznia 2015, 15:58

Popieram Tomka, poczekajmy parę dni.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 07 stycznia 2015, 16:22

Zgadzam się z Tomaszem. Dziś pierwszy roboczy dzień w którym funkcjonują nowe rozkłady jazdy, zbyt wcześnie na wyciąganie jakichkolwiek wniosków. Poprzednie czasy przejazdu były w godzinach szczytu wielokrotnie nie możliwe do zrealizowania. Zapomnieć można było również o jeździe z przepisową pięćdziesiątką.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4270
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 07 stycznia 2015, 16:49

Nie wiem jak wygląda to w Częstochowie ale może wzorem innych miast należy czasy przejazdu układać dostosowując je do godzin szczytu i poza szczytem.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Kamiński » 07 stycznia 2015, 16:56

Bartosz Kowalski pisze:Nie wiem jak wygląda to w Częstochowie ale może wzorem innych miast należy czasy przejazdu układać dostosowując je do godzin szczytu i poza szczytem.

Dokładnie ,wczoraj miałem na świątecznym 32 i czasu jest o wiele za dużo(cała trasa spokojnie o 5 minut ).Czas powinien być dołożony ,ale tylko w dni robocze w godzinach szczytowych .Prawda jest taka ,że obecnie wyjeżdża się na -2 wlecze 30km/h ,a za kilka przystanków już jest się na plusie i trzeba jak baran stać i odczekać swoje tragedia.Ktoś konsultował te nowe rozkłady z kierowcami ?Są miejsca gdzie czasu było ,rzeczywiście za mało ,ale tam gdzie było go za dużo nie zostało zmniejszone i przez to teraz jest jak jest.Coś czuje ,że posypią się kary za przyspieszenia i tyle z tego będzie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 07 stycznia 2015, 17:02

Michał Kamiński pisze:Ktoś konsultował te nowe rozkłady z kierowcami ?
Podobno tak... ! :) Swego czasu (lipiec - sierpień) prosiłem kilku kolegów kierowców aby zrobili mi spis, które linie trzeba "poluzować" a które można "przykręcić" oraz które należ zostawić "w świętym spokoju". Chciałem potem te dane przekazać do MZDiT celem konsultacji... i ODPOWIEDNIEJ korekty czasów przejazdu. Niestety, do końca grudnia nic nie otrzymałem od kolegów kierowców. No cóż, miałem chęci Wam pomóc... a wyszło jak zawsze. :(

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Kamiński » 07 stycznia 2015, 17:11

Niestety mnie nie zapytałeś

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 07 stycznia 2015, 17:36

Michał Kamiński pisze:Niestety mnie nie zapytałeś
...niestety ! :(

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7091
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 07 stycznia 2015, 17:39

O minie też zapomniałeś :P

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Filip Kłyszejko » 07 stycznia 2015, 22:17

Ciężko tam było cokolwiek zrobić, nie pamiętam czy od tamtego czasu widziałem tak napakowanego twista :D

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 380
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Zbigniew Hoffer » 07 stycznia 2015, 23:29

Jeszcze kilka moich przemyśleń nt. czasów przejazdów. Jeśli na całe kółko mam 120 minut, to wolę mieć czas napięty, a dłuższy postój na pętli. Wiadomo kierowcy są różni jeden przejedzie trasę w 30 minut, inny potrzebuje 35 minut. Moim zdaniem, dla dobra pasażera czas przejazdu powinien byś dostosowany pod tych "szybszych" (konkurencyjność czasu przejazdu autobusem).
Popieram w 100% wypowiedzi Michała Kamińskiego.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 09 stycznia 2015, 14:41

Przystanki RTK i Drogowców muszą zostać uruchomione dla linii numer 26

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 09 stycznia 2015, 15:27

Łukasz Najman pisze:Przystanki RTK i Drogowców muszą zostać uruchomione dla linii numer 26
...no a o czym ja napisałem ? :P

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 09 stycznia 2015, 15:38

Że są planowane, a jak wiemy plany mogą się różnić od ostatecznego rezultatu ;)
Tak czy inaczej jeśli uruchomione zostaną te przystanki to dobrze. Tylko co z przystankiem Srebrna w kierunku centrum? Można zrobić tymczasowy przed rondem?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 09 stycznia 2015, 15:39

Łukasz Najman pisze:Że są planowane, a jak wiemy plany mogą się różnić od ostatecznego rezultatu ;)
Tak czy inaczej jeśli uruchomione zostaną te przystanki to dobrze. Tylko co z przystankiem Srebrna w kierunku centrum? Można zrobić tymczasowy przed rondem?
...będzie też ! :) Szczegóły będą w komunikacie MZDiT. Ja informuję "prapremierowo". :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 09 stycznia 2015, 16:26

Od 1 lutego 2015 roku zmiany w komunikacji nocnej. :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 stycznia 2015, 18:16

A kiedy dowiemy się, jakie to zmiany? ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 09 stycznia 2015, 19:03

Michał Grzegorczyk pisze:A kiedy dowiemy się, jakie to zmiany? ;)
..ooo ! Zapomniałem napisać. Otóż od 1 lutego 2015 roku na linii N0 będą jeździć... autobusy ! :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 stycznia 2015, 20:18

Byłem aż tak przekonujący? :D :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 09 stycznia 2015, 21:03

Jak widzisz ! :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 stycznia 2015, 21:28

A co z propozycją, żeby z oszczędności uruchomić kursy niedzielno-poniedziałkowe N1-N4? :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KOMUNIKATY: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 09 stycznia 2015, 22:00

Michał Grzegorczyk pisze:A co z propozycją, żeby z oszczędności uruchomić kursy niedzielno-poniedziałkowe N1-N4? :P
...widać, tego pomysłu nie doceniono w MZDiT ! :P


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość